یادبود هیپ‌هاپیِ دیرین‌دیرین برای تهیه‌کننده‌اش/ ویدئو

مجموعه دیرین دیرین برای ذکر و یاد تهیه کننده فقید آن دست به اقدامی جالب توجه زده و به سبک آیتم های مجموعه یاد او را گرامی داشت.

یادبود هیپ‌هاپیِ دیرین‌دیرین برای تهیه‌کننده‌اش/ ویدئو

دیرین دیرین، یکی از معروفترین مجموعه‌های پویانمایی ایرانی است که به زبان طنز مشکلات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، زیست‌محیطی و ... را مطرح می کند که از زمان آغاز آن در سال ۱۳۹۴ با استقبال مخاطبان روبرو شد و سبک و سیاقی جدید را در ساخت این گونه آیتم های انیمیشنی رقم زد.

محمد ابوالحسنی (تهیه کننده)، علی درخشی (طراح و کارگردان) و محمدرضا علیمردانی (راوی) سه رُکن اصلی و خالق این مجموعه هستند.

متاسفانه در اوائل بهار امسال محمد ابوالحسنی به کرونا مبتلا شد و در ۷ فروردین ۱۴۰۰ درگذشت.

همواره بعد از درگذشت افراد تاثیرگذاری چون ابوالحسنی بحث تقدیر و بزرگداشت آنها مطرح است و معمولا به چند مراسم و ذکر خاطره ختم می شود و یا در زمانه امروز چند مطلب و پست درباره آن شخص فقید منتشر می گردد.

اما مجموعه دیرین دیرین برای ذکر و یاد تهیه کننده مجموعه دست به اقدامی جالب توجه زده اند و به سبک و سیاق مجموعه دیرین، دیرین قسمتی را به نکوداشت و شرح مختصری از زندگینامه و فعالیت های تهیه کننده فقید مجموعه اختصاص داده اند.

جدای از استاندارد بودن بخش انیمیشن و ترکیب آن با عکس‌های مرحوم ابوالحسنی، همان لحن راوی و سبک مجموعه هم حفظ شده است و از همه مهمتر باید به موسیقی و سبک مورد استفاده هم اشاره کرد.

استفاده از موسیقی هیپ هاپ برای شرح حال زندگی، خصوصیات فردی ، آرمان ها و آرزوهای محمد ابوالحسنی بسیار انتخاب درستی است.

موسیقی هیپ هاپ، عموماً از یک یا چند خواننده رپ که داستان‌های شبه زندگی‌نامه تعریف می‌کنند تشکیل شده‌است و به صورت اشعار بسیار ریتمیک پر از تکنیک‌هایی همچون همگونی مصوت‌ها، تجانس آوایی، قافیه و ... است.

هیپ هاپ در ذات خود همواره یک روحیه و لحن اعتراضی را به همراه دارد که در این قطعه انگار علاوه بر معرفی و یاد ابوالحسنی از این کوچ ابدی او شاکی است و از طرف دیگر اعتراض به ناملایمات و بی مهری‌هایی دارد که در زندگی تهیه کننده دیرین دیرین وجود داشته است. شعرهای این قطعه هم به درستی علاوه بر رویکرد نقادانه به گله و شکایت زبان محاوره ای نزدیک است.

این قسمت دیرین دیرین ادای دینی به تهیه کننده فقید و خانواده اوست و نشان می دهد وقتی خلاقیت وجود داشته باشد چه مرزهای بی انتهایی را می توان درنوردید.

انصافا این برخورد متفاوت در خور و شان زنده یاد محمد ابوالحسنی است که به شهادت بسیاری از دوستان و همکارانش تمام زندگی اش را در راه دیرین دیرین و ارتقا آن گذاشته بود.

یاد و خاطره محمد ابوالحسنی گرامی و دست مریزاد به تمام سازندگان مجموعه دیرین، دیرین برای این یادنامه متفاوت.

منبع: عصر ایران

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ایرانی
    0

    تسلیت ب خانواده محترمشون ، خدا صبر بده

  • وطن دوست
    0

    خدا رحمتش کنه واقعا برنامه عالی و خوبیه دیرین دیرین امیدوارم که با راهشون ادامه بدن همکارانش

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها