نماینده مردم اراک در مجلس:

زیر بار مذاکره برد _ باخت نمی‌رویم/ دست «روحانی» بسته نیست

نماینده مردم اراک در مجلس گفت: هیچ فردی دست رئیس جمهور را برای تلاش و پیگیری در راستای برداشته شدن تحریم‌ها نبسته است و اگر بتواند این کار را انجام دهد،به وی مدال افتخار هم می‌دهیم.

زیر بار مذاکره برد _ باخت نمی‌رویم/ دست «روحانی» بسته نیست

محمدحسن آصفری در گفتگویی در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه «از مذاکره وین نترسید، بعضی ها می ترسند. آنقدر هم که شما نگران هستید که زود این مذاکره به نتیجه برسد و تحریم ها برداشته شود و در انتخابات مشکل پیدا کنید هم نیست. مذاکرات مشکلات خاص خود را دارد»، گفت: رئیس جمهور نگران جایگاه خود و همچنین جایگاه حزب و تشکیلاتش در آینده است و با توجه به اینکه کارنامه بسیار ضعیفی در این ۸ سال داشته است و مردم به شدت از عملکرد وی گلایه‌مند هستند، به همین دلیل این روزها مجدداً همان استراتژی سال ۹۲ را تکرار می‌کند.

حربه انتخاباتی رئیس جمهور

وی متذکر شد: روحانی در انتخابات سال ۹۲ هم این مسائل را مطرح می‌کرد و خطاب به جریان سیاسی مقابل خود می‌گفت که «شما فن مذاکره را بلد نیستید و ما مذاکره بلدیم» و مجدداً به این حربه روی آورده است تا جریان وی بتوانند کرسی ریاست جمهوری را در انتخابات خرداد ماه کسب کنند. این سخنان رئیس جمهور کاملا تبلیغاتی و انتخاباتی است و اگر واقعاً روحانی برنامه‌ای برای برداشتن تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان داشت، باید اقدامات لازم را در عمل و از همان ابتدا انجام می‌داد.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در واکنش به بخش دیگری از اظهارات رئیس جمهور مبنی بر اینکه «ما تحریم را در ۱۰۰ روز اول شکستیم. دست ما را باز بگذارید در ۱۰۰ روز آخر نیز تحریم را می‌شکنیم»، تصریح کرد: اگر رئیس‌جمهور واقعاً به فکر حل مشکلات مردم و رفع تحریم‌ها بود، باید در این ۸ سال اقدامات لازم را انجام می داد.

ترس غربی‌ها از مصوبات مجلس

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر می‌بینیم که غربی‌ها مجدداً به دنبال مذاکره با کشورمان هستند، صرفاً به دلیل تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها است و آنان از مصوبات مجلس شورای اسلامی واهمه دارند. اگر این مصوبه مجلس نبود، قطعاً طرف غربی مجدداً پای میز مذاکره نمی‌آمد و پیغام های متعدد به کشورمان نمی فرستاد.

وی یادآور شد: مجلس دهم کاملا در اختیار دولت تدبیر و امید بود، به طوری که مردم آن مجلس را وکیل الدوله می دانستند و اگر روحانی هدفش رفع تحریم‌ها بود، می‌توانست در آن مقطع لایحه لغو تحریم‌ها را تهیه و به مجلس ارائه دهد تا ایالات متحده آمریکا خواسته‌های جمهوری اسلامی ایران را عملیاتی کند.

دست روحانی برای لغو تحریم‌ها باز است

آصفری افزود: به دلیل ضعف دولتمردان در مذاکرات برجامی، ما امتیازات متعددی به طرف مقابل دادیم اما از آنان چیزی دریافت نکردیم و نظام جمهوری اسلامی قطعاً دیگر زیر بار مذاکره برد -باخت نمی‌ رود. از سوی دیگر، استراتژی ما لغو یکباره همه تحریم‌ها است و دست رئیس جمهور در این باره باز است که طرف مقابل را وادار کند تا همه تحریم‌های ایران را به یکباره لغو کنند.

رئیس‌ جمهور حرفی از مذاکره نزند

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: حرف قطعی ما این است که باید مصلحت نظام و عزت ملت ایران مورد توجه قرار گیرد و زیر سوال نرود و اگر رئیس‌جمهور عرضه و توان این کار را دارد و می‌تواند با حفظ این مسئله مهم، باعث حذف همه تحریم‌ها شود، اختیارات و اجازه کافی را دارد. همانطور که فرمودند امروز نوبت عمل است و بر این اساس دیگر قرار نیست مذاکره‌ای انجام شود و رئیس جمهور هم نباید حرف از مذاکره بزند.

آصفری گفت: هیچ فردی دست رئیس جمهور را برای تلاش و پیگیری در راستای برداشته شدن تحریم‌ها نبسته است و اگر بتواند در این مدت ۱۰۰ روز از عمر دولت بتواند کاری کند که غربی‌ها همه تحریم های ظالمانه علیه ایران را بردارند، حتی حاضریم مدال افتخار هم به رئیس جمهور بدهیم.

منبع: مهر

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • محمد
    0

    هشت سال فقط دروغ گفت حالا شما چیزی نگید تا بُزک بُزک نمیر بهار میاد کُمپزه با خیار میاد

  • کیان
    0

    اگر او تو هشت سال مملکت رو به گند کشید شماها تو هشت ماه این کار رو کردید دست نشانده های قالی

  • اراکی
    0

    تواصلاارزش بارگذاشتن داری که حالامی خواهی زیرباربری یانری؟به شدت ازرای که بهت دادم پشیمونم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها