93 میلیارد تومان اعتبار برای آزادی زندانیان مالی کردستان نیاز است

مدیرکل زندان‌های استان کردستان اظهار کرد: میزان اعتبار مورد نیاز برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد 93 میلیارد تومان است.

93 میلیارد تومان اعتبار برای آزادی زندانیان مالی کردستان نیاز است

مراد فتحی در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان اظهار کرد: جشن گلریران سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا همچون سال گذشته به صورت مجازی و از طریق صدا و سیمای مرکز کردستان برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 183 نفر زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان کردستان تحمل حبس می‌کنند، افزود: میزان اعتبار مورد نیاز برای آزادسازی این زندانیان جرائم غیرعمد 93 میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل زندان‌های استان کردستان، ادامه داد: سال گذشته به دلیل حمایت‌های خیرین استان کردستان توانستیم زمینه آزادسازی 234 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان کردستان را فراهم کنیم که از این تعداد 208 نفر با کمک ستاد دیه و 26 نفر به صورت مستقیم با کمک خیرین استان آزادسازی شده‌اند.

وی بیان کرد: امید است با حمایت خیرین استان کردستان همچون سال‌های گذشته بتوانیم با پرداخت بدهی این محکومان مالی، زمینه آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد را تا عید سعید فطر فراهم کنیم.

مدیرکل زندان‌های استان کردستان به ورود خیرین و ریش سفیدان به گروه‌های صلح و سازش اشاره کرد و افزود: با حمایت گروه‌های صلح و سازش در سال گذشته زمینه آزادسازی 197 نفراز زندانیان جرائم غیرعمد فراهم شد که19 نفر از آنان قصاص نفس بودند و با رضایت اولیای دم زندگی دوباره به آنان بخشیده شد.

وی وجه تمایز زندانبانی اسلامی را با زندان‌های آمریکا و اروپا، اصلاح و تربیت دانست و اظهار کرد: در راستای اصلاح و تربیت زندانیان و عدم بازگشت دوباره به زندان، کارگاه‌های آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای با کمک اداره فنی و حرفه‌ای و جهاددانشگاهی استان کردستان در زندان‌ها و آسایشگاه‌های زندانیان برگزار شده است.

فتحی به تحقق عملکرد اداره کل زندان‌های استان در سال گذشته در این بخش اشاره و بیان کرد: بالای 50 درصد از زندان‌های استان کردستان مشغول به آموزش کار مولد به زندانیان هستند.

وی با اشاره به برنامه‌های تحولی قوه قضائیه و احکام پابندهای الکترونیکی زندان‌های استان کردستان افزود: استفاده از 33 پابند الکترونیکی در دستور کار اداره زندان استان قرار گرفته که تا کنون10 نفر از زندانیان با پابند الکترونیکی از زندان‌های استان آزاد شدند و 22 نفر نیز در حال انجام است.

مدیرکل زندان‌های استان کردستان از برگزاری 1222 مورد محاکم عمومی و قضایی به صورت الکترونیکی در سال گذشته خبر داد و گفت: در پی هزار و 620 مورد بازدید دستگاه قضا از زندان‌های استان، هزار و 304 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد آزاد شدند.

وی با تأکید بر رسیدگی به خانواده زندانیان به دلیل داشتن مشکلات مالی و روحی و روانی خاطرنشان کرد: از خیرین استان درخواست داریم که در این زمینه با انجمن‌های حمایت از زندانیان تعامل و همکاری لازم را داشته باشند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها