وزارت خارجه: در وین، هیچ مذاکره مستقیم یا غیرمستقیمی با آمریکا در دستور کار نیست

وزارت خارجه ایران اعلام کرد: نشست کمیسیون مشترک برجام امروز به صورت حضوری از ساعت ۱۵ به وقت تهران در محل گرندهتل وین آغاز می‌شود.

وزارت خارجه: در وین، هیچ مذاکره مستقیم یا غیرمستقیمی با آمریکا در دستور کار نیست

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان ریاست هیأت ایرانی را در این گفتگو‌ها بر عهده دارد.

نمایندگانی از سایر دستگاه‌ها از جمله بانک مرکزی، وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی نیز در این نشست حضور دارند.

انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا عهده‌دار ریاست این جلسه است و نمایندگان روسیه، چین، فرانسه، آلمان و انگلستان در این نشست شرکت دارند.

در این دور از گفتگو‌ها نیز رایزنی‌های فنی در قالب نشست‌های کارشناسی در دو حوزه رفع تحریم‌ها و موضوعات هسته‌ای انجام می‌گیرد.

به روال معمول، در حاشیه این نشست، دیدار‌هایی به صورت دوجانبه با روسای دیگر هیأت‌های حاضر در گفتگو‌ها برگزار می‌شود.

این مذاکرات صرفا در چارچوب برجام و با شرکت نمایندگان ایران و ۱+۴ برگزار می‌شود.

چنانکه پیش از این هم اعلام شده بود، در هیچ‌یک از نشست‌های کمیسیون مشترک یا نشست‌های کارشناسی مرتبط، نماینده‌ای از آمریکا مشارکت نداشته و هیچ‌گونه مذاکره مستقیم یاغیرمستقیمی با آمریکا در دستور کار هیأت مذاکره‌کننده کشورمان قرار ندارد.

قرار بود نشست کمیسیون مشترک برجام روز گذشته آغاز شود، که این امر به دلیل ابتلای یکی از اعضای هیأت اروپایی به بیماری کرونا، با یک روز تعویق، به امروز موکول شد.

منبع: انتخاب

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 17
  • داریوش
    0

    مذاکره نمی کنند فقط احوال پرسی می کنند !خخخخخخخ بعد انفجار نطنز مذاکره بیهوده سر چه چیزی دارید؟

  • سید
    0

    مثل یویو هی شما را می برند و می آورند خوب شماها را شناخته اند بازم سر کار هستید اروپا و آمریکا در حال اتلاف وقت هستند و ایستگاه شما را گرفته اند

  • ایران
    0

    موش و گربه بازی چه حالی داره!

  • بازنشسته
    0

    چرا باید بین ایران و امریکا مذاکره نباشد ؟ اگر مذاکره نیست ؟ چرا انجا حضور دارید ؟! احمق ها کلید مذاکرات دست همین یانکی هاست . بقیه کشور ها لشکر سیاه هستند...

  • حیران
    0

    اخرین وقت کشیها و ماموریت رفتن های بی نتیجه بعد از سالها فرصت سوزی......

  • اسد
    0

    داستان اینروز های مذاکرات هسته ای در وین داستان قهرهای دوره کودکیمون شده که وقتی روی مسئله ای با دوستمون قهر میکردیم یه یک متری از هم فاصله میگرفتیم و دوست سوم هر دو تا مون واسطه میشد و در حالی که صدای هم رو میشنیدیم او رو واسطه قرار میدادیم. حالا مذاکرات وین هم شده همین با این تفاوت که ما صداد اونا رو اولا نمیشنویم و درثانی اونی که اتفاقا دوست ما نیست شده واسطه ی ما امریکا.البته من اطمینان دارم که امریکاییها مستقیما صدای مذاکره های ما با اروپا رو میشنوه فقط ماییم که مستقیم صدای امریکا رو نمیشنویم.جالبه اتفاقا اونیکه تو مذاکرات ایران شما بگید با امریک واسطه شده دشمن نانجیب ما اروپپا است

  • ناشناس
    0

    اگر مذاکرات مستقیم و غیر مستقیم ندارید، پس میرید اونجا چه ..... بخورید ؟؟؟

  • احسان
    0

    اگر مذاکره ای نیست پس میری اونجا چکار کنی اصلا خیلی وقته ما فهمیدیم شما به فکر مردم نیستی اینم فیلم جدید

  • arad
    0

    مذاکره نکینید نتیجه ای ندارد آمریکا و متحدانش خصوصا اروپا فقط دنبال وقت کشی و مانع تراشی برای غنی سازی میکنند میخواهند

    نظرات شما -
    • باربد
      0

      جمع کن خودتو با اون نظرت

  • ناشناس
    0

    ماهم دلمون ازاین هتلها میخواد به خدا گناه داریم....

  • ناشناس
    0

    پس رفتی اونجاچکارکنی یارفتی قهوه بخوری خخخخخ

  • مومنی
    0

    آقای عراقچی و آقای ظریف سلام یک بار شده شب که می خواهید به خواب بروید برای یک بار به این فکر کنید که ۳۰۰ هزار شهید و هزاران جانباز و شیمیایی و هزاران دل شکسته جان عزیزشان تقدیم انقلاب کردند ؟ که امروز شما دو نفر دارید خون شهیدان را پایمال می کنید؟! وقتی با دشمنان ما شما دو نفر بدستور ریس بزرگتان این همه تعامل دارید یادتان باشد اگر به خیانت برجامی تان ادامه بدهید شک نکنید اه قلب و دل مادران شهید شک نکنید به طرز سختی شما را گرفتار خواهد کرد چوب خدا صدا ندارد هر روز سر افطار اگر مذاکرات شیطانی را تمام نکنید و بر نگردید چونکه فایده ای نداره و هیچ سودی برای ما نداره شیطان توبه نمی کند و گرگ گرگ است آقای دکتر صالحی شما هم هستید که مشاوره فنی غلط می دهید چوب خدا صدا نداردشک نکنید اگر به خیانتتان ادامه دهید و مذاکرات را فرسایشی کنید اه دل خانواده های شهدا و همه ملت دل شکسته شما را خواهد گرفت .

  • جمعه
    0

    همه عالم و آدم فهمیدند که مذاکره بدون حضور آمریکا به نتیجه نخواهد رسید.از زمان خروج آمریکا از برجام، اروپا و روسیه و چین چه قدم مثبتی برداشته اند که حالا قدم دومی بردارند. نکنه برای ترزیق واکسن فایزر تشریف میبرید.

  • دانا
    0

    مذاکرات هم مثل جنگ فرسایشی میکنید تا به هدفتان که فریب مردم است برسید خدا از شما و والدینی که چنین فرزندان ناخلفی بوجود آوردن نگذرد لعنت خدا و رسولش بر وطنفروشان

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      لعنت ابدی بر مسببان فقر و بدبختی مردم

  • علی۵
    0

    اصل تحریم ها از آمریکاست.۱+ ۴ خودتان هم میدانید هیچ کاره هستند. چرا لقمه رو میچرخانید بعد میخورید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها