کاهش اضطراب بزرگسالی با ورزش در دوران کودکی

پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا در پژوهشی جدید دریافته اند که ورزش و رژیم غذایی سالم در کودکی منجر به کاهش اضطراب بزرگسالان می‌شود.

کاهش اضطراب بزرگسالی با ورزش در دوران کودکی

یک مطالعه جدید نشان داده است که ورزش و رژیم غذایی سالم در دوران کودکی منجر به بزرگسالانی می‌شود که سطح اضطراب کمتری دارند. محققان از دانشگاه کالیفرنیا کشف کردند که ورزش منظم و رژیم‌های غذایی کاملاً برای سلامتی مهم هستند.

تیمی از دانشمندان، آزمایشات خود را روی موش‌ها انجام دادند و مشخص کردند که ورزش در اوایل زندگی باعث کاهش رفتار‌های اضطرابی در زندگی می‌شود و همچنین منجر به افزایش عضله و توده مغزی بزرگسالان می‌شود، اما هنگام تغذیه با رژیم‌های غذایی حاوی چربی و قند، موش‌ها نه تنها وزن خود را افزایش می‌دهند بلکه به بزرگسالی تبدیل می‌شوند که غذا‌های ناسالم را ترجیح می‌دهند.

ورزش

افزون بر این ها، ورزش در اوایل زندگی منجر به ترشح مقدار بیشتری هورمون لپتین شد که علی رغم رژیم غذایی که موش‌ها رعایت می‌کردند، به کنترل وزن بدن کمک می‌کند. این تیم قبلاً کشف کرده بود که خوردن بیش از حد چربی و شکر در دوران کودکی می‌تواند میکروبیوم بدن انسان را تغییر دهد و اکنون آن‌ها قصد دارند با ترکیب هر دو مطالعه بررسی کنند که آیا چربی یا قند بیشتر مسئول اثرات منفی طولانی مدت هستند یا خیر.

در حین قرنطینه کرونا، به ویژه در ماه‌های اولیه، بچه‌ها بسیار کم ورزش می‌کردند. برای بسیاری از افراد که به پارک یا حیاط خانه دسترسی نداشتند، مدرسه تنها منبع فعالیت بدنی آن‌ها بود.

منبع: انتخاب

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها