سوءاستفاده از تعطیلی‌های کرونایی و خلوت بازار اراک/ ۵ متخلف شناسایی شدند

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری استان مرکزی گفت: برخی از کسبه بازار با استفاده از فرصت و خلوت به ‌وجود آمده اقدام به انجام تعمیرات بدون مجوز و یا برخی از تخلفات با سوءاستفاده از تعطیلات کرونایی‌کردند.

سوءاستفاده از تعطیلی‌های کرونایی و خلوت بازار اراک/ ۵ متخلف شناسایی شدند

پس از ایام نوروز و با شروع پیک چهارم کرونا طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا اصناف ملزم به تعطیلی شدند که با صدور این دستور به مدت 2 هفته می‌شود که اصناف استان مرکزی اعم از مغازه‌های بازار سرپوشیده اراک، پاساژها و سایر مشاغل گروه 2 و 3 و 4 تعطیل هستند.

موضوعی که گاها با انتقاد رئیس اتاق اصناف استان همراه بوده و نسبت به تعطیلی صرف برای اصناف انتقاد کرده و با بیان اینکه اصناف به وجود آورنده وضع موجود نیستند از اینکه چرا محدودیت‌ها تنها برای اصناف است و بر ادارات و مطب‌ها نظارتی نیست گله‌مند بوده است.

متخلفان بازار اراک شناسایی شدند

سرهنگ محمد خسروی با اشاره به برخی سوءاستفاده در دوران تعطیلی اظهار داشت: برخی از کسبه بازار اراک با استفاده از تعطیلی این مجموعه در روزهای اخیر، اقدام به تخلفات و تعمیرات غیرمجاز کرده‌اند.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم تعطیلی کامل بازار تاریخی اراک به دلیل جلوگیری از تجمع و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برخی از کسبه بازار با استفاده از این فرصت و خلوت به‌وجود آمده اقدام به انجام تعمیرات بدون مجوز و یا برخی از تخلفات کردند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی تصریح کرد: این یگان با افزایش تعداد گشت‌زنی‌های خود در مجموعه بازار، موفق به شناسایی 5 مورد تخلف کسبه در این مجموعه تاریخی شد.

خسروی بیان کرد: این تخلفات در محدوده چهارسوق، گذر سپهداری، راسته اصلی و سرای آقایی کشف شد که با توقف کار، متخلفان جهت رفع تخلف و طی مراحل قانونی به اداره‌کل معرفی شدند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها