کنایه روحانی به مخالفان مذاکرات:

اینقدر نگران نباشید مذاکرات زود به نتیجه برسد و در انتخابات به مشکل بخورید

رییس جمهوری تاکید کرد: یکی از افتخارات ما در دولت یازدهم و دوازدهم مساله تحول و انقلابی است که در زمینه ارتباطات و اقتصاد دانش بنیان به وجود آمد.

اینقدر نگران نباشید مذاکرات زود به نتیجه برسد و در انتخابات به مشکل بخورید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر چهارشنبه در نشست مدیران شبکه های ارتباطات و دانش بنیان اظهار کرد: یکی از افتخارات ما در دولت یازدهم و دوازدهم مسئله تحول و انقلابی است که در زمینه ارتباطات و اقتصاد دانش بنیان به وجود آمد؛ دولت الکترونیک از یک سمت، شبکه ملی اطلاعات از سمت دیگر و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان از طرف دیگر.

وی افزود: امروز در جامعه شاهد هستیم که بسیاری از کارهایی که لازم بود با صرف وقت فراوان انجام شود، این خدمت را در خانه خود دریافت می‌کنند. بنابراین با دولت الکترونیک رفاهی ایجاد شده است که این رفاه می تواند به نفع همه مردم باشد البته بعضی‌ها فکر می‌کنند که زندگی بهتر با اسلام در تضاد است و آدم باید همیشه زاهد و در فشار باشد و زندگی بسیار سطح پایین داشته باشد.

اهم اظهارات او به نقل از ایرنا از این قرار است:

* در زمینه ارتباطات تحول بزرگی در کشور رخ داد؛ البته اختلاف نظرهایی وجود داشت مبنی براینکه اگر ما وارد این فضا و انقلاب شویم، خطراتی دارد. به هر حال فضای الکترونیکی و دیجیتال یک فضای نو و تحول بزرگ است.

*به هر حال در هر تحول و انقلاب خطراتی وجود دارد. وقتی شما یک اتومبیل پرسرعت داشته باشید همانطور که شما را سریعتر به مقصد می رساند ممکن است خطراتی هم داشته باشد. بنابراین ما باید مراقبت و راهبری کنیم.

کنایه روحانی به مخالفان مذاکرات: اینقدر نگران نباشید که مذاکرات زود به نتیجه برس

*در فضای مجازی عمدتا در سال ۹۳ که این حرکت بیشتر شروع شد، اختلاف نظرهای فراوانی وجود داشت. برخی‌ها معتقد بودند ما باید جلوی این پیشرفت‌ها و حرکت‌ها را بگیریم و می‌گفتند ضرر آن بیشتر از نفع آن است. ما می‌گفتیم این کار یک ضرورت است البته ممکن است ضرر هم داشته باشد که ما باید جلوی ضرر را بگیریم.

*در دنیای امروز وقتی جهان پیشرفت می‌کند، شما نمی‌توانید عقب بمانید و نمی‌توانید همراه با حرکت جهانی نباشید آن موقع ارتباط با جهان، حرف زدن با دنیا دیگر امکانپذیر نیست.

* وقتی در برجام آمدیم و موفقیت‌هایمان را برای ارتباطات اقتصادی پیش رو دیدیم، یکی از مسائل مهم این بود که دیدیم بانک‌های ما بلد نیستند کار کنند یعنی بانک‌های ما با مقرراتی آشنا بودند که این مقررات برای ۵ یا ۱۰ سال گذشته بود و تحولاتی که رخ داده بود و مقررات جدیدی که حاکم شده بود را نمی‌دانستند و باید از نو تجدید بنا کنند و افکارشان، برنامه‌هایشان و آیین‌نامه‌هایشان را از نو ببیند و مرور کنند.

*نباید از تحولات علم و فناوری عقب ماند،؛ فناوری ارتباطات و اساساً تحولات نوآورانه در بخش‌های مختلف، ضرورتی بود که ما با آن مواجه بودیم. اولین کاری که نیاز داشتیم زیرساخت بود و ما بدون این زیرساخت نمی‌توانستیم حرکت کنیم و مانند این است که جاده نباشد و شما ماشین تولید کنید، این ماشین چگونه و به کجا می‌خواهد برود.

*{با اشاره به تحریم‌های دشمنان علیه ملت ایران} بگذارید مثل ۱۰۰ روز اول تحریم‌ها را بشکنیم؛ در ۱۰۰ روز اول تحریم‌ها را شکستیم؛ دست ما را باز بگذارید تا در ۱۰۰ روز آخر هم بشکنیم.

* بعضی‌ها از مذاکره وین می‌ترسند. اینقدر نگران نباشید که مذاکرات زود به نتیجه برسد و تحریم‌ها برداشته شود و شما در انتخابات به مشکل بخورید.

*این اولین تحول و اولین حرکت در زیرساخت‌ بود که انجام گرفت. اگر شما نگاه کنید در فناوری اطلاعات زیرساخت ما در این ۸ سال چقدر تغییر کرده است. اینکه ما اکنون می‌گوییم نسل ۳ و نسل ۴ و یا حتی برای نسل ۵ آماده می‌شویم، اگر این زیرساخت‌ها نبود، اینها امکانپذیر نبود. اگر پهنای باند نبود، امکان نداشت شما از طریق موبایل بتوانید بسیاری از فعالیت های روزانه‌ خود را سامان دهید و بسیاری از خدمات را دریافت کنید.


*از یک سو این کار بزرگ انجام گرفت و از سوی دیگر لازم بود بخش خصوصی به میدان بیاید، شرکت‌های مختلف و شرکت‌های دانش‌بنیان فعال شوند، دولت قادر نیست، دولت وظیفه دارد کار زیرساخت انجام دهد. البته در بخش‌هایی در پلتفرم هم ممکن است بخواهد قدم‌هایی را بردارد، اما وقتی به خدمات و اپلیکیشن‌ها و محتوا می‌رسیم و می‌خواهیم خدماتی را ارائه دهیم همه شرکت‌ها، مردم و دانشگاه‌ها باید سهیم و شریک شوند.


*نکته مهم دیگر این است که دنیای علم دنیایی است که برای پیشرفت ضروری است اما دنیای مهارت هم در کنار دنیای علم باید به وجود بیاید. شما اگر یک دانش فراوانی را یاد بگیرید و یک مدرک علمی سطح بالا هم در دست داشته باشید اما مهارت اجرایی و عملی نداشته باشید چه کار می شود کرد آن مدرک کهنه می‌شود بخش بزرگی از آن دانش هم فراموش می‌شود. مردم با کار کردن با تلفن همراه‌های نسل جدید نوعی مهارت با این فناوری جدید یاد می ‌گیرند و از این فناوری مهارت‌های جدید، سواد جدید و دیجیتال که یک سواد خاصی است، استفاده می‌کنند.

*اگر شما در یک دانشگاه خارجی بخواهید تحصیلات تکمیلی بخوانید، هر چقدر هم مهارت داشته باشید اگر سواد دیجیتالی را ندانید، نمی‌توانید کار کنید و مطالب لازم را دریافت و ارائه کنید بسیاری از ارائه‌ها به سواد دیجتیالی نیاز دارد.ما ناچار بودیم وارد این زمینه شویم. هیچ راهی نداشتیم. دولت این احساس و درک را می کرد و به نظر من امروز جامعه به خوبی این را پذیرفته و قبول کرده است.

*زمانی گفته می‌شد این گونه فناوری‌های چه مشکلاتی برای امنیت خانواده ها و امنیت زندگی مردم ایجاد می‌کند بله ممکن است در جاهایی اگر مراقبت نکنیم مشکل هم ایجاد بکند اما در کنارش مردم دیدند که با این فناوری امنیت خوبی هم دارد فرزندی که سوار خودرو شده است می‌داند اکنون در کدام مسیر است و مقصد بعدی کجاست.

* این که این فناوری می‌تواند امنیت و ارزانی برای جامعه بیاورد هم باید مد نظر قرار دهیم. اتفاقا دیدیم در مسئله حمل و نقل ضمن این که امنیت و رفاه برای جامعه آورد، از نظر قیمت هم قابل رقابت شد. خیلی راحت‌تر با یک رقابت بهتر بدون این فناوری یک کامیون بار می‌برد و از آن طرف نمی توانست چه کار بکند ناچار می‌شد خالی برگردد.

*با این فناوری هم از این طرف می‌تواند به راحتی بار ببرد و هم می‌تواند بار را برگرداند. به راحتی مسافر ببرد در مسیر راه مسافری را پیاده کرد کجا برود و مسافر بعدی را کجا سوار کند یعنی یک گردش های بی‌خود در خیابان و مصرف سوخت بی جهت در خیابان نظم پیدا کرد.
*{با اشاره به تاثیرات مثبت استارتاپ‌های خودرویی برای امنیت و هماهنگی سفر } امروز ابزارهای دیجیتال به خوبی حرکت خودرو را با نیاز مسافر تنظیم می کنند.

*از آغاز دولت یازدهم تا امروز پهنای باند ۳۰ تا ۳۲ برابر شده است، تقریبا تمام شهرهای ما الان به اینترنت پرسرعت وصل هستند و بیش از ۹۰ تا ۹۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به اینترنت پرسرعت وصل شده اند.

*{درباره تاثیرات مثبت سامانه های ایجاد شده در حوزه کسب و کارهای کوچک و متوسط} سامانه ها برای کسب و کارهای متوسط و کوچک چه رفاهی ایجاد کرده است و الان فروشنده به جای اینکه دنبال مشتری بگردد و مشتری به جای اینکه دنبال فروشنده بگردد، سامانه همه اینها را به هم متصل می‌کند و همه اطلاعات لازم را در اختیار هر دو طرف قرار می دهد.

*{با اشاره به ظهور فناوری های نسل چهارم و پنجم و هوش مصنوعی} این فناوری ها فرد را هدایت می‌کنند و وقتی فرد دو کار را در سامانه انجام داد، فناوری خودش کار بعدی را پیشنهاد می‌کند و راه های بهتر انجام دادن کار بعدی را نیز به فرد ارائه می کند.

*این تحولات برای زندگی امروز ما یک ضرورت است امروز شاهد حرکت بسیار خوبی در حوزه استفاده از فناوری های دیجیتال در جامعه هستیم و دولت هم خدمات شایسته ای در این حوزه ارائه کرده است. من توفیق داشتم جلسات فراوانی جلسات فراوانی را برای پیگیری مسائل حوزه فناوری اطلاعات و دولت الکترونیک با کارشناسان مربوطه برگزار کنم زیرا برای من بسیار مهم بود که تا پایان این دولت، سامانه‌ها تکمیل شوند.

*درباره پیگیری ها بقرای الکترونیک شدن پرونده سلامت} ما خیلی دنبال این حرکت بودیم که سلامت ما الکترونیکی شود و امروز بخش بزرگی از سلامت، الکترونیکی شده و اگر وارد یک بیمارستان شوید مسئول مربوطه به جای اینکه دنبال پرونده در دفتر و بایگانی بگردد و ببیند و بخواند، خیلی راحت حتی با یک شماره ملی، می تواند به سوابق، معاینات گذشته شما و اقدامات قبلی پزشکی دسترسی پیدا کند و توصیه های پزشکی لازم را در نسخه الکترونیکی بنویسد.

* حوزه بهداشت و سلامت کشور در حال قرار گرفتن در یک مسیر درستی است و صرفه جویی های درستی انجام می‌شود؛ مصرف های بی‌خود دارو را از بین می‌برد؛ فرمی که در گذشته باید توسط بیمار یا همراهان پر می شد دیگر لازم نیست پر شود و به راحتی فقط موارد ضروری به صورت الکترونیکی پر می شود.

*درباره تاثیرات الکترونیک شدن پرونده سلامت بر حوزه نظارت}نظارت در حوزه سلامت اکنون به خوبی می تواند انجام بگیرد اما قبلا به راحتی نمی توانستیم نظارت کنیم که افراد چگونه کارها را انجام می دهند. امروز بیمه‌گر ما و مسئولان و مدیران حوزه سلامت ما می‌توانند نگاه کنند که دارو چگونه مصرف می شود و چطور در بخش‌های مختلف از خدمات استفاده می‌شود و چه اتصالی اینها می توانند با هم داشته باشند.

* ما باید نقطه ای برسیم که اگر کسی خواست در این کشور سرمایه گذاری کند، ظرف یک هفته تا ۴۸ ساعت این کار را انجام دهد. کشورهایی هستند که سرمایه گذاری در آن کشور ظرف ۴۸ ساعت انجام می گیرد. لازم هم نیست در آن کشور بروید می‌توانید از طریق اینترنت درخواست دهید و همه کارها انجام شود.

* دنیای امروز،‌دنیای رقابت است ما تنها نیستیم و همه باهم حرکت می کنیم و در این دنیای رقابت نیاز به یک انقلاب در بخش ارتباطات داشتیم و این تحول و انقلاب در این ۸ سال اتفاق افتاد و امروز شاهد شرکت‌های شتاب دهنده و دانش‌بنیان و استارتاپها و کارخانه‌های نوآوری هستیم. کارهایی که تا الان انجام شده ‌امروز دانشگاه ما را کم کم دارد به بازار متصل می کند،علم را باید به بازار وصل کنیم. علم باید به فناوری و نوآوری و تولیدات و کشف بازارهای جدید تبدیل شود بنابراین از علم تا بازار نهایی همه را باید طی می کردیم و این طی کردن از طریق این شرکت‌ها است.

* امروز بسیاری از خدمات دولت به راحتی بدون این که نیاز به مراجعه به اداره یا میز خدمت باشد انجام می‌شود که این کار عظیم و بزرگی است که برای رفاه مردم انجام شد.

*{با اشاره به گزارش نشست}بر اساس این گزارش شرکت دانش بنیانی ظرف دوسالی که تاسیس شده و فعالیت می کند، چندهزار نفر جوان تحصیل کرده را مشغول به کار کرده است. بخشی از اشتغال در شرکت‌های دانش بنیان امکان پذیر است چرا که در این زمینه جذابیت‌های فراوانی برای افراد تحصیل کرده وجود دارد. اگر می‌خواهیم افراد تحصیل‌کرده و دانشگاهی ما مهاجرت نکنند و در کشور بمانند، باید شغل مناسب در کشور برای آنها آماده باشد. باید کشور در مسیر توسعه باشد. بعضی از فعالان علم و دانش هستند که اگر کشور توسعه پیدا نکند آنها احساس بی‌هویتی در زندگی می‌کنند و ناچار می‌شوند که مهاجرت کنند و از استعداد خود در جای دیگر استفاده کنند.


* امروز شاهدیم که در حوزه دانش بنیان چندصدهزار شغل در این سال‌ها ایجاد شده است آغاز دولت ۵۰ تا شرکت دانش بنیان بود اما امروز به ۶ هزار شرکت دانش بنیان رسیده است.در این زمینه خیلی ها کار کردند. از معاونت علمی و فناوری تا صندوق نوآوری و شکوفایی، وزارت ارتباطات و علوم و شرکت‌های مختلف همه به میدان آمدند تا این حرکت عظیم به وجود آمد. این حرکت عظیم حرکتی است که باید دنیای پسا کرونا را هم ببینیم. در دوره یکساله ای که با این ویروس کرونا مواجه شدیم که اگر دولت الکترونیک و اقتصاد دیجیتالی نبود با چه مشکلاتی روبرو می شدیم. برای کسب وکارها چه مشکلاتی بوجود می آمد.

* وقتی می گوییم مردم در خانه بمانند و ترددها کم شود، سفرها کم شود و محدودیت‌ها ایجاد شود چگونه می‌شود زندگی کرد؟ بنابراین در همین فضای سایبری است که مردم می‌توانند بهره برداری و استفاده کنند. در بسیاری از کشورهای اروپایی در این موج جدید کرونا که در فشار قرار داد حتی برای خرید موارد ضروری و روزمره باید از اینترنت استفاده کنند و حق ندارید از خانه خارج شوید . وقتی یک اپیدمی این‌چنینی دنیا و سلامت مردم را تهدید می‌کند با این نحوی که در این چند سال دیدیم ، آثار آن را بعد از کرونا بیشتر لمس کردیم. بسیاری از خدمات مانند اعطای وام به ۷۸ میلیون نفر همه با ماندن در خانه و نرفتن بانک و به صورت الکترونیکی انجام شد. مشخص شد این وام چقدر است و به کجا می‌رود و چگونه باید پس دهد اگر همه می‌خواستند مراجعه کنند غیرممکن بود.افراد از این طریق سود سهام عدالت را دریافت می‌کنند، در بورس وارد و خارج می‌شوند و چیزی را می‌فروشند و در این فضا این کار را انجام می‌دهند.

*تحول عظیم ایجاد شده را در شرایط کرونایی کاملا لمس کردیم و این فضا بسیار ضر وری است، دانش‌آموزان و دانشجویان در این زمینه مشغول فعالیت هستند. وقتی مدرسه و دانشگاه به خاطر کرونا تعطیل شد اگر می‌خواستند در این یک سال و نیم در خانه بمانند و درس نخوانند چه می شد. فرزندان ما امروز در خانه هستند اما در کلاس آنلاین حضور دارند. البته نمی‌خواهم بگویم کلاس نیاز نیست اما در شرایطی هستیم که ناچاریم دنیای پساکرونا را ترسیم کنیم این بیماری و ویروس به ما نشان داد اطمینانی که در ۱۰۰ سال اخیر برای سلامت افراد به وجود آمده بود، امروز دیگر وجود ندارد.

* تاکنون باید از کرونا عبور می‌کردیم، جهشی که ایجاد شد، نگذاشت و ممکن است برای سال‌ها بماند و نمی‌دانیم پایان این روند کجاست و ممکن است ویروسی مشابه آن بیاید. باید برای دوران پساکرونا و شرایطی که پیش می‌آید برنامه‌ریزی کنیم.اگر شرکت‌های دانش بنیان نبودند برای همین کرونا چگونه می‌توانستیم برنامه ریزی کنیم وقتی به ما حتی ماسک هم نمی‌دادند این شرکت‌های دانش‌ بنیان بودند که در زمینه داروها، تجهیزات پزشکی و ونیتلاتورها به میدان آمدند.

*{ با اشاره به دشواریهای دستیابی به واکسن کرونا}همین الان خرید واکسن به این راحتی نیست و۸۵ درصد واکسن‌های تولیدی در دنیا در هشت کشور مصرف می‌شود.ما توانستیم با این ویروس بجنگیم و مردم با این ویروس زندگی کنند و همه اینها را این شرکت‌ها توانستند به ما کمک کنند و خدمات الکترونیک بود که به کمک ما آمد. برای مبارزه با فساد، تامین سلامت، علم و رفاه مردم، کسب و کار و شغل مردم اینها ضروری بود و اینکه روز اول ماه رمضان اولین جلسه با این شرکت‌های بسیار مهم در فناوری اطلاعات یا فناوری زیستی یا فناوری‌های مربوط به بهداشت و درمان را حضوری یا آنلاین تشکیل دادیم، برای این بود که مردم بدانند در این مقطع این شرکت‌ها چقدر برای ما اهمیت دارد و چه خدمات بزرگی ارائه می‌دهند. امیدواریم در این مسیر بتوانیم شرایطی فراهم کنیم که بتوانیم با دنیا رقابت کنیم.

* سرمایه اصلی امروز نسل جوان علاقه‌مند دانش پژوه برای این کار است، این سرمایه را داریم و ساماندهی‌های و چارچوب‌های مورد نیاز و کمک‌های مالی هم سامان یافته است و امیدواریم در رقابتی سازنده با کشورهای پیشرفته به تدریج قرار بگیریم.

منبع: خبرآنلاین

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 35
  • متين
    0

    حاجي حالا حالاها بايد گشنگي بخوريم و جيبها و شکم شماها پر تر بشه

  • کاربر ناشناس
    0

    واقعا متاسفم برای ملت خوب ایران که رئیس جمهور دروغگو دارد حکومت می کند

  • کاربر ناشناس
    0

    ۹۵درصد کسانیکه به شما رای دادند پشیمان هستند

  • کاربر ناشناس
    0

    ۸سال به این ملت وعده ۱۰۰روزه دادید وگند زدید به اقتصاد و سیاست به همه چیز با پررویی حرف هم می زنید

    نظرات شما -
    • رمضانی
      0

      ی سوال اگه 8 سال گند زده چرا پس از چهار سال دور اول 24 میلیون از ملت رای گرفته ؟ قبول کنید دردور دوم بدشانسیهای وحشتناکی آوردمانندویروس کرونا که نظم دنیا رابهم ریخت یاخروج یک دیوانه زنجیری چون ترامپ از قرارداد بین المللی برجام ووضع تحریمهای ظالمانه وبی رحمانه بخصوص نفتی که فروش نفت به زیر 100هزار بشکه. چرا منتقدین روحانی از انصاف اینقدر دورند وعصبانی؟

    • ناشناس
      0

      ازقصدصدروزرومطرح کرد تامردم رو عصبانی کنه،چهار سال اواقتصاد فریز شده بود چون ایده ای نداشت بازار هم متوجه برجام بود،ولی طلا دولت قبل خریداری کرده بود که به باد داد

  • کاربر ناشناس
    0

    خواهشمنداست منبعد از طرف ملت صحبت نکنید

  • کاربر ناشناس
    0

    اگر ما یک آدم بیسواد می گذاشتند به جای تو بهتر اقتصاد را می چرخاند

  • کاربر ناشناس
    0

    رئیس جمهوری اسلامی ایران که فقط ریش برایش مهم است باید جواب ملت را بدهید بورس را به چه وضعی انداختی و...

  • کاربر ناشناس
    0

    یک کاری می خواهد بکند که این اواخر گند زدن ملت بریزند خیابان و خودش ودوستانش به دزدی مشغول شوند

  • ناشناس
    0

    تو میشه حرف نزنی ملت را چی فرض کردی بدترین دولت و در طول سیصد سال اخیر بیشترین تحریم بیشترین دروغ بیشترین ترور و بیشترین اعضای کابینه گرین کارتی بیشترین فشار اقتصادی به مردم بیشترین دولت رانتی تا به امروز درایران

  • ناشناس
    0

    از قرارداد ۲۵ ساله چین چه خبر کی مستعمره چین میشیم خدا ازت نگذره

    نظرات شما -
    • رمضانی
      0

      خونتو کثیف نکن هر چی باشه این قرارداد به گرد پای کاپیتولاسیون اعلاحضرتتون با آمریکا نمی رسه فقط بارز ترین خاصیت قرارداد با چین این بود که فاتحه خوند به تحریمهای ظالمانه آمریکا ودارودسته خارجی وداخلی اش

    • ناشناس
      0

      اقای رمضانی خدا لعنت کنه غرب و شرق را هدف ما از همون اول نه شرغی و نه غربی بود ما ملت ایران اعلاحضرت نمیخایم چه آمریکا و یا هر سگ دیگه ای ولی چطور میشه به چین به کشوری که سازنده ویروسهای خطرناک هست و عامل بدبختی و مرگ و میر الان هست اعتماد کرد واقعا بعد از ۲۵ سال انتظار دارید چیزی از ایران باقی مونده باشه

    • فالوده میخوری
      0

      باور کردی ویروس ساخته چین هست !!!! خبیث تر کثیف تر از غرب مگر هست ،،بمب اتم رو کی زد رو سر ژاپن

    • ممد
      0

      رمضانی،، تا امثال شما با این طرز فکر وجود داره همین وضعه متاسفم فقط برای خودم

    • ممد
      0

      فالوده میخوری ،، برو همون فالودتو بخور فکر میکنم ابلیموشو زیاد زدی داری هذیون میگی

  • رها
    0

    سزای ملتی که محبوب دلها با توصیه رد صلاحیت بشه، بهتر از این نمیشه

  • کاربر ناشناس
    0

    سلام

  • کارلوس آلبرتو
    0

    دست پیدا کردن به چنین سطحی از محبوبیت بین مردم، اون هم فقط توی هشت سال، کار خیلی بزرگیه که رئیس جمهور محترم انجام دادند.

  • سرمد
    0

    متعجبم از كسي كه راست راست تو چشمات نگاه مي كنه و دروغ پشت دروغ سر هم مي كنه و از رو هم نمي ره.

  • کرونا
    0

    دور اول بهانه ،احمدی نژاد بود ،دور دوم تحریم و کرونا ،رییس جمهور بعدی هم اگر از اینها باشه بهونه زیاد هست برای کار نکردن،

  • محسن
    0

    اقای روحانی مرغ کیلویی ۳۰تومن برنج ۵۰تومن گوشت ۱۵۰تومن روغن توفروشگاهها نیست شکرنیست مردم توقیافهاشون غم وغصس شادی نیست جوونای مردم بیکارن فساد اخلاقی بیدادمیکنه دزدی شده توروز روشن زن ودخترای مردم توی سطلای آشغال دارن زندگی میکنن.دیگه چه تحولی انجام دادی

  • رضا
    0

    اینه همه غلط املایی شرم آور است

  • دزفولی
    0

    انگلیسی

  • شیعه=اسلام آریایی
    0

    بر اساس گفته مقامات انگلیسی آنها در نزدیکی انتخابات مذاکرات را براه انداخته اند که مردم ایران فریب خورده و بار دیگر به جریان فکری لیبرال رائ داده و مملکت را باز بدبخت کنند ، آقای روحانی برای این انتخابات فریب دیگری انتخاب کنید دوگانه مذاکرات یا فقر در انتخابات ۹۶ جواب داد الان مردم کمی بیدارتر شدند

  • محمد
    0

    اتومبیل دولت یازدهم دارد دنده عقب میره وتصادفاتش بیشترهم هست مثل گرانی بیکاری وتورم وناامیدی جوانان

  • ممد
    0

    حسن خان برای شما مشکلی نداره ، اصلا صد سال طول بکشه ، جات گرم و نرمه ، وضعیت مالی هم ماشالا فوق عالیه ، حتما هم می‌دونی ملت با چه فلاکتی دارن عمرشونو میگذرونن یعنی زندگی نمی کنن ، قطعا آه مردم بی پاسخ نمی مونه

  • کاربر ناشناس
    0

    بابا دست بردار این چه مذاکرهای هست که هشت ساله جز بدبختی و ورشکستگی عاید کشور نکرده کمی هم به فکر عزت مردم و کشور باشید همه فرصتها با التماس به آمریکا و اروپا از دست رفت این دو ماه لطفا کاری نکنید

  • وطن
    0

    سر کاریم هر روز بدتر از دیروز

  • کاربر ناشناس
    0

    این چیزهایی که‌ نوشته شده از سوی درد ناله‌های مردم برای این دولت حسن روحانی خائن نوشته شده نگاه می کنند توجه قرار می‌گیرد خدا کند به گوش می‌رسد آنقدر پوست شان کلفت امیت نمی دهند مشکلات مردم را این وزیر اش خیانت کردن مثل وزیر مسکن آخوندی کثیف بیچاره کردن مردم را اینها باید مجازات بشن

  • پرهام
    0

    خیلی دروغ گوهستی فکرمیکنی ملت نمیدونن شماچکار میکنی بااین بی مدیریتی اجام دادی ومیدی همیشه چمشمت به کشورهای اجنوی به ملت ایران وفادار نبودنیستی وطن پرست نیستی به جوانهای ایرانی اختیار بدهیدپیشرفت کشوردردست جوانهاست همانطور درزمان جنگ 8ساله به ثمررساندیک بازارمرغ نتواستی درست مدیریت کنید اگرغربیها حرف ازموشک بنییه دفاعی مطرح میکنند ازستی شماهاست

  • نزاکتی
    0

    نمیدونم این بدبخت برگشته رابردن امریکایاچین دواخورش کرذدندپاک ردددددداده بیچاره حسن ایران هستی نه سوییس

  • کاربر ناشناس
    0

    مذاکرات را به انتخابات گره نزن ، مردم نتیجه هشت سال عملکرد شما و تفکر شما را فراموش نمیکنند.

    نظرات شما -
    • حمیده
      0

      دقیقا باهات موافقم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها