نوبت محاکمه به همدست اکبر طبری و بابک زنجانی رسید/ رشوه‌های میلیاردی و قرار در باغ‌وحش خصوصی برای فساد‌های مالی

حسن رعیت آن چنان ارتباط و نفوذی با اکبر طبری داشته که وقتی بابک زنجانی برای اولین بار دستگیر می‌شود شماره رعیت را به بازجو می‌دهد تا رعیت با توجه به نفوذی که داشته، بتواند از طریق اکبر طبری مشکل زنجانی را رفع کند.

نوبت محاکمه به همدست اکبر طبری و بابک زنجانی رسید/ رشوه‌های میلیاردی و قرار در باغ‌وحش خصوصی برای فساد‌های مالی

بیست و دوم فروردین سال جاری ماه بود که سید حسن میرکاظمی مشهور به حسن رعیت یار غار بابک زنجانی پای میز محاکمه رفت و جلسات دادگاه وی به ریاست قاضی بابایی آغاز شد.

رعیت که از سیزدهم مردادماه سال ۹۸ در بازداشت به سر می‌برد، سرانجام پس از حدود دو سال در دادگاه حاضر و اتهامات او بیان شد.

حسن رعیت از جمله افراد نزدیک به بابک زنجانی بوده که حال به دلیل اتهامات مختلف پای میز محاکمه حاضر شده است و مجموعه‌ای از جرایم را به کمک همدستان خود انجام داده که از جمله عناوین اتهامی او می‌توان به اخلال کلان در نظام پولی و ارزی کشور و ضربه زدن به محیط زیست اشاره کرد.
حسن رعیت علاوه بر مشارکت در اخلال عمده در نظام پولی و ارزی کشور به مشارکت در پرداخت رشوه به افراد مختلف و قطع و خشکاندن ۲۰۶ اصله درخت هم متهم است.

انجام فسادهای مالی به کمک اکبر طبری و همدستانش

زمانی که افراد برای دریافت وام باید مدت‌ها در صف می‌ماندند و ضامن و وثایق معتبر معرفی می‌کردند، رعیت بدون توجه به قوانین تسهیلاتی ۴۰۰ میلیون یورویی و حتی ۵ هزار میلیارد ریالی از بانک‌ها دریافت ‌کرده است، این در حالی اتفاق افتاده است که حسن رعیت آن زمان تنها ۳۰ سال سن داشت و توانسته بود با ارتباط گرفتن با برخی از مسئولان و مفسدان اقتصادی مانند اکبر طبری و بابک زنجانی این فساد‌های مالی را انجام دهد.

حسن رعیت آن چنان ارتباط و نفوذی با اکبر طبری داشته که وقتی بابک زنجانی برای اولین بار دستگیر می‌شود شماره رعیت را به بازجو می‌دهد تا رعیت با توجه به نفوذی که داشته، بتواند از طریق اکبر طبری مشکل زنجانی را رفع کند، اما این ارتباطات راه به جایی نبرد و اکبر طبری و قاضی منصوری در دادگاهی که حسن ‌رعیت اکنون در آن حاضر شده و پای میز محاکمه قرار گرفته، محاکمه شدند.

کیفرخواست پرونده رعیت حدود ۴۰۰ صفحه است و در آن درباره تسهیلاتی که متهم گرفته، اما آن‌ها را پرداخت نکرده و سایر اتهاماتش صحبت شده است. بر اساس این کیفرخواست رعیت ۶۴ میلیون یورو از بانک صادرات بابت واردات ورق با جعل و تقلب اخذ کرده که ۲۵ میلیون یوروی آن را پرداخت کرده، اما رفع تعهد نشده است، همچنین رعیت با احتساب سود و جریمه ۹۳ میلیون یورو بدهکار است که حال بیش از ۱۰ سال می‌شود که آن را پرداخت نکرده و این شبکه فساد در قالب هفت شرکت از سه بانک آینده، گردشگری و کشاورزی تسهیلات مختلفی را دریافت کرده است.

سوءاستفاده از حیوانات و ایجاد بهشت گمشده برای انجام فسادهای مالی

اما یکی از نکات حائز اهمیت این است که متهم رعیت از طریق دریافت پول‌های نامشروع یک باغ وحش خصوصی که به بهشت گمشده مشهور است برای خود راه اندازی کرده و از این ملک برای دعوت افراد تأثیرگذار استفاده کرده است.

در اولین جلسه دادگاه رعیت، نماینده دادستان به بیان اتهامات وی پرداخت و گفت: سید حسن میرکاظمی مشهور به رعیت متولد ۱۳۵۱ بازداشت از تاریخ ۹۸.۰۵.۱۳ متهم به ۱- مشارکت در اخلال عمده در نظام پولی و ارزی کشور از طریق اخذ مبالغ کلان ارزی و ریالی با تقلب از بانک‌ها معادل ۴۰۰ میلیون دلار و بیش از ۵ هزار میلیارد ریال منجر به اخلال در نظام اقتصادی کشور با وصف سردستگی، ۲- مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای از بانک‌ها به مبلغ مذکور در بند نخست، ۳- مشارکت در جلب و استفاده از اسناد مجعول، ۴- مشارکت در پولشویی به میزان مبالغ ارزی و ریالی مندرج در اتهامات اول و دوم، ۵- مشارکت در پرداخت رشوه به علی دارابی‌نیا مدیرعامل و رییس هیات مدیره وقت بانک صادرات لرستان به مبلغ ۱۱ میلیارد ریال، محمد حسن کریمی رئیس وقت بانک پارسیان کیش به مبلغ ۹۸۰ میلیون ریال، رییس وقت شعبه ۴۰۶۰ بانک صادرات گرگان به تعداد ۳۰ عدد سکه، خانم منصوره عنصری رییس وقت شعبات بهار و سه راه طالقانی بانک ملت به میزان ۵ عدد سکه و ۳۰۰ میلیون ریال وجه نقد، ۶- اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات قانونی با سوءاستفاده از روابط خصوصی، ۷- قطع و خشکاندن ۲۰۶ اصله درخت متهم است.

پرداخت رشوه به افراد صاحب منصب در شبکه فساد رعیت

پرونده حسن رعیت علاوه بر وی ۲۱ متهم دیگر هم دارد که در میان آن‌ها برادر رعیت هم دیده می‌شود، این شبکه فساد از طریق اخلال در نظام پولی و ارزی کشور، پول‌های هنگفت نامشروع زیادی را به جیب زده‌اند و رشوه‌های متعددی را به افرادی که صاحب منصب بوده‌اند، داده اند.
حسن رعیت که طی سال‌های مختلف اقدامات متعددی را انجام داده بود و دست به فساد‌های متعددی زده بود، حال پای میز محاکمه قرار گرفته و دو جلسه از رسیدگی به پرونده‌اش گذشته است و برخی از اتهامات و اقداماتی که او طی این سال‌ها انجام داده در دو جلسه اخیر دادگاه مطرح شده است و حالا باید منتظر ماند و دید تا در ادامه جلسات دادگاه چه اقدامات دیگری که رعیت انجام داده، بیان می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 19
  • پرهام
    0

    این دادگاهها تتاتری بیش نیست و تمام این اختلاسها بدون حامیانی که کسی جرئت ندارد حتی نام انها را ببرد ، ، ممکن نبوده است .

  • کاربر ناشناس
    0

    اگرقانون خدایی واسلامی باشدبایداین سه نفر میدان آزادی جلومردم اعدام شونندمانندکروناکه جان هفتادهزاربیگناه راگرفت خون شهدا انقلاب راآبیاری کرد نه مفسدان اقتصادی خدارادرنظربگیریید اعدام کنید منافقین را

  • کاربر ناشناس
    0

    جان یک درخت برابراست باجان یک انسان چون درختان ازآلودگی هوا جلوگیری می‌کند به انسانهااکسی»ژن میدهد

  • گرگ پیر
    0

    دزدی نزدشاه بردندکه ایشان هرکارمیکنیم بازدزدی میکندشاه دستوردادقاضی آن شهررابیاورند.نزدشاه آوردندشاه دستورداددرجاگردن قاضی آن دیاررابزنن بدون هیچ محاکمه ای بعدازگردن زدن قاضی وزیرازشاه پرسیدکه چراگردن قاضی رازدید؟شاه گفت:اگراومواظب مال مردم بودودرست حکم بردزدان وراهزنان میداداینطوراین دزدبه خودش اجازه نمیدادکه بخواهدبرای چندمین باراموال مردم رابدزدد.پس این بدانیددوستان قاضی که دزدباشه دزدان درشهرآزادوراحت میبرندومیچرخندوخرج میکنن وحکم قرآن وخدامیاورندکه این دزدی نیست اسمش راعوض کردندوگذاشتنداختلاس ،گذاشتند دوزارپول،...وای به حال مملکت که این هارانه میبینیم محاکمه میشوندنه حتی اگردرخیابان هم ببینیم آنهارامیشناسیم که بگوییم محاکمه شدندگردن دزدبایددرخیابان زده شودکه این دوزارپول نشودمیلیاردمیلیاردپول مردم بدبخت وبینوا.یاحق

  • دن کیشوت
    0

    خونسردی امثال طبری و رعیت و زنجانی در دادگاه نشان می‌دهد که آنها عروسکهای خیمه شب بازی بوده اند در دست بزرگتر هایشان و پشت گرمی به بالا سریهایشان باعث آرامش آنها است، بایستی ابتدا آن بالایی ها را محاکمه و اعدام کرد که البته چنین اتفاقی رخ نخواهد داد، زیرا در آن صورت همه مسوولین نظام، مجرم و محکوم خواهند شد، همگی در این زنجیره فساد به هم متصل هستند

  • محمد
    0

    لیاقت مردم ما این فاسدان نبودند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اگه لیاقتمون نبود قطعا" این گونه نبود .میگی نه تا انتخابات صبر کن دوباره شاهد صفوف طویل مردم برا دادن رای به بدبختی خودشون خواهی بود

  • غیر قابل نشر
    0

    تورا به خدا یکم رافت اسلامی را شامل حالش کنینن این بیچاره را نکند مثل طبری و زنجانی بیچاره اش کنید یکم رحم کنید

  • ناشناش
    0

    پس چرا خبری از اسامی مدیران همدست این آقا در خودروسازها نیست ؟! کلی فسادهای بزرگ و کلان با هم انجام دادن و کلی رشوه های گوناگون و نجومی پرداخت شده...

  • بازنشسته
    0

    پولها و وامهایی که ایشون ۲۰سال پیش گرفته فرضاقیمت دلارکه ۴۰۰میلیون دلارگرفته وآنراتبدیل به ریال وملک واملاک کرده اگه یک دهم روبفروشه کل وامهاروبرمیگردونه وتااخرعمرش شاهانه زندگی میکنه دراطراف خودم چندنفر روسراغ دارم که این کار رو کردن، علی برکت الله

  • ناشناس
    0

    اگه قرار باشه هر دزدی اعدام بشه که خیلی بد میشه دیگه دلسوزی نمی مونه برا اسلام و امت اسلامی خدمت کنه

  • نادر
    0

    این آقا چکاره بوده که اینجوری سلاح حمل میکنه.شبیه فیلمهای جنایی که نقش پلیس اطلاعات رو بازی میکنه.اگه هزار تا از اینا رو هم محاکمه کنین ریشه ی فساد خشک نخواهد شد تا اینکه اون چارچوبهایی که باعث بوجود آمدن همچین دزدایی اصلاح بشه

  • فقیر
    0

    این افراد(رعیت.طبری.قاضی منصوری.برادرروحانی.برادرجهانگیری.دامادروحانی.دختروزیر.کروبی.پسررفسنجانی........)همگی ازبدنه اصلی نظام جمهوری هستندکه دزدازآب درآمدندبقیه هم بعدامعلوم میشه پس آدم سالم کجای نظام خدمت میکنند؟

  • کاربر ناشناس
    0

    سلام خسته نباشید، همیشه تواین اختلاص ها نفر دوم مقصر شناخته می شود، خوش به حال نفرات اول.....

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      خیلی ... صافتند!!!!!!

  • ناشناس
    0

    تو رو خدا ادامه ندید کار به جای باریک می کشه ها .... از ما گفتن

  • محمود
    0

    سلام بابک زنجانی با سن کم خیلی با هوش بود حتی بعد از دستگیری اکثر ثروت نقدی خود را به دوستان و همکاران خود تحویل داده است تا زمانیکه آزاد شد از اونها تحویل بگیره اما نمیداند که اونها آروزی اعدام فوری برای بابک زنجانی را دارند تا تمامی پول هارو تصاحب کنند چند فرد گردن کلفت و دغل باز ایرانی در دوبی و .... بخش اعظمی از پول های نقد بابک را نگهداری می کند و آرزوی مرگ ایشان را دارند

  • ناشناس
    0

    دادگاه تشریفاتی، کدوم محاکمه؟!!! کی محاکمه شد؟؟؟؟!!! بیارید ببینیم شما غیر چند تا جوون بیگناه و دله دزد و... کیا رو محاکه کردید خون اینها خیلی رنگین هست، اینها آدمند؟؟!! وکیل میخان؟؟؟!!! ولی اونهای دیگه نه؟ زندگی میخان چکار؟!!!! برید.... شید

  • بینا
    0

    یه کودکی آمده خیابان با تیر زده شد گناهش؟ اما طبری ، زنجانی ،بقایی و....................................

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها

      نظرسنجی
      به نظر شما "مهمترین افشاگری سال" کدام افشاگری بود؟