ضرغامی: اگر رئیس جمهور شوم، خلاف هر کاری که روحانی کرد را انجام می‌دهم

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به سوالی گفت: خیلی از کسانی که احمدی نژاد را می‌کوبند به خاطر کار‌های خوبش می‌کوبند، من طرفدار احمدی نژاد نیستم و بیش از یک سال است که او را ندیده‌ام.

ضرغامی: اگر رئیس جمهور شوم، خلاف هر کاری که روحانی کرد را انجام می‌دهم

هفتمین نشست «جمهور» از سلسله جلسات انتخاباتی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با محوریت «تحول در حکمرانی، عدالت و کارآمدی» با عزت الله ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

در این نشست گفتگویی چالشی پیرامون انتخابات ریاست جمهوری پیش رو انجام گرفت و در این جلسه اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل نسبت به رویکرد عزت الله ضرغامی در انتخابات ۱۴۰۰ سوالات متعددی را از وی داشتند که در ادامه می‌خوانید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص همراهی تشکل‌های دانشجویی با جریان انقلاب گفت: شعار من زیر میز زدن است، اما با دمپایی نمی‌شود زیر میز زد، زیر میز زدن کفش کوهنوردی می‌خواهد و کفش کوهنوردی من شما جریان دانشجویی هستید. میزی که گزینه‌های آمریکا روی آن است من زیر این میز می‌زنم.

ضرغامی تاکید کرد: باید زیر میز مذاکره‌ای زد که منافع ملت در آن رعایت نمی‌شود. شروع مذاکرات، بسیار شروع غلطی بود، اگر خوش بینانه باشم و نخواهم بگویم آقای روحانی عمدی داشت نسبت به این روش، کفش این است که علیرغم ادعایی که داشت در آستانه اولین دور مذاکرات مربوط به تحریم‌ها با صراحت در دانشگاه تهران سخنرانی کرد و گفت خزانه ما خالی است! در صورتی که من تحقیق کردم و این‌طور نبود.

وی گفت: شهید سلیمانی در گزارشات محرمانه هر وقت دستاورد خوبی به دست می‌آورد بر آن اساس طراحی برای پیشبرد دیپلماسی می‌کرد؛ گفت: برای سردار سلیمانی دیپلماسی زمانی خوب بود که دستاوردی داشتیم؛ کاری که آقای روحانی عکسش را انجام داد.

وی با اشاره به عملکرد دولت گفت: امروز اگر از مردم پرسیده شود که دوست دارید به سال ۹۲ باز گردید؛ پاسخ آن‌ها مثبت است؛ یک بستنی ۵۰۰ تومانی الان ۴ هزار تومان شده است! اینگونه مردم دارند زندگی می‌کنند! چه کرده اند در این مذاکرات که امروز هم خیلی مدعی هستند، امروز دنبال دو قطبی مذاکرات و عدم مذاکرات هستند! این نشان می‌دهد پاسخ درخور پیدا نکردند.

وی گفت: برنامه من برای مبارزه با تحریم این است که تلاش می‌کنم در تمام حوزه‌هایی که برنامه ریزی می‌کنم هیچ ارتباطی با تحریم نداشته باشد. مثل بحث مسکن، برای کشوری که زمین دارد مسکن اصلا مسئله نیست. ظرفیت‌های این حوزه را زیادتر از آنچه نیاز هست را داریم. مسکن هیچ ربطی به تحریم ندارد.

وی گفت: من طرفدار برجام هستم، اما برجامی که خودم دارم، بازگشت ریاست جمهوری اسلامی ایران به مردم. این برجام من است. ریاست جمهوری باید به مردم بازگردد. یعنی استفاده از توان و حضور مردم و واگذاری اقدامات اقتصادی به مردم. یعنی جمهوریت را به معنای واقعی به رسمیت بشناسیم.

ضرغامی تاکید کرد: من بحث آزادی را مطرح کردم، شاید بگویید مگر الان در کشور آزادی نیست، آزادی هست، البته هزینه حریت بالا رفته است. اما من عمده حرفم آزادی اقتصادی است. من در اکثر مطالعاتی که کردم دیدم جوانان در راه اندازی برخی شرکت‌ها مانند شرکت‌های دانش بنیان آزاد نیستند. برای برخی مجوز‌ها نیاز است ۴۰ تا امضا بگیرند، برخی مجوز‌ها هم انحصاری است. آیا نباید زیر میز بازی زد؟

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: فکر می‌کنم اگر مردم باور کنند، دولتشان مردمی است و به جای مذاکره با کدخدا، مذاکره با مردم است، ما اگر مردم را به رسمیت بشناسیم و آزادی بدهیم و اولویت با کار‌هایی باشد که خیلی به تحریم ربطی ندارد، ما برنده شده ایم.

ضرغامی گفت: ما خصوصی سازی را با اختصاصی سازی اشتباه گرفتیم. خصوصی سازی درست چندین ویژگی دارد که شاید مهمترین آن اهلیت است.

وی در بخش دیگری گفت: من روحانی نیستم، اگر رئیس جمهور شوم هرکاری روحانی کرد من خلافش را انجام می‌دهم. مدیریت ریموتی یکی از مشکلات آقای روحانی بود.

ضرغامی تصریح کرد: مسکن مهر ضمن اینکه مثبت بوده، ولی باید اصلاح شود. طرح من برای مسکن مهر پلاس است. دولت درحق مسکن مهر نامردی کرد و برای رد این طرح در جهت اجرای آن قدمی بر نداشت. من به سرعت خدمات رفاهی مسکن مهر را راه‌اندازی می‌کنم.

وی در پاسخ به سوالی گفت: خیلی از کسانی که احمدی نژاد را می‌کوبند به خاطر کار‌های خوبش می‌کوبند، من طرفدار احمدی نژاد نیستم و بیش از یک سال است که او را ندیده‌ام. هیچ صحبت انتخاباتی بین من و احمدی نژاد برقرار نشده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به سوال دیگری تاکید کرد: سال ۸۴ و ۹۲به قالیباف رای دادم، ۹۶به رئیسی، من هروقت قالیباف بوده به ایشان رای دادم، ۱۴۰۰ولی به خودم رای می‌دهم.

ضرغامی افزود: اولین برنامه من امنیت غذایی است.

وی گفت: من کشور و نظام قانون گذاری را میشناسم. مدیریت من یک مدیریت جهادی و شجاعانه معطوف به حل مسئله است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: جمنا یک تجربه ناموفق سیاسی بود برای پدرخوانده‌هایی که در تاریک خانه‌ها تصمیم می‌گیرند و انتظار دارند بقیه عمل کنند.

ضرغامی ادامه داد: شورای وحدت از من دعوت به اعلام برنامه کرده است، ولی هنوز به جمع بندی برای همکاری با این شورا نرسیده‌ام.

وی در پاسخ به این سوال که اگر آقای رئیسی کاندیدا شوند همچنان به عرصه انتخابات وارد خواهد شد پاسخ داد: حضور من در انتخابات معطوف به هیچ فاکتوری نیست. حضور من حتما تقویت جریان انقلاب است.

ضرغامی با اشاره به فساد برخی در کشور تصریح کرد: هر چه جلوتر می‌روم می‌بینم نظام مافیایی فساد نظام هوشمندی شده، همه شان هوای هم را دارند، همه شان با هم هستند. این موجود زنده است! این شبکه فساد به تعادل رسیده و قدرت ترمیم دارد! شما اگر یک طرف را زدی خودش را ترمیم می‌کند و پدر آن کسی که حمله کرده را در میاورد.

وی گفت: من می‌دانم با چه کسانی دارم درگیر می‌شوم، گاهی به من می‌گویند مراقب زن و بچه ات باش، چون من محافظ هم ندارم. البته به مسئولان دیگر هم توصیه می‌کنم این محافظ را کنار بگذارند، البته محافظ که نیستند تشریفات هستند.

منبع: خبرگزاري دانشجو

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 63
  • نجمه
    0

    عجب اعتماد به نفسی

  • ناشناس ا
    0

    وعده ما،رأی بی رأی

    نظرات شما -
    • علی
      0

      به امید حق رای بی رای ..... بسمونه فریب

  • ترسیدم
    0

    عجب هیبتی این عکس رابه بایدن نشان بدین ازترسش همه تحریم هارالغومیکنه

  • محمد
    0

    بعنی بنزین و دلار و قیمت ماشین و مسکن رو به زمان احمدی نژاد برمیگردونی؟بابا خیلی مردی

  • شهرام.ر
    0

    اصلا نگران وعده‌هایی که به طرفدارات میدی نباش من ضمانت نامه کتبی میدم که تو رییس‌جمهور آینده نمیشی.

  • ناشناس
    0

    پس یعنی برجام را از بین میبری، خط لوله انتقال آب از خلیج فارس به مرکز ایران را جمع آوری میکنی و بیمه های سلامت همگانی دولت روحانی را باطل میکنی و ......؟!،!

    نظرات شما -
    • احبر
      0

      چه دستاوردهایی...خط لوله انتقال ابت که واس کشاورزی و خوردن نباسه کشکه...با اون قیمت گزاف هیچ کس نمیتونه از ابش استفاده کنه..بیمه سلامتم که هیچ جایی قبولش ندارن..برجامم که چیزی ازش در نیامد جز سایه جنگ که این چند سال به ما نزدیک شد..ی روز هواپیمای خودمون رو میزنیم ی روز کشتی ما رو میزنن.ی روز سردار ما رو میزنن..

  • طهماسبی
    0

    واقعا اینجماعت رو دارند

  • اسدی
    0

    روحانی مذاکره کرد پس تو مذاکره نمی کنی واین یعنی فاتحه کشور

    نظرات شما -
    • مجتهد قلابی
      0

      متاسفانه کسانی دم از مذاکره میکنند که هنوز نتونستند مرغ و تخم مرغ را توزیع کنند.... بگویید بی عرضه ایم و توانایی نگهداری موجود ناقص الخلقه برجام را نداریم

    • و
      0

      همه می دانند اگر این جماعت نبودن دوست روحانی باز بود کاملا موفق می شدجز شما جماعت ساندیس خور بیسواد

  • حسین
    0

    راست میگی خخخخخخخ

  • سینه چاک محمود
    0

    من طرفدار احمدی نژاد نیستم .پس طرفدار عمه اش هستی .مراسم تجلیل از احمدی نژاد شما برگزار کردید .اگه یادت رفته یه جستجو تو اینتر نت بکن .شاید الزایمر گرفتی.اصلان فتنه ای سال 88را شما با برنامه ریزی تو صدا سیما با احمدی نژاد ایجاد کردید و اجازه ندادید طرف مقابل از خودش دفاع کنه .حالا دم از ازادی میزنید.مطمئن هستم این مطلب را می خوانید .یه خورده دروغ شاخدار کمتر بگید.

    نظرات شما -
    • حسین
      0

      نامرد از رو نمیره. نمیدونم شاید در اصل 59 قانون اساس پررویی هم از صلاحیتهای لازمه ریاست جمهوری باشد

  • ایران زمین
    0

    ای خلافکار!!! مردم فریبی جواب نمیده ضرغام.

  • OK
    0

    انشاءا... که رئیس جمهوری قسمتت نمی شود. گندم ری به شما نخواهد رسید! کسی که مانند تو و رحیم پور ازغدی حرمت و احترام جایگاه رئیس جمهور را در جلسه شورای عالی فضای مجازی رعایت و حفظ نکند به درد هیچ کاری نمی خورد!

  • منگ
    0

    با وفا ، نوکرتم ، رئیس جمهور بایست با برنامه باشه نه اینکه فقط حرف بزنه وشعار بده .

  • محمد
    0

    شما هم شدیداً کاسب تحریمی ننگ بر شما

  • حسین
    0

    یعنی چی؟ مگه از خودت ایده و برنامه نداری؟ همینطوری در صدا و سیما مدیریت کردی؟ الان با این طرز تفکر در شورای عالی انقلاب فرهنگی چه غلطی میکنی؟سعی کن خودت باشی

  • احمدیان
    0

    همه دانایان می دانند کشوری در عرصه سیاسی واقتصادی جهان موفق است که اهل تعامل وگفتگو وصلح باجهانیان باشد روحانی چنین رویه ای داشت اما افراطیون چون جنابعالی وحسین شریعتمداری وحسین الله کرم و...مانع تحقق اهداف وی شدید، پس می ایی که بر خلاف روحانی خط بطلان بر تعامل باجهان بکشی ، چهل ساله که همه مصیبت های کشور از همین دگم اندیشی های امثال توست .

  • مهرداد
    0

    یادته در ایام صدارتت در صدا وسیمای میلی وبه هنگام انقلاب یا بهار عربی تصویر روسا وپادشاهان عرب را در صفحه تلویزیون پشت سر هم می گذاشتید وسپس شیشه عمر انها را می ترکاندی وباعث شدی جهان عرب به کلی از ایران فاصله بگیرند ونهایتا به دامن اسرائیل بغلطند .قطعا تو یکی از بانیان ان حرکت ضد ملی بودید . حافظه ایرانیان افراطی گری شما وامثالهم را هرگز فراموش نمی کند مهندس .

  • حامد
    0

    گفته برعکس کار روحانی رو انجام میده ، یعنی ظهر که روحانی نهار می خوره شما میری مستراخ؟؟؟؟

    نظرات شما -
    • حسین
      0

      بره گم شه، بیشعور پوست کلفت. نهایت خواری ملت ایرانه که حالا این بخواد ناجی شون باشه.

  • کبلاقا
    0

    اینکه شما می گویی:( من طرفدار برجام هستم، اما برجامی که خودم دارم، بازگشت ریاست جمهوری اسلامی ایران به مردم. این برجام من است. ریاست جمهوری باید به مردم بازگردد. ) یعنی همه پرسی برجام و این را آقای روحانی بارها داد زد و فریاد زد. چرا دروغ می گویی واقعا گندم ری به شما دروغگویان نمی چسبد.

  • hadad
    0

    یک ایرانی واقعی یعنی همین! بجای داشتن طرح و برنامه، کارهای قبلی را خنثی می کند.

  • محمد
    0

    امیدی به ریاست جمهوری نداشته باشید

  • کاربر ناشناس
    0

    چه حال بهم زن زرغامی ریس جمهور بشه

  • فقط 15%
    0

    اگر مثل قبل یکی دو ماه قبل انتخابات اوضاع اندکی خوب میشد شاید شرکت میکردیم ولی الان که هر روز بدبختی بیشتر میشود، فقط سرمایه دار برای حفظ سرمایه اش باید شرکت کند

  • ناشناس
    0

    یادته شب انتخابات به احمدی نژاد وقت اضافه دادی اومد تخته گاز یکطرفه هر چی خواست گفت.

  • ..
    0

    یعنی میری یقه همه سیاستمداری دنیا را می گیری یک چک می خوابانی تویی گوششان البته از شما ها بعیده نیست

    نظرات شما -
    • حسن لر
      0

      خاطر جمع باش شهید احمدی روشن علی محمدی فخری و... نیستی که ای کاش صد محافظ می داشتند . کسی بیکار نیست به تو کاری داشته باش که نیامدی فکر اسکورتی

    • ..
      0

      چی میگی!!!!!

    • حسن
      0

      حیف از اون نونی که خوردی

  • sina
    0

    از چهره اقا عزت مشخصه که ازبیماریهای قلبی وعروقی رنج می بره .برار اینقدر به دنیا نچسب .رئیس جمهوری جز دردسر چیزی نیست و حداقل روزی ۱۵ تا ۱۷ ساعت کارمداوم می طلبه که ادم سالم توش می مونه .

  • ممد
    0

    این یعنی نهایت دهان کجی ب ملت ایران یعنی عقب ماندگی 8سال خرابکاری یعنی خود خواهی

  • جواب
    0

    اینو فهمیدیم که رئیس جمهور در این کشور کاملا هیچکاره است

  • خشی ۹۸
    0

    ای زیبا روی هزار چهره .بی انصاف یه عمل زیبایی انجام بده کمی،از زیباییت کم شه.وعده سرخرمن .این خودش یقین داره که نمیشه هرچی چرندیات بلغور میکنه.

    نظرات شما -
    • ابرام ۱۴۰۰
      0

      اقا اسلام در خطره

  • حسن
    0

    کسی که می خواهد رییس جمهورشود واز بستنی و قیمت ان حرف بزند تصور کن در یک برکه فکر می کند خداییش ظریف با خودت اصلا قابل مقایسه است البته سیاسی نیستم ادم وادار به واکنش می کنی جای گرمت را سرد نکن

  • سیده
    0

    برو از خدا بترس و برای شفا آیت الله مکارم شیرازی دعا کن

  • یه نفر
    0

    عجب استدلال احمقانه ای

  • رضا
    0

    یعنی عقل وشعوررامیزاری کنار

  • حیا
    0

    مطمئن باش که خداتورازده وملت از تو برئ اند توخیانت را پیشه کردی

  • سید
    0

    روحانی ندا... شما برعکس بد...

  • احمد
    0

    دكتر ،،هميشه خلاف بودّي ،

  • کیان
    0

    یعنی همان کاری که در این ۳۰ سال در خلاف جهت دولت ها میکردی .

  • s:s
    0

    البته ایشون تو صدا و سیما هم بوده خوب بلده سانسور کنه قضایا رو خخخخ

  • الف
    0

    پس قطعا رییس جمهور نمیشی

  • ناشناس
    0

    مملکتمان وآینده مان وسرنوشتمان را به که .....بسپاریم؟؟؟،، هیچ کس شایسته نیست....

  • کاربر ناشناس
    0

    چقدر بی منطق حرف زده

  • امیر
    0

    یه صدا وسیما را نتونستی اداره کنی حالا میخای ریس جمهور بشی

  • فرشید
    0

    یادحرف ماهی به کبوترافتادم کبوترنگاه میکنه درتنگ ماهی بازه به ماهی مگه درتنگ که بازه چرانمی پری وخودتاازاین جای تنگ راحت بشی ماهی نگاهی به کبوترمیکنه میگه قربون اون چشمهای قشنگت ری.....به عقلت.

  • ناشناس
    0

    تورو که اصلان مردم قبولت ندارنند تو از همه بدتری و از تو بدتر نداریم روحانی هم از همه بدتر ملت به هیچ کسی دیکه اعتماد ندارنند به هیچ کس خوتون را اذیت نکنید شانسی برای انتخاب شدن نداری تو از همه بدتری

  • ناصر
    0

    منطق قدرتمند روحانی و تیم اصلاح طلب او به وضوح در بازار آشفته بورس گرانی بی سابقه خود رو وضعیت فلاکت بار مسکن و تعطیلی مسکن مهر وصف های طولانی مرغ و تبدیل وضعیت کرونا به وضعیت سیاه و خرابکاری نطنز ودهها مورد دیگر ...قابل مشاهده است

    نظرات شما -
    • علی
      0

      تصور بکن با بودن یکی مثل ترامپ کسی غیر روحانی رییس جمهور بود الان باید دوروزه توی صف نان بودی

  • محمدی
    0

    خدایی مدیریتت توصداوسیما ازمدیریت الان بهتربود

    نظرات شما -
    • غیر قابل نشر
      0

      اینوقبول دارم لااقل 4تا سریال طنز ساخته میشد

  • دکتر سید
    0

    احسنت بر جناب دکتر سید ضرغامی. نصر من الله و فتح قریب

  • فقیر
    0

    ازکدام آزادی حرف میزنی همان که بخاطرافزایش بنزین جوانان بی گناه راکشتیدهمانکه وقتی مجلس تصمیم گرفت دوباره قیمت راپایین بیاره سران گفتندنه مردم پرومیشندبدترین دیکتاتوری ها دیکتاتوری مذهبی ودینی

  • رضا
    0

    پروردگارابه مقربان درگاهت ایران وایرانی راازنیازبه خدمت این گونه افرادبی نیازبفرما.

  • خخخ
    0

    احسنت عجب خلاف کاری بودیو هیچی نمیگفتی

  • وطن
    0

    اعتماد به سقف کاذب به این میگن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها