رایزنی ایران و روسیه درباره تولید واکسن/ مبتلا شدن هزاران ایرانی در یک روز

امروز رکورد مبتلایان به کرونا شکسته شد. حدود ۲۵ هزار نفر در یک شبانه روز گذشته با تشخیص قطعی کرونا روبرو بودند.

رایزنی ایران و روسیه درباره تولید واکسن/ مبتلا شدن هزاران ایرانی در یک روز

کرونا افسار گسیخته است، این جمله ای است که روزهای اخیر بسیار می شنویم ولی شاید چندان قابل درک برای ما نباشد تا زمانی که روی نمودار و نقشه ایران بیاید، شهرها قرمز شود یا از همه تکان دهنده تر، اعلام مرگ و میر کرونا در شبانه روز گذشته است.

امروز ویروس کرونا ۲۹۱ نفر از هموطنان ما را قربانی خود کرد. خبری که دکتر سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرده عمق فاجعه را که در بیمارستانها در حال اتفاق افتادن است به روشنی تصویر می کند. سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۴هزار و ۷۶۰ بیمار جدید کووید-۱۹ در کشور خبر داد و گفت: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۲۹۱ بیمار نیز جان خود را از دست دادند.

دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۴ هزار و ۷۶۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۳ هزار و ۱۳۲ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۱۱۸ هزار و ۲۱۲ نفر رسید.

لاری ادامه داد: متاسفانه و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۵ هزار و ۵۵ نفر رسید. خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۷۲۹ هزار و ۲۹۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

وی همچنین گفت: چهار هزار و ۴۸۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۱۳ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۸۸۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

رایزنی رئیس جمهور با وزیر امورخارجه روسیه درباره تولید واکسن/ مبتلا شدن هزاران ایرانی در یک روز

به گفته وی، در حال حاضر ۲۹۵ شهرستان قرمز و ۹۹ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است.

در تهران وضعیت آنقدر وخیم است که رئیس شورای شهر می گوید مردم به جای سفر با وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو و اتوبوس، با سایر روشها اگر مجبوربه سفر درون شهری هستند، جابجا شوند.

محسن هاشمی می گوید توصیه می کنم . یک مدیر دیگر شهری هم گفته تعداد است. این خبر یعنی طوفان فاجعه انگیزی که همه از آن می ترسیدند، بازگشته و شرایط وحشتناکتر هم خواهد شد، و بسیاری از کسب و کارهای معمول و خدمات عمومی در شهرهای دارای وضعیت قرمز، کاملا تعطیل شده است. یک مقام اقتصادی می گوید اند. یعنی بیش از یک میلیون خانواده از نان خوردن افتاده اند و در وانفسای این بیماری خشن و مرگبار، گرفتار مشکلات اقتصادی هم خواهند شد.

واکسیناسیون به کجا رسید؟

در میان این اخبار ناامید کننده، امید همه ایرانیان به واکسن هایی است که قرار است بسازند یا وارد کنند. هر چند چون اعتقاد دارند این واکسنها کارایی لازم را ندارد.

با این حال دولت اعلام کرده است تمام تلاش خود را خواهد کرد تا رئیس جمهور در دیدار با وزیر امور خارجه روسیه هم تاکید کرده است . در این رابطه علیرضا معزی، معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر ریاست جمهوری در رشته توئیتی نوشت، دیدار لاوروف با رییس‌جمهور روحانی پایان یافت، به جز احیای برجام، و رییس‌جمهور از تولید مشترک واکسن اسپوتنیک در ایران استقبال کرد.

توافق تولید مشترک، با توجه به موفقیت واکسن_روسی، می‌تواند چشم‌انداز واکسیناسیون عمومی در ایران را روشن‌تر سازد.

رایزنی رئیس جمهور با وزیر امورخارجه روسیه درباره تولید واکسن/ مبتلا شدن هزاران ایرانی در یک روز

معزی ادامه داد: تأمین واکسن و همچنین شفافیت روند واکسیناسیون از تأمین تا توزیع، دغدغه‌ جدی رییس‌جمهور در این روزهاست آنچنانکه روحانی در یک ماه گذشته، سه بار دستور ایجاد سامانه‌ی شفافیت در واکسیناسیون را یادآور شده.

هم‌اینک وزارت خارجه در خط مقدم تأمین واکسن خارجی است.

خبر امیدوارکننده دیگر این است که تولید واکسن ایرانی هم ظاهرا روی غلتک افتاده و در این رابطه دکتر حامد حسینی رئیس گروه کارآزمایی بالینی دانشگاه تهران و گروه تولید واکسن کووبرکت به تشریح برای پرداخته و شایعات درباره بروز مشکل در تولید این واکسن را رد کرده است.

مخبر دزفولی هم درباره واکسن تولیدی ایران گفته است: اما بعد از رفع نیاز داخلی به این کشورها صادرات خواهیم کرد.

در رابطه با واکسیناسیون عمومی هم باید به این خبر اشاره کرد که سعید نمکی وزیر بهداشت که این روزها به شدت مورد انتقاد مردم قرار گرفته است، می گوید: با قولی که به مردم داده بودیم.

منبع: خبرآنلاین

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • ح
    0

    نمک بخورن و پهن الاغ دود کنن خوب میشن...

    نظرات شما -
    • ش
      0

      باسلام این چه حرفیه آقا یاخانم جای تاسف داره

    • sh.
      0

      باسلام این چه حرفیه آقا یاخانم جای تاسف دارهبلدنیستی پیام بفرستی میلیونها آدم این متن.رو می خونند

  • دنیا دار مکافات
    0

    در همین سایت کیهان لندن (مشخصا بیشتر طرفدار پهلوی ها است) از لااقل حدود یکسال پیش (هم دوران بایدن و هم ترامپ) بارها پیشنهاد ایجاد یک کانال فوری تبادلات کالاهای بشردوستانه داده شد از محل تهاتر پولها با غذا ودارو و واردات لوازم تولید و تجهیزاتش (بارها تصریح شد، در حقیقت ایران احتمالا 99% توان خودکفایی دارد در بحث کالاهای اساسی و بجز مواردی اندکی مثل روغن نباتی و کمی گوشت قرمز بخشی نیاز به واردات دارد که آن هم نتیجه خیانتهای داخلی در برنامه های خودکفایی بوده است، میزان خیانتی به مردم ایران توسط نفوذی های دشمن میشود بیشتر ضربات دشمن خارجی است، این خیانتها از اختلاس و رانتخواری تا مشارکت در تروریسم غذایی و دارویی علیه مردم ایران!،، تقریبا در همه محصولات دارویی و غذایی اساسی خودکفا وبلکه صادرکننده است، منتهی این تحریم عملی از طریق سیستم بانکی، بهانه ای شده در دست مافیای تبهکار و تروریستهای اقتصادی برای احتکار و گرانفروش بی شرف و بی وجدان ضد بشری و البته برای برخی سیاسی کاران باند قدرت و ثروت داخلی نفوذی در حکومت تا مخالفان حکومت ایران برای ایجاد قحطی مصنوعی و به شورش کشاندن مردم و به خیال خام خود براندازی کنند یا حکومت ایران مجبور به کوتاه امدن سر مسائل هسته ای و موشکی و منطقه ای وادار کنند، این تروریسم و جنایت ضد بشری مخالفان ج.ا است!)، اما حتی برای اینکه مطمئن شوند امریکا و متحدانش که این پولهای آزاد شده در یک کنال تحت کنترل سازمان ملل باشد تا ج.ا ایران برای مقاصد دیگر استفاده نکند! اما حتی یک بار به طور عملی اپوزیسیون ج.ا از این طرح پیشنهاد حمایت نکرد و امریکا و متحدان جنایتکارش همچنان به تحریم مواد غذایی و دارویی و از جمله دسترسی راحت به واکسن کرونا اقدام کردند!، و ننگ ابدی برای خود ثبت کردند.

    نظرات شما -
    • جنایت سانسور
      0

      این کامنت در چندین سایت فارسی زبان خارج و داخل گذاشته شد و باز هم فقط خبر فوری منتشر کرد! عجب همزمانی (هماهنگی؟!) سانسور علیه این قبیل مطالب انتقادی افشاگرانه!

  • علی طهرانی
    0

    شما تا یه واکسن اگر بتونید تولید کنید کل دنیا واکسینه شدند دیگه احتیاج به صادرات شما ندارند . احتمالا اکثر مردم ایران هم طبق نقشه شما به همه گیری گله ای رسیدن و اونوقته که شما اعلام کیکنید طبق بررسی ها بیش از هفتاد درصد مردم ایران کرونا گرفتن و ایمنی گله ای حاصل شده و دیگه نه احتیاجی به تولید و اکسن هست نه خرید واکسن و.

  • ناشناس
    0

    برین برین گردش. مسافرت مهمانی خوش گذرونی ما ادم نیستیم 1 ساله بست نشستیم توخانه که ازاین بلا درامان باشیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها