رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین:

تولید زالوی طبی در قزوین ۲۱ درصد افزایش یافت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: ۱۲۱ هزار و ۳۰۰ قطعه زالوی طبی بهداشتی طی یک سال اخیر در استان قزوین تولید شده و تولید این محصول نسبت به سال ماقبل بیش از ۲۱ درصد جهش کرد.

تولید زالوی طبی در قزوین ۲۱ درصد افزایش یافت

فاطمه خمسه با اشاره به اهمیت بالای زالودرمانی در بخش بهداشت و درمان کشور اظهار داشت: 121 هزار و 300 قطعه زالوی طبی بهداشتی طی یک سال اخیر در استان قزوین تولید شده و تولید این محصول مهم و صادراتی نسبت به سال ماقبل بیش از 21 درصد جهش کرد.

وی با اشاره به وجود 2 سایت پرورش زالوی طبی و بهداشتی در استان قزوین اضافه کرد: در این 2 سایت 3 گونه مهم زالوی طبی شامل هیرودومدیسینالیس، هیردو اورینتالیسم و هیردووربانا تولید می‌شوند که نقش مهمی در درمان بیماران مبتلا به اختلالات قلب و عروق دارند.

خمسه با تاکید بر لزوم اعطای تسهیلات و وام‌های بانکی حمایتی برای گسترش سایت‌های تولید زالوی بهداشتی در استان قزوین ادامه داد:‌ در صورت همراهی بانک‌ها امکان افزایش سهمیه وام حمایتی برای ایجاد و گسترش واحدها و سایت‌های تولید زالو در استان قزوین وجود دارد و در این حوزه نیازمند ورود جدی معاونت اقتصادی استانداری هستیم.

وی یادآور شد: وجود مواد مفید و مؤثر در بزاق زالو و سازوکار درمانی آنها سبب شده استفاده از زالو به عنوان درمانی نوین امروزه در ایران و اکثر نقاط دنیا توسعه یابد؛ چرا که استفاده از زالو هیچ‌گونه عارضه جانبی برای فرد بیمار ایجاد نمی‌کند و در ضمن تمامی خون‌های آلوده در داخل بدن فرد بیمار را مکیده و از بدن او خارج می‌کند.

امروز کشور برای رفع نیازهای مردم در حوزه زالودرمانی به تولید 5 میلیون قطعه زالو در سال نیاز دارد که بر این اساس تولید زالو در استان قزوین ظرفیت افزایش هزار درصدی تولید این محصول و رسیدن به عدد یک میلیون و 200 هزار قطعه زالو را در خود دارد که البته این افزایش نیازمند حمایت جدی دولت و گسترش بازارهای داخلی از طریق بازاریابی پیشرفته و تخصصی در کل کشور است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها