شکایت فدراسیون فوتبال هند از پرسپولیس چه تبعاتی دارد؟

یک کارشناس حقوقی می‌گوید: باشگاه پرسپولیس به خاطر انتشار پست درباره جنگ با هند، با جریمه روبه‌رو خواهد شد.

شکایت فدراسیون فوتبال هند از پرسپولیس چه تبعاتی دارد؟

در زمان سفر پرسپولیس به هند، صفحه رسمی این باشگاه در اینستاگرام، با انتشار متنی به جنگ ۲۸۳ سال قبل ایران و هند اشاره کرد و با ادبیات به دور از احترام از این رویداد یاد کرد. پس از این موضوع با وجود عذرخواهی رسمی باشگاه پرسپولیس، فدراسیون فوتبال هند به صورت رسمی از پرسپولیس شکایت کرد که این موضوع باعث نگرانی هواداران این باشگاه شده است.

بیشتر بخوانید : متن شکایت فدراسیون فوتبال هند از پرسپولیس به خاطر پست جنجالی

در این باره، آرش شکرریز وکیل بین المللی فوتبال در گفت‌وگویی اظهار کرد: طبق اساسنامه فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا و همینطور اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران که باشگاه پرسپولیس هم به عنوان یک شخصیت حقوقی این اساسنامه را پذیرفته، بازی فوتبال برای ایجاد صلح و دوستی میان ملت‌ها است و بنابراین زبان فوتبال زبان غیر سیاسی و مبتنی بر صلح و دوستی است. بدیهی است چنانچه اتفاق یک رویداد که چنین سال قبل رخ داده با بی خردی شخصی در صفحه رسمی باشگاه در اینستاگرام منتشر شده، باعث تحقیر ملت هند شده است. بنابراین این با اساسنامه فدراسیون فوتبال جهانی در تضاد است چون هدف از فوتبال برقراری صلح و دوستی است. کسی که چنین پستی را منتشر کرده از فلسفه برگزاری مسابقات فوتبال بی اطلاع بوده است. یک فرد بی خرد را مسئول صفحه رسمی باشگاه در اینستاگرام کرده‌اند که این مشکل را به وجود آورد.

او در پاسخ به این سوال که با شکایت فدراسیون فوتبال هند، چه تبعاتی در انتظار باشگاه پرسپولیس است، گفت: در ماده ۵۴ و ۵۸ اساسنامه کنفدراسیون فوتبال آسیا، درباره این موضوع صحبت شده است. در این ماده نوشته شده هر فردی که نفرت و خشونت را به صورت عمومی منتشر کند، با جرایمی مواجه می‌شود. اگر این فرد بازیکن فوتبال باشد، حداقل برای ۱۵ مسابقه تعلیق می‌شود و حداقل ۳ هزار دلار جریمه می‌شود. اما برای هر فرد دیگری محرومیت حداقل ۱۲ ماهه در نظر گرفته شده است. یعنی هر عضوی از باشگاه یا فدراسیون چنین کاری کرده با این جرایمی تا ۳۰ هزار دلار و محرومیت مواجه خواهد شد. در ادامه هم نوشته شده که چنانچه این موضوع در صفحه‌های اجتماعی (اینستاگرام) منتشر شود، با مجازات همراه خواهد بود.

او همچنین گفت: الان بهترین کار این است که مسئولان باشگاه پرسپولیس با فرد خاطی برخورد و نتیجه این کار را به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام و از فدراسیون فوتبال هند هم به صورت رسمی عذرخواهی کنند و از آنها بخواهند از شکایت خود صرف نظر کنند.

منبع: ایسنا

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • یک
    0

    خدایا روا مدار که گدا معتبر شود

  • علی
    0

    عدم وجود قوانین در باره مجازات سایر اقوام و یکه تاری مرکز نشینان در توهین و تمسخر سایر اقوام ، باعث شده تا این حالت طبق عادت در اید و هر جا که قوانینی در این باره باشد منتظر تنبیه این افراد باشیم. شما نگاه کنید ما وقتی در فوتبال تیم های دیگر بخصوص اعراب را می بریم روزنامه ها و مجریان صدا و سیما چه آزادانه تیترهای توهین آمیز به زبان می آورند. آنهم در گسترده عمومی نه شخصی.

  • سید
    0

    همیشه مردم ما باید چوب بیسوادی و ناکار آمدی افراد را بخورند حالا ببینید فیفا اگر تیم را از ادامه مسابقات حذف نکرد

  • کمال
    0

    اگه درست نگاه کنید متوجه میشید رفتارهای مجموعه پرسپولیس بخاطر حمایت‌های بی دریغ دولت فعلی هست. روحانی سر قضیه طارمی با اردوغان مذاکره میکنه، ظریف با هندیا، یه روز یکی چشم باریک میکنه،به روز بیرانوند کتفشو نشون میده.بخاطرشون دو وزیر ورزش و صنعت گلمحمدی رو از پدیده کشیدند بیرون.بازی باسپاهان نیم ساعته زمین ترک میکنند اما داماش که قدرت کمتری داشت چهار ساعت نگه میدارند تا بازی برگزار بشه.وزیر ارتباطات براشون پول جور میکنه و هییت مدیره رو یکی از مخابرات میذاره تا پول بهشون بده بنام صدر.داوری هم که....

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      توهین به قومیتها نشانه عینی نژادپرستی کثیفی است که اززمان طاغوت رایج بوده وهمچنان ادامه دارد.ولی این پیراهن عثمانی نشود دردست وطن فروش های بی شرفی که تیم محبوب پرسپولیس تنهاافتخارایران درفوتبال اسیا رابکوبند .

    • فرید
      0

      اخه چقددق تودلته استقلالی

  • ذبیحی محمد
    0

    وقتی قانون رو بزارند لبه طاقچه همین میشه که یکنفر سر خود در یک سایت رسمی مطلبی چاپ میکنه که برای کل کشور پیامد داره و جالبتر اینکه نه اسمی میبرند و نه مجازاتی، باید عامه مردم تاوان این خسارت احمقانه رو بدن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها