طرز تهیه کرامبل شکلاتی گلابی

کرامبل ها گروهی از دسرها محسوب می شوند که مشخصه بارز آن ها دو لایه ایی بودن آن هاست.

طرز تهیه کرامبل شکلاتی گلابی

مواد لازم:

گلابی: 400 گرم

آب لیموترش تازه: 2 قاشق غذاخوری

شکلات تخته ای: 50 گرم

پودر زنجبیل: یک قاشق چایخوری

آرد سه صفر: 50 گرم

شکر قهوه ای: 50 گرم

کره: 30 گرم

خامه فرم گرفته: به مقدار لازم

طرز تهیه:

400 گرم گلابی تهیه کنید، گلابی ها را با آب سرد شستشو دهید و کاملا خشک کنید. گلابی ها را با چاقو پوست بگیرید و آن را به قطعات کوچک خرد کنید (به اندازه حبه های قند)

بهتر است از گلابی های نرم و شل استفاده نکنید، چون گلابی ها با مواد دیگر یکبار درون فر پخته می شوند نباید بیش از حد شل و رسیده باشند.گلابی های خرد شده را داخل یک کاسه بریزید و به آن دو قاشق غذاخوری آب لیموترش اضافه کنید و قطعات گلابی را به آهستگی با آب لیموترش ترکیب کنید و ظرف را کنار بگذارید.

کرامبل شکلاتی گلابی

50 گرم شکلات تخته ایی را تهیه کرده و با یک چاقو بزرگ و تیز به آن ضربه بزنید تا خرد شود، شکلات خرد شده را به همراه یک قاشق چایخوری پودر زنجبیل تازه به گلابی خرد شده درون کاسه بی افزایید و همه مواد را با هم مخلوط نمایید؛ این که درصد تلخی شکلات چقدر باشد بستگی به ذائقه خودتان دارد.

باید کرامبل ها را در فر بپزید برای این منظور باید از از قالب های کوکوتین استفاده کنید که قالب هایی کوچک و فنجانی شکل بوده و مناسب درون فر هستند. 4عدد قالب کوکوتین بردارید و کف و دیواره ی هر 4 عدد قالب را با کره چرب کنید؛ سپس از ترکیب گلابی و شکلات با قاشق بردارید و درون قالب ها بریزید، قالب ها را پر نکنید،( باید تا نیمه قالب از این مواد بریزید) در این صورت شما لایه زیرین کرامبل را آماده کرده اید.

کرامبل شکلاتی گلابی

برای تهیه لایه رویی کرامبل باید 50 گرم آرد سه صفر را دو مرتبه الک کنید و آن را داخل یک کاسه بریزید سپس 50 گرم شکر قهوه ایی و 30 گرم کره را به آن بی افزایید و شروع کنید به همزدن این مواد با هم تا ظاهری شبیه به نان خشک بگیرد. توجه داشته باشید که کره را قبل از استفاده، مدتی بیرون از یخچال قرار داده باشید تا کمی نرم شده باشد.

حالا از ترکیب آرد و شکر قهوه ایی و کره آماده شده بردارید و روی قالب ها را با آن پر کنید.

فری را با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن کنید و اجازه دهید تا فر گرم شود سپس قالب ها را داخل یک سینی چیده و درون فر قرار دهید تا 20 دقیقه درون فر بمانند و بپزند. پس از این مدت قالب ها را از فر خارج کرده و بگذارید تا خنک شود سپس داخل یک قیف، خامه فرم گرفته بریزید و روی همه قالب های کرامبل را با خامه فرم گرفته تزیین کنید.

نکته کلیدی:

* خامه فرم گرفته را باید با استفاده از همزن برقی و ترکیب "خامه، وانیل و پودر قند"درست کنید، طی ترکیب کردن باید از روش انجماد با یخ استفاده نمایید.

* از ویژگی های این دسر این است که به راحتی و فوری آماده می شود. شما می توانید برای تهیه کرامبل ها علاوه بر گلابی از سایر میوه ها چون موز، سیب و یا هلو هم استفاده نمایید.

* اضافه کردن شکلات به این کرامبل کاملا دل بخواهی است، می توانید از شکلات سفید هم استفاده کنید و یا مربا به آن بی افزایید.

* برای تزیین کرامبل ها از خامه فرم گرفته استفاده می شود، شما می توانید از انواع شهدها یا مارملادها هم استفاده نمایید.

* لایه رویی را همیشه با آرد و کره و شکر قهوه ایی درست می کنند می توانید به جای آرد از پودر بیسکوئیت استفاده نمایید برای این منظور از بیسکوئیت های ساده و خشک مثل پتی بور استفاده کنید، بیسکوئیت را با مخلوط کن یا هاون کاملا پودر کنید و بعد به عنوان آرد مورد استفاده قرار دهید.

منبع: مامی فود

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها