کاهش استفاده ماسک در بین جوانان زنجانی

استاندار زنجان با اشاره به کاهش استفاده ماسک در بین جوانان، ادامه داد: کرونا در کمین همه است و جوانان باید بدانند که در صورتی که پروتکل‌ها را رعایت نکنند، علاوه‌بر ابتلای خودشان، خانواده‌ها را نیز درگیر می‌کنند.

کاهش استفاده ماسک در بین جوانان زنجانی

فتح‌الله حقیقی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان، اظهار کرد: بیش از ۱۴ ماه درگیر کرونا هستیم و علی‌رغم همه تلاش‌هایی که انجام شده است، متاسفانه ۵ شهر قرمز و یک شهر استان در وضعیت نارنجی به سر می‌برد.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از پتانسیل موجود در نیروی جوان استان، افزود: در حال حاضر ۳۰۰۰ بسیجی جوان و ۸۰۰۰ همیار سلامت جوان فعالیت دارند و با استفاده بیشتر از نیروی جوان، آنان نیز وارد عرصه پیشگیری شده و درصد رعایت پروتکل‌ها نیز بیشتر می‌شود.

این مسئول با اشاره به کاهش استفاده ماسک در بین جوانان، ادامه داد: کرونا در کمین همه است و جوانان باید بدانند که در صورتی که پروتکل‌ها را رعایت نکنند، علاوه‌بر ابتلای خودشان، خانواده‌ها را نیز درگیر می‌کنند. از جوانان می‌خواهم حتما این موضوع را در دستور کار قرار داده و جوانان بهترین سفیران ما هستند که می‌توانند، کمک کنند تا این شرایط را بهتر کنیم.

حقیقی تصریح کرد: به دلیل اینکه پروتکل‌ها از ۹۵ درصد به ۵۰ درصد رسیده است، همه باید به هم کمک کنیم و اگر این اتفاق افتاد رنگ شهرها تغییر می‌کند و این تجربه‌ای است که در ماه‌های گذشته نیز در استان رخ داده بود.

استاندار زنجان با تاکید بر لغو همه مهمانی‌ها و مراسم ماه مبارک رمضان در استان، یادآور شد: . زنجان همان زنجانی است که با رعایت پروتکل‌ها در یوم‌العباس سبب شد از بروز فاجعه‌ای در کشور جلوگیری کنیم و این همان نقشی است که می‌خواهیم جوانان داشته باشند.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با بیان اینکه اعضای مجمع جوانان علاوه‌ بر همکاری در تدوین دستور جلسه، باید پیگیر به سرانجام رسیدن آن نیز باشند، گفت: اگر جوانان در تدوین دستور جلسات همکاری و به سرانجام رساندن مصوبات پیگیری لازم را داشته باشند، قطعا بسیاری از مشکلات به راحتی حل شده و موانع برطرف می‌شود.

وی عنوان کرد: در اجرای هر چیزی باید شاخص وجود داشته و نظامند کار کنیم. اگر برنامه‌ریزی دقیق نبوده و ابتدا و انتها مشخص نباشد، کاری که انجام می‌شود، بی‌نتیجه خواهد ماند به همین دلیل باید هر اقدامی که انجام می‌شود بر اساس نظم باشد تا بتوان نقشه راه به راحتی برای جوانان مشخص شود.

این مسئول خواستار مشارکت اساتید دانشگاهی در تهیه نقشه راه برای حوزه‌های مختلف جوانان در هیئت اندیشه‌ورز، مشارکت کنند، اظهار کرد: انتظار می‌رود به زودی شاهد آن باشیم که ساختمانی برای خانه جوانان خرمدره اختصاص یابد. جوانان به دنبال این نیستند که نرخ بیکاری در فصل‌ها چند بوده بلکه بر آنان مهم است که شغلی برای آنان ایجاد شود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها