شرط پلیس گلستان برای فعالیت رستوران‌های بین‌راهی و واحدهای صنفی در ماه رمضان

فرمانده انتظامی گلستان گفت: متصدیان واحدهای صنفی، رستوران‌های بین راهی، پایانه‌ها و غیره با اخذ مجوز از مراجع ذیربط، ضمن رعایت شئون اسلامی و در صورت موافقت ستاد مقابله با کرونا می‌توانند به مسافران ارائه خدمات کنند.

شرط پلیس گلستان برای فعالیت رستوران‌های بین‌راهی و واحدهای صنفی در ماه رمضان

سردار سعید دادگر درباره برنامه‌ها و اقدامات پلیس در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: امسال هم مانند سال‌های گذشته، مردم مومن استان برای استفاده از فیوضات و معنویات ماه مبارک رمضان خود را آماده کردند.

وی با اشاره به انتظارات پلیس از شهروندان در ماه مبارک رمضان گفت: برای گسترش ارزش‌های اخلاقی و رعایت حرمت این ماه مبارک کسانی که به هر دلیلی قادر به روزه‌داری نیستند از هرگونه تظاهر به روزه خواری و سرو غذای سرد یا گرم در پارک‌ها، تفرجگاه‌ها، معابر عمومی و غیره اکیداً خودداری کنند.

فرمانده انتظامی استان بیان داشت: پلیس در اجرای وظایف قانونی خود، با معدود افرادی که در تفرجگاه‌ها، معابر، اماکن عمومی و اصناف تظاهر به روزه خواری کنند، برابر قانون به شدت برخورد خواهد کرد.

وی ادامه داد: ماه مبارک امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا شرایط متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته دارد. عمل به توصیه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از ضروریات امروز جامعه است بنابراین پلیس علاوه بر انجام وظایف ذاتی خود در این راه نیز همراه مردم متدین و روزه‌دار است.

سردار دادگر خاطرنشان کرد: براساس احکام نورانی اسلام، مسافران و بیماران از روزه‌داری معاف هستند اما لازم است تمام کسانی که دارای عذر شرعی هستند از خوردن، آشامیدن و استعمال دخانیات در ملاء عام خودداری کنند.

وی ادامه داد: متصدیان واحدهای صنفی، رستوران‌های بین راهی، پایانه‌ها و غیره نیز با اخذ مجوز از مراجع ذیربط، ضمن رعایت شئون اسلامی و در صورت موافقت ستاد مقابله با کرونا می‌توانند به مسافران ارائه خدمات کنند. سایر رستوران‌ها و مراکز پذیرایی از اذان صبح تا هنگام افطار حق پذیرایی از مشتریان را ندارند.

فرمانده انتظامی استان گفت: پلیس نسبت به ارتقای امنیت معابر، بوستان‌ها و تسهیل در رفت و آمد وسایل نقلیه، به ویژه در زمان افطار توجه کرده و اقدامات لازم را در این زمینه به عمل خواهد آورد تا شهروندان بتوانند هر چه بهتر از برکات این ماه بزرگ بهره‌مند شوند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها