اتصالات مانیسمان چیست و چه کاربردی دارند؟

از انواع اتصالات فلزی ، اتصالات لوله مانیسمان نوعی تجهیزات هستند که استفاده از آن ها به منظور تغییر سایز لوله، اتصال لوله، کاهش یا افزایش سایز، تغییر جریان و توقف جریان مورد استفاده قرار می گیرند.

اتصالات مانیسمان چیست و چه کاربردی دارند؟

بدون استفاده از اتصالات مانیسمان نمی توانید لوله کشی را به شکل مورد نظرتان در مسیر مشخصی هدایت کنید. این اتصالات فولادی بسیار پرکاربرد هستند در صورت ایجاد اشکال در لوله کشی این تجهیزات به کار رفته و مشکلات را مرتفع می کنند برای آشنایی بیشتر با این اتصالات با آهنسنتر همراه شوید.

انواع اتصالات مانیسمان

انواع اتصالات مانیسمان به اختصار شامل

زانوی مانیسمان : برای تغییر جهت جریان مورد استفاده قرار میگیرد . زانوی مانیسمان با دو زاویه 90 درجه و 45 درجه تولید و عرضه میگردد.

سه راهی مانیسمان : برای انشعاب گرفتن از خطوط لوله اصلی استفاده می شود . سه راهی مانیسمان به دو نوع سه راهی مساوی و سه راهی تبدیلی دسته بندی می شوند .

تبدیل مانیسمان : برای انجام تغییر سایزینگ در خطوط لوله از تبدیل مانیسمان استفاده می شود . تبدیل های مانیسمان بنکن دارای دو مدل تبدیل مانیسمان صاف و تبدیل مانیسمان کج می باشد .

کپ مانیسمان : به وسیله کپ مانیسمان می تواند انتهای خط لوله کشی را مسدود کرد .

بوشن مانیسمان : برای اتصال خط رزوه ای به خط جوشی به صورتی که خط دنده ای به صورت روپیچ باشد مورد استفاده قرار می گیرد ، بوشن های مانیسمان از داخل و به صورت توپیچ رزوه می شوند.

سردنده مانیسمان : همانند بوشن از سردنده مانیسمان نیز برای اتصال خط رزوه ای به خط جوشی استفاده می شود با این تفاوت که سردنده ها از رو و به صورت نری رزوه می شوند و اغلب برای شیرآلات برنجی مورد استفاده قرار می گیرند. مهره ماسوره : هنگامی که دو انتهای لوله به هم وصل شوند و از اتصالات لوله استفاده می شود، مهره ماسوره نامیده می شود. مه

بوشن مانسیمان : بوشن به دو لوله یکسان متصل می شود و در انتهای لوله تعبیه می شود.

تبدیل مانیسمان : برای اتصال لوله های با قطرهای مختلف استفاده می شوند.

چهار راهی مانیسمان: وقتی چهار لوله به هم وصل شوند ، یک صلیب شکل می گیرد. چهار راهی دارای چهار شاخه یا چهار طرفه می باشد.

کاربرد اتصالات مانیسمان

سیستمی که در آن اتصالات مانیسمان استفاده شود مزایای زیر را دارد:

اتصالات مانیسمان به دلیل جوشی بودن، سیستم را آب بند دائمی می کنند.
اتصال جوشی پیوسته بین اتصالات مانیسمان و لوله باعث ایجاد ساختار مستحکمی از لوله و اتصالات می شود.
اتصالات مانیسمان جوشی کمترین فضا را نسبت به سایر اتصالات اشغال می کند.
تغییر جهت های تدریجی و سطوح صاف اتصالات مانیسمان افت فشار سیستم را کاهش می دهد.
بازار پایپ

فروشگاه لوله و اتصالات بازار پایپ با تجربه و فعالیت در زمینه فروش لوله اتصالات و شیرالات نمایندگی برندهای برتر عرضه کننده محصولات کارخانجات معتبر فروشگاه بازار ایپ با استقرار در بازارآهن شادآباد و انبار مناسب کالا آماده ارائه بهترین شرایط خرید و مشاوره برای تأمین تجهیزات موردنیاز پروژه های ساختمانی و عمرانی و صنعتی است.

3931

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها