قالیباف اعلام و صالحی تأیید کرد؛

ایران به اورانیوم ۶۰ درصد رسید/ واکنش اتحادیه اروپا و آمریکا

رییس مجلس اعلام کرد: در ساعت ۰۰:۴۰ نیمه‌شب گذشته دانشمندان ایرانی توانستند به محصول اورانیوم با غنای ۶۰ درصد دست یابند.

ایران به اورانیوم ۶۰ درصد رسید/ واکنش اتحادیه اروپا و آمریکا

محمدباقر قالیباف در توییتر نوشت: "با افتخار اعلام می کنم در ساعت ۰۰:۴۰ نیمه‌شب گذشته و در شب زیارتی سید الشهدا(ع)، دانشمندان جوان و خداباور ایرانی توانستند به محصول اورانیوم با غنای ۶۰درصد دست یابند.

رییس سازمان انرژی اتمی نیز ضمن تایید دستیابی ایران به اورانیوم تا ۶۰ درصد غنی شده گفت: نیمه شب پنجشنبه به اورانیوم ۶۰ درصد رسیدیم و الان حدود ۹ گرم از آن را در اختیار داریم.

غنی‌سازی ۶۰ درصدی هم اکنون در تأسیسات هسته‌ای شهید احمدی روشن در جریان است. جزئیات بیشتری از این امر تا ساعاتی دیگر منتشر خواهد شد.

این موفقیت رابه مردم شجاع ایران اسلامی تبریک می‌گویم؛ ارادۀ ملت ایران معجزه‌آفرین است و هر توطئه‌ای را خنثی خواهد کرد."

صالحی: غنی‌سازی ۶۰ درصدی هم اکنون در جریان است

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران نیز تایید کرد که دانشمندان هسته‌ای کشورمان غنی سازی اورانیوم با غنای ۶۰ درصد را آغاز کرده اند.
علی اکبر صالحی با تایید خبر اعلامی از سوی رئیس مجلس اسلامی گفت که غنی‌سازی ۶۰ درصدی هم اکنون در تأسیسات هسته‌ای شهید احمدی روشن در جریان است.

صالحی به تسنیم گفت که جزئیات بیشتری از این امر تا ساعاتی دیگر منتشر خواهد شد.

گفتنی است در پی اقدام تروریستی اخیر در تاسیسات نطنز، رئیس جمهور سازمان انرژی اتمی را موظف به راه‌اندازی خط تولید اورانیوم ۶۰ درصد به مقدار مورد نیاز در چارچوب ماده یک قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران مصوب مجلس شورای اسلامی کرده بود.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی پیش از این گفته بود که این غنی‌سازی در مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن نطنز انجام خواهد شد.

علی‌اکبر صالحی در گفت‌وگوی تلویزیونی گفت: اقدام بزرگی انجام شده؛ ما در چارچوب قانون اقدام راهبردی عمل کردیم و سیر ‌تحولات فعالیت‌های هسته‌ای در چارچوب قانون را به استحضار رئیس مجلس می‌رسانیم.

صالحی افزود: امروز (جمعه) نزدیک سحر به اطلاع ایشان این دستاورد بزرگ را رساندم و ایشان هم اعلام کردند. از وی و از رییس کمیسیون امنیت ملی قدردانی می‌کنم که به لحاظ مسائل مالی و دیگر موارد کمک می‌کنند که قانون مجلس را به پیش ببریم.

رییس سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: دوستانی که این مورد را در قانون وارد کرده بودند به ما گفته بودند با احتیاط جلو بروید و می‌خواستند در مذاکرات با حسن‌نیت جلو برویم، ولی با اتفاقی که رخ داد دستور دادند این کار را سریع‌تر انجام بدهیم.

صالحی خاطرنشان کرد: چهارشنبه دستور راه‌اندازی ۶۰ درصد را دادیم و ۴۰ دقیقه بامداد امروز (جمعه) محصول ۶۰ درصد را گرفتیم. محصولی که الان می گیریم حدود ۹ گرم در ساعت است. دارند روی چیدمان زنجیره‌ها کار می‌کنند که تولید ۶۰ درصد ما کمتر می‌شود و ممکن است به ۵ تا ۶ گرم برسد. اما با این دو زنجیره همزمان ۲۰ درصد تولید می‌کنیم.

وی تاکید کرد: هم ۶۰ درصد و هم با یک تزریق همزمان، ۲۰ درصد تولید می‌کنیم که در یکی دو روز آینده بهینه‌سازی‌ها به پایان می‌رسد.

رییس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: این نشان از آمادگی سازمان انرژی اتمی دارد که وقتی دستوری از سوی مقامات مسئول می‌رسد این آمادگی را دارد که آن دستور را به فوریت انجام دهد.

صالحی ادامه داد: اکنون هر غنایی را اراده کنیم، امکانپذیر است و هر لحظه قادر به این کار هستیم.

وی با بیان اینکه بعد از خرابکاری نطنز هیچ آلودگی در آن محل نیست، گفت: اگر آلودگی بود نمی گذاشتیم عزیزانمان در آن محیط کار کنند و اگر آلودگی بود بازرسان از محل بازرسی نمی کردند.

رییس سازمان انرژی اتمی افزود: هیچ لحظه ای غنی سازی در نطنز قطع نشد و غنی سازی با قوت ادامه می یابد؛ در یکی از سالن ها مشکل پیدا کردیم ولی سالن های متعددی داریم و غنی سازی با قوت همچنان جلو می رود.

صالحی اظهار داشت: به طور مثال در یک سالنی زنجیره ۳۰تایی IR۵ با سوی ۱۰ داریم، زنجیره ۳۰ تایی IR۶s داریم با سوی ۶ و دو زنجیره IR۶ و IR۴ کامل داریم که ۶۰ درصد را تولید می‌کنند.

واکنش اتحادیه اروپا به آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصدی ایران

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به آغاز غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم در ایران گفت که مذاکرات اعضای برجام در وین به همین دلیل جریان دارد که این توافق به طور کامل اجرا و تحریم‌های آمریکا رفع شود.

پیتر استانو روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران این مطلب را بیان داشت و عنوان کرد: این ها تحولات نگران کننده‌ای است و هیچ توجیه معقول و نظامی از سوی ایران وجود ندارد. اما دقیقا به همین دلیل است که درگیر مذاکرات وین هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که از این گام‌ها به عقب بر می‌گردیم، ایران به اجرای تعهداتش در توافق برجام باز می‌گردد و راهی پیدا کنیم که تمام طرف‌ها به طور کامل به برجام پایبند باشد و تحریم‌های آمریکا رفع شود.

وی افزود: ما هنوز سرگرم مذاکرات هستیم و این روند روی تمام تلاش‌های دیپلماتیک ممکن متمرکز است تا راه حلی را پیدا کنیم که درگیر اقداماتی که اکنون درباره آن صحبت می‌کنیم نباشیم.

او در پاسخ به سووالی درباره بارگشت‌پذیر بودن تدابیر جبرانی ایران هم گفت: از نظر ما تمام تصمیم‌های گرفته شده (از سوی ایران) قابل بازگشت است. هدف اصلی مذاکرات وین هم این است که توافق هسته‌ای به طور کامل اجرا شود و اگر در مسیر مذاکرات به توافق برسیم تمام تصمیم‌ها و اقدامات صورت گرفته به عقب بر ‌گردد.

کاخ سفید: گام ایران در غنی‌سازی 60 درصدی اورانیوم را جدی می‌گیریم

«جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید جمعه گفت که واشنگتن گام تحریک برانگیز ایران در غنی‌سازی اورانیوم تا خلوص 60 درصد را جدی می‌گیرد.

وی که در کنفرانس خبری کاخ سفید صحبت می‌کرد، افزود: «گام اخیر ایران در جدیت این کشور در مذاکرات تردید ایجاد می‌کند و طرف‌های توافق هسته‌ای باید آن را رد کنند».

ساکی در بخش دیگری از کنفرانس خبری خود به نشست کنونی کمیسیون مشترک برجام در وین اتریش اشاره کرد و گفت: «ما همچنان احساس می‌کنیم که این نشست گامی رو به جلو است».

در ادامه رایزنی‌های هیأت‌های ایران و ۱+۴ در وین، صبح امروز (جمعه) رؤسای سه هیأت اروپایی (آلمان، انگلیس و فرانسه) در جلسه‌ای مشترک با سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیأت مذاکره‌ کننده کشورمان، دیدار و گفت‌وگو کردند.

علاوه بر این، امروز نشست دیگری بین عراقچی و «انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا برگزار شد.

نشست کابینه امنیتی اسرائیل درباره غنی‌سازی ۶۰ درصدی ایران

روزنامه «جروزالم‌پست» به نقل از شبکه رادیویی کان گزارش داد، کابینه امنیتی اسرائیل روز یکشنبه تشکیل جلسه می‌دهد تا اعلامیه ایران مبنی بر تولید اورانیوم با غنای ۶۰ درصد در تأسیسات هسته‌ای نطنز را بررسی کند.

«سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزات امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بعدازظهر روز سه‌شنبه از آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصدی خبر داد و گفت: «ایران امروز در نامه‌ای به مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرده است که غنی سازی ۶۰ درصدی را آغاز می‌کند».

«کاظم غریب‌آبادی» نماینده ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین نیز بامداد چهارشنبه گفت که غنی سازی ۶۰ درصد توسط دو آبشار IR-4‌و IR-6 در سایت هسته‌ای نطنز صورت خواهد گرفت.

کابینه امنیتی اسرائیل در حالی قرار است روز یکشنبه غنی‌سازی ۶۰ درصدی توسط ایران را بررسی کند که هفته قبل برگزاری این نشست امنیتی بعد از خرابکاری این رژیم در تأسیسات هسته‌ای نطنز اعلام شده بود.

«بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران بامداد روز یکشنبه (۲۲ فروردین) اعلام کرد حادثه ای در بخشی از شبکه توزیع برق مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن ( نطنز ) رخ داد که خوشبختانه صدمات انسانی و آلودگی به دنبال نداشته است.

استوری انگلیسی اینستاگرام سایت رهبرانقلاب درباره غنی‌سازی ۶۰درصد

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 64
  • کاربر ناشناس
    0

    ایران قدرتمند مبارک وتبریک وچشم حسودان کور علی علی علی گویید

  • دولت شاداب و جوان جهادی و حزب الهی و مقتدر در برابر دشمن
    0

    هووووووررررررا هووووراااااااا خدایا شکرت به خاطر این نعمت اقتدار و این افتخار بزرگ خدایا شکرت.همیشه اقتدار جواب میده درود بر پهلوانان علمی وطن افرین سردار مقتدر خدایا خودت یه دولت انقلابی حزب الهی در شان و تراز نظام انقلابی و اسلامون بهمون عنایت کن.خدایا از انفعال و واداده گی به ستوه امدیم ذله شدیم... دورود بر اقتدار مرگ انفعال

    نظرات شما -
    • علی
      0

      برو جمع کن عامو... چه سودی به حال ملت داره ...

    • حسن
      0

      گیرم که مارچوبه کند تن به شکل مار کو زهر از برای دشمن وکو مهره بهره دوست میگن طرف بچه خودش را میزد که دل همسایه بسوزه چند سال است با انتخاب یک مسیر اشتباه همرا با جاه طلبی صدها ملیارد دلار ثروت این مملکت را هدر داده ایم عاقبت هم با خفت وخواری همان اتفاقی که در قطعنامه ۵۹۸ افتاد تکرار خواهد شد

    • محمد
      0

      دولت شاداب ،، خوش بحالت وضعت خوبه و فقر رو نمیفهمی

  • ناشناس
    0

    علم یک کشور دیگه تو زمین ما گشسترش پیدا میکنه در ازای دادن باج زیاد برای حس قدرت طلبی یک عده به قیمت فقر و بدبختی مردم در حدی که دارن فوج فوج میمیرن و ما حتی توان وارد کردن واکسن مناسب یا قزنطینه درست را نداریم

  • ....
    0

    گامی بزرگ .

  • داود
    0

    درود بر ایران ایرانی ..مرگ بر اعراب .امریکا

    نظرات شما -
    • محمد مهدی
      0

      نگو مرگ بر اعراب مگه خودمون اعراب نداریم؟

    • محمد
      0

      در جواب ابلهانی مثل شما سکوت هست وبس .

    • نا امید
      0

      فقط شبه جزیره عربستان عرب هستند، بقیه افراد و کشورهایی که عربی صحبت میکنند فقط عرب زبانند که بعد از حمله مسلمانان زبانشون عربی شده و از اونجایی که همه ی کشورها مثل ایران حکیم ابوالقاسم فردوسی نداشتن ، زبانشون عربی مونده /// عرب زبانان کشور ما هم به دلیل هم مرز بودن با عراق و رفت و امد زیاد به اونجا همچنان عرب زبان هستند .

  • شهرام.ر
    0

    هر وقت که این اورانیوم شصت درصدی رو تبدیل کردید به نون و اون نون رو آوردین سر سفره مردم ، یه خبر بدین تا ما هم ذوق کنیم . فعلا که اورانیوم غنی‌شده تبدیل شده به یک چماق تو سر مردم .

  • R.MO.KH7158@YAHOO.COM
    0

    برای مردم اب ونان شد و بیکاری تمام شد و دزدی های دوحانی و برادرش تمام شد شما خوشحال از خودتان و مردم در ماتم رفتگانشان کاش وجدان قبل مرگ وجود داشت کاش بچه هایی و دختران جوانی که در سطل اشغال دنبال روزی بودند هم دیده می شد کاش به جای اورانیوم دوستی و مهربانی و دل رءوف وجود داشت هم برای ایران هم قدرتمردان جهان بدانیم حداکثر عمر انسان صد سال است پس به فکر هم باشیم این قدرت زودگذر است لطفا وجدان وسط بیاید

  • فریبرز
    0

    خوب حدا رو شکر ،بدین مردم بخورن که انشالله گرسنگیشون و فقرشون تو یه احظه حل میشه

  • ناشناس
    0

    از این پس مردم دیگر هیچ مشکلی ندارند .

  • کوروش
    0

    به نظر من باید به حال این ملت گریست! ملتی که به نان شبش محتاج است ومی خواهدازاین به بعداورانیوم شصت درصدکذب محض بخورد! چطورنمی فخرالدین و تبلیغاتی است هوشیار باشید. امان ازجهل

  • احمد
    0

    متاسفم واسه کسانی که اسمشون رو میزارن ایرانی و بعد منفی میزنن برای این گام ارزشمند .

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      احمد آقا حتما وضعت خوبه و معنی فقر و نداری رو‌نمیفهمی ، خوش بحالت البته خدا کنه نان حرام سر سفر‌ه آت نبری

  • کمالی
    0

    ساعتی ۹ گرم. این مقدار تقریبا ناچیزه. چرا نباید غنی سازی ۹۵ درصد اونم با تناژ بالا انجام بدیم. اینکه نمیشه هزاران تحریم را هزاران خرابکاری و دهها ترور رو تحمل کنیم اما همچنان محدودیت اتمی بالا داشته باشیم. در برجام دولت باج اتمی داد تا تورم و گرونی و فقر نباشه الان از ۸ سال قبل بدتر شدیم با وجودی که ۹ تن اورانیوم رو به خارج فرستادیم و نزدیک ۱۵ هزار سانتریفیوژ رو برچیدیم.

  • میرزا
    0

    ۱۰۰درصد هم درست ‌‌‌‌‌‌‌‌ کنید وضع مردم هرروز بدتر از دیروز میشه

  • قربانی
    0

    بایدن هم عین ترامپ دنبال تحقیر ایرانه با چند امضا و دستور میتونه تحریمهای ایران رو برداره اما دنبال فریب مجدد ایرانه. ما وقتی عقب نشینی میکنیم همش کار و اقدامات عملیه اما آمریکا حتی حاضر نیست پول خود ما رو در کشورهای کره عراق و هند آزاد کنه دنبال تعلیق تحریمه بجای لغو اونهم تازه برخی از تحریمها نه همش. از همه مهم تر دولت جمهوری خواه بعدی حتی همین تخفیف تحریمی رو هم قبول نداره. اون وقت ما دنبال تکیه و باور حسن نیت ایالات متحده و اروپاییم. بعد از هر ترور و انفجار توی کشور کشورهای آلمان و فرانسه و انگلیس قند توی دلشون آب میشه اما در ظاهر در میگن ایران خویشتن داری کنه. اسرائیل بدون همکاری شرکتهای صنعتی اروپایی توان وارد کردن قطعات معیوب آلوده و بمب گذاری شده رو نداره.

    نظرات شما -
    • الن
      0

      ذکر مصیبت نکن ، راهی داری؟ الان دولت ، مجلس ، ارتش وسپاه و ... غیر میگن بودجه نداریم ، خیلی از پروژه ها متوقف شده ، شهرداری شهر ما دو ساله که نمی تونه یک خیابون رو آسفالت کنه ، کارهای گژوهشی متوقف شده ، نخبگان در حال مهاجرت هستند، دو دستی مملکت را دادیم دست چین و..... راهی داری؟؟؟؟؟؟؟ یا همچنان مقاومت کنیم ؟؟؟........همه ما میدونیم آمریکا با ما کنار نمیاد ، نفت در حال تبدیل شدن به کالای بی ارزش است ، عربستان و اسرائیل در حال تبدیل شدن به مهره سوخته امریکا هستند و اسرائیل در حال تحکیم روابط خود با روسیه ، امریکا هم می خواهد از این چند سال باقی مانده استفاده کند و بعد از بیست وپنج سال درب چاه های نفت خود را گشوده و..... خب چرا باید با ما کنار بیاد ؟؟؟؟؟؟ خیلی از ما راه حل خروج رو میدونیم ولی ظاهرا شما و مسئولان ما هنوز نمیخواهید این حقیقت را باور کنید.

  • ایرانی
    0

    خوب ؟! که چه بشه ؟! اصلاً فکر کنید که 100درصد نه 200درصد شد . چه تاثیری برای مردم دارد...نه اقای دکتر قلابی گوش مردم از این حرف ها پرشده .دیگه جایی برای شنیدن حرف های شما سران بی کفایت نیست ...43ساله فقط شعار و حرف شنیدیم فقرمان بدتر شد و شما ها ثروتمند تر و روحانیت مال مردم خورتر...

  • محمد
    0

    الان یعنی من می توانم زن بگیرم؟

  • امیر
    0

    الان تمام مشکلاتمان حل شد به قول روحانی هم چرخ سانتریفیوژهاچرخید هم چرخ اقتصاد ومردم امروزدرآماردیدم هیجده هزارایرانی سال قبل درترکیه خانه خریده اند طی جهرسال گذشته اکثرکارخانه هاورشکسته شدند ایرانیها سرمایه هاشونو بردند دردیگرکشورها ودلیل این همه بیکاری وفقر ونابودی هم همین نبود سرمایه درکشوره اونوقت روحانی چسبیده به برجان گیریم الان برجام عملی شد وخواهد شد اسما ماکه مردم خودمان سرمایه هاشونو ورداشتن رفتند حتی پرستارهها هم دارند میروند کدام شرکت خارجی حاضره بیاد ایران بااین اوضاع کرونا ومرگ و قتی دولتهاشونم میگن به ایران سفرنکنید وسرمایه گذاری کنه مگه دفعه قبل حاضرشدند بیان میمونه فروش نفت ای کاش روحانی به جای نشستن وچشم به دست امریکاییها دوختن طی چهارسال گذشته بعه اقتصاد خودمان وحمایت ازآن میپرداخت که سرمایه چه پولی وچه تخصصی وچه کاری به امید زندگی بهتر مهاجرت نکنند

  • لامپ ۲۰۰
    0

    یه بزرگی قرار بود نفت بیار سر سفره ها الان هم اورانیوم و میارن سر سفره خدایا این سفره پر برکت و از ما نگیر نون پنیر اورانیوم خدایا مردم کرمان و زاهدان اب خوردن ندارن خودت براشون اب خوردن ردیف کن عربستان دار صحرا رو به جنگل مصنوعی تبدیل می کنه که مردمش تو رفاه باشن ما روغن شکر مرغ گیرمون نمیاد ما که ثروتمون از اونا خیلی بیشتر شاید از نظر ما عربستان بد باش ولی از نظر مردمش کشورشون بهشت ولی ایران.... شما تا به حال یه پناهند عربستانی دیدید ولی ایرانی ها هم جا پخشن

    نظرات شما -
    • علی
      0

      سلام بزرگوار اگر دولتهای منتخب ملت کم لطفی نمی کردند و آقازاده های و مسئولین با حقوق نجومی و... نبودند الان نیازی به پنیر اورانیم نداشتیم

    • الن
      0

      علی جان دولت یعنی چی ؟؟؟؟ بهتر از واژه سیستم استفاده کنی ، سیستمی که تمام مسیر زندگی تو رو تعیین میکنه و تو هیچوقت نمی تونی این مسیر رو تغییر بدی

  • منصوری
    0

    مترسم با همه دست پری که دارید ناگهان همه چیز واگذار کنید. مذاکره مردان بزرگ میخواهد که شما مردش نیستید.

  • اکبر
    0

    ۹ گرم در ساعت شوی جدید دولت. لااقل ۹کیلو در روز تولید میکردید. که طرف مقابل کوتاه بیاد.

  • باني
    0

    دم همه تون گرم واقعا حرف دل مردم را مي زنيد ،،،،،،،،،،اگه هزاردرصد هم بشه من كه ديكه راي نمي دهم

  • بنده خدا
    0

    هر مسعولی وقتی میخواد سخنرانی بکنه قبل چرت وپرت گفتن کلی به مردم میخندن بعد چرت و پرت گفتن باز همه جمع میشن به مردم میخندن.کارشون همینه واسه همین عمر طولانی دارن چون ما مردم مسخره اونا هستیم.لذت میبرن که چه مردمی هستن اینا ما هر چی مسخرشون میکنیم فقط کوش میدم.منم ازاین مردمم کی درست میشیم خدا میداند و بس.دلم خیلی به حال خودمون میسوزه.چون یک روز کامل تو زندگی شاد نبودیم.

  • محمد
    0

    الان دیگه سفره پر میشه

  • رضا.
    0

    ان شالله مبارک باشه. حالا لطفا واکسن وارد کنید مردم دارند از بین میروند.

  • الن
    0

    قرا بود با سند توسعه بیست ساله و با بهره گیری از منابع طبیعی داخلی ضمن رشد اقتصادی چشمگیر وضعیت اقتصادی منی که بعد از انقلاب به دنیا اومدم بهتر بشه ، الان درحال 40 سال شدن هستم نه وضع اقتصادی خوبی دارم ، نه مسکن دارم و نه درآمد درست و حسابی و از همه بدتر روند زندگی من متناسب با شرایط کشورم نزولی است و این اصل مطلب است ، خیلی سال شعار های پوشالی دادید و دریغ از یک جو عمل ، این انرژی هسته از زمان دولت روحانی مورد مناقشه بود و ما بابتش کلی هزینه دادیم و دود این هزینه تو چشم من کارگر رفته ، این همه هزینه دادیم ولی با برق هسته ای یک لامگ روشن نکردم ، شما ها با مردم صادق نبودید و نیستید ، یک بار به مردم نگفتید ما اشتباه کردیم ، ما متخصص نبودیم ، ما عذر می خواهیم .....

  • محمد
    0

    آقای روحانی که امروزمثل بچه های کوچیک به امریکا گفت شماتحریمهاروبردارید مابرمیگردیم به 3/5درصد همه توافقات روبرمیگردونیم غصه نخورید پس شماکه قراره برگردید دیگه این بازیهاومانورهاچیه وقتی اونهاخودشون ازهمه چی بااطلاعند ودارید مذاکره میکنید نفع امریکادیگه درماندن درخاورمیانه نیست چون دیگه به نفت مااحتیاج نداره خودش بزرگترین ذخیره کننده وفروشنده نفت دردنیا شده نفع امریکا حالادررخارج شدن ازخاورمیانه ورهاکردن ایران وافغانستان وعراق وعربستان وحتی اسراییل وایجاد آشوب وجنگ دراین منطقه برای فروش تسلیحاته برجام برمیگرده اما دوامش ومنافعش مهمه که تاکی دوام دارد آیااگرسال بعددوباره درانتخابات کنگره وسنا جمهوری خواهان مثل زمان اوباماقدرت گرفتند توافق میماند یابه قول بولتون جنگ افروزکه دیروزگفت اگردرانتخابات بعدی جمهوری خواهان برنده شوند دوباره برجام رابهم میزنیم بهترین راه احترام واعتماد به مردم ایران وتوجه به خواسته های به حق آنها وحمایت ازسرمایه گذاری داخلی و ووواست

  • متین
    0

    خوب که چی ؟! حالا خوشبحالمون بشه ؟ آیا ارزانی میشه ! آیا بیکاری و اعتیاد و مشکل مسکن مردم و جوانان حل میشه ؟ آیا اقتصادمون دوباره زبانزد دنیا میشه ؟ اگه میشه مبارک باشه !

  • محمد
    0

    خوب خدا رو شکر از امشب کیک زرد میخوریم چون نون نداریم، ایشالا به جای واکسن کرونا هم اورانیوم 60 درصد تزریق میکنیم بعد از اینکه 80 میلیون نفر از مردم فوت کردن.

    نظرات شما -
    • .
      0

      9 تا نظر گذاشتی تفاوتی با برنامه زالومه تو منوتو نداشت،واقعاً خسته نشدی؟

  • اینه
    0

    نان بربری کنجدی هم امروزه به 5000 تومان رسید

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      انرژی هسته ای بهتره یا نون کنجدی ، خوب نون هم نخورید مگه مشکلی پیش میاد!

  • یهودا
    0

    الان فرض بگیرید بمب اتم داشتیم چه اتفاقی می افتاد ؟؟؟

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      پاکستان وهند هم دارند چه کردند کره شمالی سرکشترین کشوره بابدبختی دارن علف میخورند چه کرده بااین همه بمب وموشک

    • محمد
      0

      هیچی با خیال راحت تر اختلاس میکردن.

    • هادی
      0

      درطول یک قرن گذشته به کدام کشور دارای سلاح اتمی و هسته ی حمله نظامی شده؟

    • الن
      0

      در جواب هادی: به اسرائیل حمله شده

    • دولن
      0

      در جواب هادی عزیز همین بس که همه این کشورها با اسرائیل رابطه سیاسی و تجاری دارند

    • .
      0

      در جواب هادی : چرا فلاند به دنبال بمب اتم نیست؟

  • ب
    0

    مشکل کشور غنی سازی 20./. یا 60./. نیست مشکل کشور نجومی بگیران غارتگران بیت المال اقازادها ودزدان وبی عدالتی رانت ورشوه امضاه های طلای انانکه ملت را رعیت خود میدانند وخود ارباب مدانند

  • م
    0

    سلام.کسی از قیمت سیمان خبر داره.

  • علی
    0

    وای جای نفت ، اورانیوم میزاریم سر سفره بابت تمام بدبختی که برای ما آوردید مرسی

  • علیقلی
    0

    خداروشکر میزان درصد غنی سازیمون با تورم ماهیانه برابر شد. از مسوولین متشکریم.

  • الن
    0

    خبر فوری در سال1420: ایران به غنی سازی 200 درصد رسید ، مذاکرات ایران و 5+1 از فردا از سر گرفته خواهد شد ، ایران در رتبه یکم اقتصاد دنیا قرار گرفت البته از اخر ، خط فقر به 500 میلیون رسید ، تورم امسال با کاهش دودرصدی به 400 درصد رسید ، ضمن تلاش برای ساخت واکسن ایرانی کرونا با واکسیناسیون این هفته 2 درصد از مردم ایران واکسینه شدند ، علاوه بر بوشهر ، هرمزگان وسیستان ، یزد و فارس هم به چین واگذار شد ، سند توسعه هزار ساله ایران در تشخیص مصلحت به تصویب رسید و..... خب ولی امنیت داریم!!!

  • ۶۱۶۱۶۱
    0

    کاش این عزم اراده سر تورم و سر مشکلات اقتصادی که مردم رو له کرده هم بود

  • ناشناس
    0

    نهایتا میشیم کره شمالی که ملتش مفلوک شدن

  • ناشناس
    0

    دست خدا با جماعت است ،اراده کنید تا پوزه دوشمن را به خاک بکشید درست که سختیهای بسار زیادی کشیدیم وخواهیم کشید ولی قبلأ چیز ی دستمان را نمیگرفت ولی حالا مشت بزنند لگد میزنیم به گفته رهبر فرزانه زمان بزن دررو تمام شده بزنی میخوری ولی در چند سال گذشته با بی عرزه گی دولت فقط خوردیم ودولت دعا کرد تا ترامپ برود درحالی که خیلی زودتر باید این کار انجام داده میشد واسرائیل گستاختر واروپا طلبکارتر وآمریکا جسور تر نمیشد امید به سربلندی ایران بزرگ

    نظرات شما -
    • الن
      0

      تحلیل های آبکی ، ادم های پولکی

  • کاربر ناشناس
    0

    این ۹ گرم را یک جای امن نگه دارید اسرائیل از شما سرقت نکند او خیلی نیاز دارد و شما خیلی سهل انگار

  • کاربر ناشناس
    0

    از روزی که غنای ۶۰ درصد را شروع کردید همه چیز ارزون شده به نظرم اگر غنای ۱۰۰ درصد را شروع کنید ایران گلستان میشه تورا به خدا مواظب این ۹ گرم باشید تا دوباره اسرائیل خرابکاری نکنه از شما بدوزده

  • سید ابوالقاسم
    0

    وجود موشک،سلاح هسته ایی و....جهت مقابله با تهدیدخارجی هست ، ولی وضعیت بگونه ایی است که از داخل منفجر می شویم ،کاهش مشارکت مردم در انتخابات مبین این ادعا است

    نظرات شما -
    • اکبر
      0

      بنده رای نمیدهم

  • ذوالقرنین
    0

    توان و دانش هسته ای ایران مثل همان شعار مرگ بر امریکاست که ملت سر کار باشند . مذاکره ای نیست امریکا دلاری ازاد نمیکنه تا روسها قدرت بگیرند ومزدوران نیابتی که در عراق وسوریه حقوق میگبرند به منافع امریکا به خاطر روسها حمله کنند بمب باران بعد از شناسایی حتمیست .سپاه قدرتی برای پاسخ ندارد وحتی جرات شلیک یه تیر به اسرائیل چون تو خود تهران زن وبچه وخودشون در خطر قرار میگیرند کتمان حقیقت نکنید بیش از نود درصد مردم ناراضی هستند واینها در حقیقت سربازان امریکا واسرائیل هستند این کشور بدون مردم با چهار تا موشک وسردارانی با چند کیلو درجه محاله بتونه جلوی تجاوز رو بگیره. اگر روزی ایران جلوی دنیا ایستاد مردم با حکومت بودند الان جز تنفر چی داشتید

  • محمود
    0

    درود بر جوانان ایرانی گشنگی با عزت شرف داره بر سیری با ذلت.اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید نه جیره خور اجنبی و شکم پرست

    نظرات شما -
    • الن
      0

      تو قبله رو گم کردی !!! چرا اقای علم الهدی گشنگی نمی کشه؟؟؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها