اعلام زمان مجاز جلسات اداری در استان قزوین/ وضعیت کرونایی کدام شهرها سیاه شد‌؟

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین گفت: با توجه به وضعیت سیاه کرونایی استان هیچ جلسه یا نشست اداری در استان قزوین نباید بیشتر از ۹۰ دقیقه زمان ببرد.

اعلام زمان مجاز جلسات اداری در استان قزوین/ وضعیت کرونایی کدام شهرها سیاه شد‌؟

پیمان نامدار با اشاره به اعلام وضعیت فوق‌العاده کرونایی طی 10 روز آینده در استان اظهار داشت: در این 10 روز همه جلسات اداری باید در فضای باز برگزار شوند و حتی برپایی جلسه در مکان بزرگی که تهویه مطبوع مناسب داشته باشد، ممنوع است و برخورد قضائی دادستانی عمومی استان قزوین را به دنبال خواهد داشت.

وی اضافه کرد: سرعت انتقال و شیوع ویروس کرونای جهش‌یافته سویه انگلیسی 70 تا 100 درصد بیشتر از کرونای چینی است و به همین خاطر هر گونه برگزاری مراسم در اماکن و مجالس سربسته بسیار خطرناک و بازی با جان افرادیست که در آن مکان حضور دارند، چرا که اگر برای لحظه‌ای فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت نشده و فرد ناقلی از کنار ما رد شود، امکان گرفتاری ما به این ویروس منحوس و مخوف وجود دارد.

نامدار با اشاره به حرکت چراغ خاموش برخی ناقلان کرونایی ادامه داد: با توجه به اینکه حدود یک‌چهارم مبتلایان کرونایی به ویژه در گروه سنی 20 تا 49 سال فاقد علائم ابتلا به کرونا هستند، بنابراین غربالگری به صورت تب‌سنجی در اماکن اداری ما کاملاً مردود است و چنین افرادی حتماً باید مورد تست سریع کرونا قرار بگیرند تا بتوان فهمید که چه کسی ناقل است و چه کسی سالم.

قزوین و تاکستان سیاه شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان قزوین همچنین با اشاره به وضعیت بحرانی 2 شهرستان تاکستان و قزوین گفت: این 2 شهرستان با توجه به آمار وحشتناک ابتلا از رنگ قرمز تغییر رنگ داده و از دیروز به رنگ سیاه کرونایی درآمده‌اند و به همین خاطر محدودیت‌های کرونایی شامل همه اصناف آنها به جز فروشگاه‌های مواد غذایی ضروری و داروخانه‌ها می‌شود.

نامدار افزود:‌ در شبانه‌روز گذشته از 2 هزار و 86 نفر تست کرونا در استان قزوین گرفته شده که نتیجه تست 857 نفر مثبت شد که 55 نفر آنها بستری و 802 نفر آنها در قالب بیماران سرپایی مشمول طرح مراقبت در منزل قرار گرفتند.

البته این تعداد تست از 108 بیمار بستری تنفسی و 1978 بیمار سرپایی گرفته شده بود و تعداد زیادی هم بیمار کرونایی در مراکز منتخب کووید سپاه شناسایی شده که آمار آنها را نداریم.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها