مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر:

افزون بر ۶۰۰ تن کلزا در ایرانشهر برداشت می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: کشاورزان این شهرستان امسال افزون بر ۶٠٠ تن محصول استراتژیک کلزا را از سطح ۴٠٠ هکتار از زمین‌های خود برداشت می‌کنند.

افزون بر ۶۰۰ تن کلزا در ایرانشهر برداشت می‌شود

مجید فیاضی اظهارداشت: کلزا یکی از محصولات استراتژیک و کاربردی در صنعت روغن‌های خوراکی است که چند سالیست کشت آن به کشاورزان ایرانشهری در کنار کشت محصولاتی مانند گندم و جو توصیه شده است.

وی بیان کرد: در هر هکتار از اراضی ایرانشهر افزون‌بر یکهزار و ۵۰۰ کیلوگرم کلزا برداشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: افزون‌بر ۵٠ کلزا کار ایرانشهری به مدت یکماه محصول کلزای خود را برداشت و آن را روانه کارخانجات روغن کشی می‌کنند.

وی افزود: کشت کلزا در ایرانشهر در آذر ماه شروع و برداشت آن از اواخر فروردین آغاز می‌شود.

فیاضی اظهارداشت: امسال دولت با همکاری آستان قدس رضوی هر کیلوگرم کلزا را ۱۱هزار تومان از کشاورزان خریداری می‌کند.

فرماندار ایرانشهر هم با بیان اینکه مواد اولیه مورد نیاز کشور از طریق تولیدات داخلی مسیر را برای خودکفایی در تمام عرصه‌ها فراهم می‌کند گفت: با برطرف کردن موانع و مشکلات کشاورزان سطح زیر کشت کلزا از چند صد هکتار به چند هزار هکتار در این شهرستان افزایش می‌یابد.

علی شعبانی تصریح کرد:دولت از بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی بویژه کارخانجات روغن کشی با توجه به ظرفیت منطقه حمایت می‌کند.

وی افزود: ایرانشهر دارای بیش‌از ١٧ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است که ظرفیت کاشت و برداشت انواع محصولات کشاورزی را در چهار فصل سال دارد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها