روحانی: نمی‌توانیم منتظر واکسن داخلی باشیم/ هنوز به اوج پیک چهارم کرونا نرسیده ایم

رییس جمهور گفت: نمی توانیم منتظر واکسن داخلی در تابستان باشیم.

روحانی: نمی‌توانیم منتظر واکسن داخلی باشیم/ هنوز به اوج پیک چهارم کرونا نرسیده ایم

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در مراسم افتتاح طرح های وزارت نفت با اشاره به اینکه سفرها در گسترش کرونایی انگلیسی تاثیر گذار است، گفت: هر کجا پروتکل را رعایت نکنیم دچار مشکل می شویم. باید در اسرع وقت از این پیک عبور کنیم. امیدوارم با مراعات های که مردم رعایت می کنند و واکسنی که به دست ما می رسد، از این پیک عبور کنیم.

وی ادامه داد: امروز کلید یک واکسن است اتفاقا شرکت های خصوصی راحت تر می توانند واکسن ها را وارد کنند. ما نمی‌توانیم منتظر واکسن داخلی در تابستان باشیم.باید در اردیبهشت و خرداد که بسیار حیاتی است، از واکسن وارداتی استفاده کنیم.

رییس جمهور همچنین گفت: هر شرکتی که برای ورود واکسن کوچک ترین مشکلی دارد، به دفتر رییس جمهور نامه بنویسد. من مستقیم مسأله را دنبال می کنم زیرا در هفته های آینده براحتی می توانیم میلیون ها دوز واکسن وارد کنیم. واکسن می تواند مردم را از مرگ بخوبی مراقبت کند.

روحانی با اشاره به این‌که دولت تا آخرین ساعت خود همه توانش را به کار می‌گیرد، گفت: ما در 100 روز پایانی دولت چهار هدف تامین سلامت و معیشت مردم، شکستن تحریم ها و تکمیل طرح های در دست اجرا را داریم.

وی ادامه داد: برای مبارزه با کرونا به اقدامات جدی تری نیاز داریم که بخشی از آن مربوط به خرید و واردات واکسن و واکسیناسیون در کشور و در ادامه به ثمر نشستن تولید واکسن داخل است. اگر به 60 تا 70 درصد مردم واکسن تزریق کنیم زنجیره بیماری قطع می شود. البته همچنان باید پروتکل ها را رعایت کنیم. زیرا جهش اخیر کرونا که نوع انگلیسی آن است بسیار خطرناک است.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سربازان خط مقدم دیپلماسی ما اکنون در وین هستند گفت: برای ما مهم نیست دشمن چه زمانی رفتار عاقلانه می کند اما آمریکا راهی جز بازگشت به برجام ندارد. اگر آنها به صورت کامل به برجام بازگردند ما پس از راستی آزمایی که زمان زیادی نمی برد، به توافق باز می گردیم.

روحانی با اشاره به ابراز نگرانی اروپایی ها از غنی سازی 60 درصد ایران اظهار کرد: آنها گفته اند با یک حرکت ایران می تواند از غنی سازی 60 درصد به 90 درصد برسد اما آنچه در سر شما اروپایی هاست این است که ما مسیر را برای بمب اتم هموار می کنیم که این اشتباه است. امروز ما می توانیم غنی سازی 90 درصد را انجام دهیم و اگر اراده کنیم این کار را انجام می دهیم اما فعالیت هسته ای ما صلح آمیز است و دنبال بمب هسته ای نیستیم. شما دنبال بمب هسته ای بوده اید و هر سال بمب جدید می سازید و انبار می کنید. این اتهام روی پیشانی شماست و نمی خواهد درباره ملت ایران حرفی بزنید.

روحانی خطاب به اروپایی ها گفت: هر روزی که شما به تعهدات خود بازگردید ما هم به تعهدات خود باز می گردیم و غنی سازی 60 درصد را متوقف کرده و به غنی سازی 3.67 درصد باز می گردیم. ایران نشان داده است مردانه قول می دهد و شما هم نشان داده اید که قول تان بی اعتبار است. نمی خواهد درباره ایران نگران باشید ایران مردانه و با اخلاق حرکت کرده و به تعهدات خود پایبند است.

رئیس جمهور پایان دادن به طرح های تولیدی تا جایی که امکان پذیر است را یکی دیگر از برنامه های دولت در 100 روز پایانی عنوان کرد و گفت: در یک سال و چند ماه تولید پتروشیمی به کشور 25 میلیون تن افزوده شده است که این از افتخارات ایران است که در اوج تحریم های دشمن و کرونا موفق شد بزرگترین جهش در پتروشیمی را داشته باشد. ریل گذاری لازم در کشور برای دولت بعدی هم انجام شده است و 30 تا 40 و گاهی تا 70 درصد مسیر آماده شده است.

روحانی همچنین با اشاره به اینکه معیشت مردم یکی دیگر از اهداف دولت است، تصریح کرد: بسته حمایتی معیشتی جدیدی ویژه ماه رمضان پرداخت کردیم. برای معیشت مردم هر کاری بتوانیم انجام می دهیم. در زمینه همسان سازی حقوق بازنشستگان کارهای مهمی در حال انجام است. هر کاری دستمان بیاید برای معیشت مردم انجام می دهیم.

رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه صنعت نفت کشور در تاریخ ما درخشیده است اظهار کرد: دهه 90 دهه ای بود که دو بار ما در دنیای سیاست و دیپلماسی به دنیا آمدیم و دشمن را شکاندیم. اگر بگوییم این دهه دهه پیروزی، نجات ملی و جهش در تولید و توسعه کشور است، اشتباه نگفتیم که برخی از موفقیت ها مربوط به نفت و پتروشیمی است. اقدامات مختلفی از جمله کشف میدانی با 53 میلیارد بشکه در نام آوران، توسعه میدان های بزرگ نفتی و گازی، لوله کشی به جاسک پالایشگاه گازی بید بلند تحقیق و توسعه و نوآوری، جمع کردن فلرها و گازرسانی به روستاها انجام شده و امروز به مرز گازرسانی به 33 هزار روستا رسیده ایم. طرح های عسلویه و پارس جنوبی تقریبا پایان یافته است. در این سه سال جنگ اقتصادی دشمن می خواست ما را از ارز آوری محروم کند اما صادرات غیر نفتی به صحنه آمد که یکی از آنها پتروشیمی بود.

وی ادامه داد: در مراسم امروز اعلام شد که حدود 90 درصد ارزی که در سامانه نیما عرضه شده است از طریق پتروشیمی بوده است. فولاد، مس و آلومینیوم هم در کنار پتروشیمی ارز آوری کردند.ما حدود 35 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی داشتیم و پتروشیمی یکی از صنایع مقدم برای جنگ اقتصادی بود. یک طرحی امروز افتتاح شد با سرمایه گذاری یک میلیارد دلار از سال 95 آغاز شده بود که محصول یک سال آن فقط یک میلیارد دلار است. این طرح ها پس از خروج خارجی ها توسط مهندسان کشورنان به بهره برداری رسید و غیر از ارز آوری، اشتغال هم توسط این طرح ها تامین شد.

منبع: ایسنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 47
  • کاربر ناشناس
    0

    خوب فرصت شد یه حمایتی هم از واکسنهای داخلی بکنید اگر اشکالی نداره

    نظرات شما -
    • ب کاربر ناشناس
      0

      واکسن های چسفیلی به درد عمه ات میخوره کدام واکسن داخلی گشتیم نبود نیست زرررشک

  • وطن
    0

    نه بابا بعد این گندی که بالا آ مده همیشه جان ومال مردم باید به باد بره تازه به یک نتیجه برسن بعد هم معلوم نیست کی اجرا بشه یانشه

  • ح
    0

    بالاخره بهار یا تابستان یا شاید منظورتو تابستان سال بعد باشه این ایهام رو برطرف کنید همیشه بی برنامگی و از سرذوق حرف زدن اصول ثابت شما بوده بعد اسمشو میذارید سیاست

  • کاربر ناشناس
    0

    واکسن مردم مظلوم امام‌زمان وفاطمه زهراست

  • ص _ ن
    0

    با وجود خطر موج چهارم کرونا در ایران . خرید واکسن از دیگر کشورها لازم می باشد .

  • کاربر ناشناس
    0

    خدا همه شما مسئولین را نابود کند که با سیاستهای غلط مردم را نابود کردید واقعا خیلی رو دارید با دلار بازی کردید و ان را هشت برابر کردید مشخصه که کالاها چند برابر میشود وحقوق را دو برابر کردید و منت میگذارید اینهمه منابع کشور را با ندانم کاری از دست میدهید و مردم هم روز به روز فقیرتر میشوند وادعا هم دارید که کشور در حال توسعه است

  • رادانی
    0

    وزیر نابغه ات که فرمودند چند کشور اروپایی صف بسته اند برای خرید واکسن ایرانی ؟ مخبر دزفولی هم که فرمود ما بزرگترین صادر کننده واکسن در جهان خواهیم شد وحضرت مستطاب عالی هم که اینچنین افاضه می فرمایید، .چه کسی باید به این بلبشوهای تبلیغاتی که حقیقتا حس اعتمادملی را نابود کرده پایان دهد .

    نظرات شما -
    • hooman
      0

      خوب وزیردرست گفتن تولیدزیادمیشه کی معلوم نیست منم یه روزجمعه پامیشم میبینم کروناتموم شده واکسن زیاد

  • مورچه
    0

    اقایان زیربط دردولت مجلس قوه قضایه مصلحت نظام شورای نگهبان دراین اوضاع کرونایی بیکاری گرانی کم پولی گرانی اجاره مسکن ۱۵میلیون افغانی وپاکسانی درایران چه میکنند شماهااز عهده معیشت مردم وشغل وداروی مردم برنمی اید چرا ۱۵میلیون نان خوراضافی درکشورنگهداری میکنید دیروزیک روغن مایه خریدم ۱۴۰۰۰تومان اما قیمت خورده ۹۶۰۰تومان اعتراض کردم فروشندگفت افغانی روهوا روغن را خریداری میکنن بخصوص روغن جامد ۱۷کیلویی وانبارمیکنند چون گرانتر میشود لطفا هم پاسخگوباشید هم اینهاراازکشورخارج کنید خارجی ها باعث بیکاری وگرانی بیشترشدن برای شماها همه چی فراهم است بیخیال مردم هستین

  • ناشناس
    0

    حیف به ان رای که بتو و امثال شما ها دادم زندگی ما و فرزندان مارا برای رفاه خودتان نابود کردید

  • داریوش
    0

    این چکیده تفکر روحانی در این ۸ساله که به جای تکیه به توان داخلی همیشه نگاه به خارج کشور دارد در حالی که به زودی شرکت های ایرانی آماده واکسیناسیون هستند از چنین کسی اصلا نمی توانیم انتظار داشته باشیم تحریم ها را بشکند و مشکلات تولید را حل کند.

  • ناشناس
    0

    آقای روحانی تولید پتروشیمی را 25 درصد افزایش دادید ولی قیمت پتروشیمی را 250 درصد افزایش دادید الی برکت الا.....

  • علی
    0

    فقط و فقط خدا لعنت تون کنه دروغگوها رذل

  • بی سواد
    0

    اول ایران بعد صادرات شما دنبال تامین ارز و نتیجه صادرات بی رویه گرانی مواد اولیه و هزینه تامین ارز شما را مردم باید بپردازند چرا مواد پتروشیمی آهن مس و فولاد چند برابر شده.....بخاطر گرنی فولا ساختمان سازی در رکود وبخاطر .....

  • مسافر
    0

    واقعا چقدر مسئولین به فکر ما هستند. ما اگر شما را نداشتیم چکار میکردیم.فقط الان راجع به کدام اردیبهشت خرداد صحبت شد که واکسن باید بیاد.امسال یا ...

  • سنگر سهیل زاده
    0

    رییس جمهور مردمی و محترم شما خودتان عمدا جلوی سفرهای نوروزی را هر چند که وزیر بهداشت قسم دادند که نروید نگرفتید و مثل روز معلوم بود موج چهارم اتفاق خواهد افتاد و فشار رسانه ای باعث خرید واکسن غربی خواهد شد البته یک سوال از مردم محترم ایران ایا شما دست به یاغیگری نمیزدید اگر جلوی سفرهای نوروزی را میگرفتند . پس بقول شاعر سده ی چندم هجری از کوزه همان برون تراود که دروست .ما ملت بزرگ ایران حقمون هست که در رانندگی از شانه ی خاکی برویم حقمان است گرانی بکشیم حقمان است که رییس جمهور محترم واکسن فایزر برایمان بخواهد و فقط حق یکسری مظلوم در این مملکت ادا نمیشود که طبیعیست ذات دنیا ظلم بر مظلومان است

  • از ایران
    0

    ان الله لا یغیرمابقوم حتی یغیروا مابانفسهم..... بسیاری از دردها و رنج هایی که از ستمگران به مردم میرسند،نتیجه عملکرد خود مردم هستند///

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      حرف حق ...کی فکرش و میکرد شعار با روحانی تا ۱۴۰۰ انقدر برای مردم گرون بشه و بهشون فشار بیاد

    • ب ایرانی
      0

      پ ن پ با مملی نژاد هاله نور تا 1404

  • ارژنگ
    0

    ای روباهه بنفش،باز دروغ باز اراجیف.بخدا اگه آدما مثه پینوکیو واسه هر دروغ دماغشون یک سانت دراز میشد الان دماغه روحانی دو دور دوره کره زمین چرخیده بود

  • یک ایرانی
    0

    تنها چیزی تو ایران ارزش ندارد جان مردم است

  • کاربر ناشناس
    0

    روحانی فقط می خواهد واکسن انگلیسی وارد شود چون قول به انگلیسی ها داده

  • کاربر ناشناس
    0

    آدم اینقدر بیشعور فقط دنبال واردات است نه متکی به خودمان

  • کاربر ناشناس
    0

    روحانی از اردوغان یاد بگیرد

  • بحث نکن
    0

    روحانی می خواد با هر ترفندی شده واکسن های آلوده فرانسه و انگلیس و آمریکا رو وارد ایران کنه . اون موقع تازه مرگ و میر شروع میشه .

    نظرات شما -
    • ح
      0

      فرانسه واکسن تولید نکرده جهت اطلاع

    • رحیم
      0

      جناب اینرا بدون که بیشتر از 90 درصد ماده اکتیو داروها و سموم کشاورزی از کشورهای خارجی بویژه اروپا و امریکا وارد ایران میشه

  • حامد
    0

    آمریکا. گرانی. تحریم. کرونا. روحانی. ای خدا

  • صادق
    0

    یکی به این بگه سکوت کنه سنگین تره

  • سرمد
    0

    به گفته آقاي قاضي زاده هاشمي دولت اگر همچون ساير دولتها دوران تاييد واكسن را از هشت سال به مدت زمان كوتاهي تقليل مي داد و همزمان تست روي موش و ميمون را انجام مي داد و .......... مي توانست خيلي زودتر واكسن ايراني را وارد بازار كند همان كاري كه ساير كشورها انجام دادند اگر جز اين بود تقريبا هشت سال ديگر بايد واكسن هر كشور سازنده اي وارد بازار مي شد

  • محمد
    0

    خب باید تولید واکسن داخلی انقدر به تعویق بیافتد تا وارد کننده ها و شرکت های خصوصی نور چشمی سودشون و ببرن اونم واکسن هایی که تو خیلی از کشورها به دلیل عوارض شدید دیگه تزریق نمیشه حالا این وسط چقدر ضرر میکنیم و چند نفر میمیرن چه اهمیتی داره !! واکسن داخلی حالا حالا ها به تولید انبوه نمیرسه

    نظرات شما -
    • رحیم
      0

      آقای محترم لطفا به واکسن داخلی دلخوش نباش. واکسن داخلی مانند ویروس یاب مستعان یک دروغ بیشتر نیست

  • حسنی
    0

    اقای روحانی اهل فن در وزارت بهداشت میدانند این سونامی کرونای جدید مربو ط به سفرها نبوده ترکیه مگر سفرهای نوروزی داشت اروپا مگر سفرهای نوروزی داشت این موج چهارم از منطقه غرب و جنوب کشور به ایران وارد شد و سرایت این کرونای انگلیسی بیشتر ازقبلی بوده مردم ایران سه تا کار از شما میخواهند اول سریعا نسبت به خریداری واکسن اقدام فرمایید و تعلل نکنید دوم مردم حرف شماو ستاد را گوش میکنند در خانه میمانند محل کسب و کار هایشان را تعطیل کردند لا اقل سرگرمی مردم را از انان نگیرید چرا پارازیت میزنید مردم ماهواره نبینند بخدا اسلام در خطر نمیافته اینقدر نگران اسلام نباشید مردم ایران تفریحات مجازی از تلویزیون میبینند در ترکیه تفریحات انان حقیقی است و بیرق اسلام در انجا محکمتر از ایران پا برجاست. سوم مردمی که در کوچه و خیابان ماسک نمیزنند بعنوان مجرم بازداشت شوند .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      ترکیه خوش گذشت؟! لامصب وقتی قیمت بلیط ترکیه۸۰۰ تومن لحظه اخریه.بدون ویزا..... و قیمت بلیط مشهد ۳ ملیون مردم کجا میرن. قطعا ترکیه . از نظر شما قطعا امام حسین کرونا داره ولی ترکیه شفا التماس تفکر

  • رضا
    0

    همش حرف های متناقض . کلا اقایون گیج میزنند . ملت را هم گیج کردند. خودتون میفهمید چکار میخواهید بکنید ؟

  • اسدالللله
    0

    روحانی: نمی‌توانیم منتظر واکسن داخلی باشیم/ هنوز به اوج پیک چهارم کرونا نرسیده ایم دم خروس از زیر عبای شیخ نمایان شد. درست روز بعد اعلام دریافت واکسن ایرانی کرونا در نیمه دوم اردیبشت اقای روحانی باز کلیدش را نمایان کرد.کم کاری یه ادم خود شیفته که باعث ازاد گزاردن سفرهای نوروزی شده و شیوع کرونای مهلک انگلیسی باعث گردیده و روز ملت رو سیاه کرده داعیه حمایت از مردم بسر خطور کرده.چقدر یه ادم میتونه فریبکار و دغلباز باشه.

  • سعید
    0

    به نظرم هر چیزی جای شما ووزیر بهداشت بود وضع مردم خیلی بهتر بود.

  • علی
    0

    من اگه یکباردیگه درمورداین خبرببینم شیرجه میزنم توی سدجیرفت

  • Yaser
    0

    نیشخندت آتش به جانمان میزند.

  • ناشناس
    0

    آقای روحانی ما مثل شما لباسمون(عبا) از ایتالیا نیست!!! ما مردم ایرانیم شرف داریم ما پدر مادرامون نون حلال دادن دستمون ما یاد گرفتیم که به خودمون متکی باشیم شیخ بنفش،ترامپ۲،منافق،و.....

  • رضا.
    0

    جناب رییس جمهور حداقل کاری که میتوانید بکنید بدون واسطه و راست و حسینی به مردم بفرمایید به چه علتی تا کنون واکسن کافی وارد نکرده اید. هر نهاد یا ارگانی که در مسیر خرید واکسن مشکل ایجاد کرده معرفی نمایید.

  • محمدرضا
    0

    واقعا این حجت اسلام ؟؟؟؟ خدایا کمکمون کن نجاتمون بده

    نظرات شما -
    • زهرا
      0

      میخای تا یک. شهروند عادی بره واکسن بخره خوب وظیفه کیه که واکسن تهیه کنه

  • رحیم
    0

    جناب رئیس جمهور چرا زودتر بفکر خرید واکسن خارجی نیفتادید. واکسن داخلی مانند ویروس یاب مستعان افسانه است. خطای بزرگان نابخشودنی است.

  • قل مراد
    0

    کی تیر میاد ما از دست این و بیکاری راحت بشیم همه فقر شدیم

  • داروغه
    0

    یک بار برای همیشه حرف نزن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها