پاسخ ظریف به اتهامات انتخاباتی و تهدیدات نماینده ها علیه وی و مذاکرات وین

 وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه سیاست خارجی نباید موضوع دعوای جناحی و انتخاباتی باشد، گفت: هر دستاورد سیاست خارجی، دستاورد مردم، کشور و رهبری است و هیچ فرد، گروه و یا جناحی حق مصادره آن را ندارد.

پاسخ ظریف به اتهامات انتخاباتی و تهدیدات نماینده ها علیه وی و مذاکرات وین

محمد جواد ظریف در صفحه اینستاگرامی خود درباره جلسه روز گذشته خود با اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس نوشت: سلام، دیروز جلسه‌ای طولانی، صریح و صمیمی-همراه با توهین و تهدید و اتهام از سوی یکی دو نفر-با نمایندگان محترم کمیسیون امنیت ملی داشتم. از یکی از نمایندگان نقل شده است که "برآوردم از جلسه امروز کمیسیون این است که ظریف نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ می‌شود."

وی اضافه کرد: پس از چندین بار تأکید بر عدم تمایل برای نامزدی، نمی‌خواستم دوباره وارد این موضوع شوم. اما این اظهار نظر ناگزیرم کرد که اصل ماجرا را عرض کنم: در جلسه چند نفر اظهار نگرانی کردند که گفت و گوهای وین برای رفع تحریم‌ها با اهداف انتخاباتی دنبال می‌شود و بنده برای جلب آرای مردم به دنبال ایجاد دوقطبی در جامعه هستم. عرض کردم دو قطبی را کسانی می‌سازند که با اتلاف میلیاردها برای تولید سریال، اعتماد عمومی به دیپلماسی کشور را هدف گرفته و معیشت مردم و عزت کشور را بازیچه اغراض سیاسی و انتخاباتی می‌نمایند.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه ما به لطف خدا و بزرگواری مردم نیازی به ایجاد دوقطبی در جامعه نداریم، گفت: هشت سال است علیه دستگاه دیپلماسی با هزینه‌های سنگین تبلیغ شده است؛ ۸ سال است بهترین دستاوردهای دیپلماسی را تخطئه‌ کرده‌اند؛ ۸ سال است به دلیل سکوت ما یک تنه به قاضی رفته‌اند؛ و ۸ سال است برای کوبیدن دستگاه دیپلماسی، عزت و اعتماد مردم را نشانه گرفته‌اند؛ اما به لطف خدا هنوز از نعمت محبت مردم دلاورمان برخورداریم.

ظریف خاطرنشان کرد: یادآوری کردم که علت تصمیم بنده برای نامزد نشدن نگرانی از سبد رأی نیست که برای بهبود آن از سیاست خارجی و یا انسجام ملی هزینه کنم. نگرانی من از رأی آوردن است نه رأی نیاوردن. بر عزم خود برای نامزد نشدن استوارم؛ ولی تداوم فشارها، آزارها، افتراها و تهدیدها در اقبال عمومی و در این عزم تأثیر معکوس دارد.

رییس دستگاه دیپلماسی با تاکید بر اینکه سیاست خارجی نباید موضوع دعوای جناحی و انتخاباتی باشد، گفت: هر دستاورد سیاست خارجی، دستاورد مردم، کشور و رهبری است و هیچ فرد، گروه و یا جناحی حق مصادره آن را ندارد. رفع تحریم‌ها به نفع مردم و هر دولتی است که ۴ ماه دیگر زمام امور کشور را به دست می‌گیرد.

ظریف گفت: تقاضا می‌کنم اجازه دهید در این فضا که صهیونیست‌ها برای جلوگیری از رفع تحریم‌ها به خبیثانه‌ترین و مذبوحانه‌ترین روش‌ها متوسل شده‌اند، عباس عراقچی عزیز و دیگر همکاران فداکار و شجاعم بتوانند تمام تمرکز خود را بر رفع تحریم‌ها متمرکز کنند و نگران سنگ‌اندازی‌ها، اتهامات و فضاسازی‌های مسموم انتخاباتی نباشند.

وزیر امور خارجه افزود: بیائیم در آستانه ماه مبارک رمضان دل را از کینه‌ها و بدانگاری‌ها پاک کنیم و هم‌دل و هم‌نوا برای موفقیت تمامی ایثارگران به ویژه در عرصه‌های سلامت، هسته‌ای و سیاست خارجی دعا کنیم.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 22
  • ناشناس
    0

    از خنده ها ی این فرد نفرت دارم چون بی جهت همیشه نیشش باز است انگار که برای کشور منافع می افریند

    نظرات شما -
    • م
      0

      زنده باشی ظریف ،خاری در چشم دشمنان هستی ودر قلب مردم جای داری به امید موفقیتهایتان در دیپلماسی ،خنده های معنی دارومظلومیتت دشمنان افراطی داخلی راآزار میدهد

    • OK
      0

      بزعم شما رئیس جمهور چه کسی را به جای دکتر ظریف وزیر خارجه جهت کسب رأی اعتماد به مجلس معرفی کند که لبخند دیپلماتیک بر چهره اش نباشد خوب است ؟ ذوالنوری ، امیر آبادی فراهانی ، کریمی قدوسی خوب است؟!

    • بينامي
      0

      ازخودت نفرت داشته باش كه حرف حق در شما بي اثر است لابد مرض حسد داريد از خدا بخواهيم بشما شفا عنايت فرمايد ضمنا خنده رويي نشانه مردان خدا است

    • رضا
      0

      شما حتما از پیشونی های داغ کرده و عبوس و فاسد خوشت میاد.

    • محمدعلی
      0

      این خنده ها نشانه مزاح نیست اینها دانش و قدرت دیپلماسی هست. این آقا فرد نیست یک رجل سیاسی و دیپلماتیک مملکتمان هست.

  • علي
    0

    درود بر دكتر محمد جواد ظريف واقعا كساني كه اين نمايندگان بيسواد مجلس رو به اين شخصيت جهاني ترجيح بدهند يا احمقند و يا عامل بيگانه.

  • دن کیشوت
    0

    جنگ های زرگری و تئاتر بازی کردن برای عوام الناس و شلوغ بازی برای پرت کردن حواس مردم از اصل مطلب،به زودی طرفین دعوا میروند سر زندگی لاکچریشان در آمریکا و به ریش آنها که سر کار گذاشته اند، میخندند

  • محمد
    0

    نگرانی من از رای آوردن است ههههههه مسخره شتر درخواب بیند پنبه دانه

  • داریوش
    0

    لازم نیست حتما خودش کاندید بشه میتونه یکی از همفکراش با فریب مذاکره وبرجام بی خاصیت به قدرت برسه!!!!!

  • جواد ملکی
    0

    مطالباتِ مردم این است که : ۱. عزل رئیس سازمان انرژی اتمی ۲. اصلاحات اساسی در حراست از تأسیسات هسته‌ای ۳. جهش در فعالیت‌های غنی‌سازی در سایت فردو ۴. توسعه سریع فعالیت‌های حوزه آب سنگین ۴. توقف مذاکرات وین ۵. عملیات فوری علیه منافع اسرائیل در هر جای ممکن (زمان مناسب الان است).

  • میثم
    0

    کفتار پیر میداند در کجا چرب سخن بگوید که دلبری کند و طعمه را راحت ببلعد ۸ سال چه غلطی کردی که الان داری دست و پا میزنی خانواده ظریف در کدام کشور اقامت دارند این کفتار مهربان چرا خانواده خود را در خارج کشور اقامت داده

  • ممد
    0

    جواد ,, تو جواد قديمي نيستي ,, خوشم نيومد ازت !!!!

  • رضا
    0

    درودبه دکتر ظریف انسان با سواد و مرد دیپلماسی ماست

  • احسان
    0

    خب خداروشکر آقای ظریف تلویحا قصدش برای نامزدی رو اعلام کرد . به امید ریاست جمهوری ظریف

  • ناشناس
    0

    مسوولین‌ومجلسی‌ها‌حواسشان‌ به‌داخلی‌ها‌‌ی‌معتمددرسازمان‌انرژی ‌اتمی‌باشد‌که‌به خاطر زودتر‌کنار‌آمدن‌دولتی‌ها‌باغربی‌‌ها ونهایتامنافع‌حزبی‌درانتخابات‌ وطبیعی‌‌جلوه دادن‌کنار‌آمدن باغرب‌ به‌واسطه‌ی‌ خرابکاریها‌‌،عمدی‌در درایجادشرایط‌و‌فرصت به خرابکارها صورت‌نگرفته باشد.

  • بحث نکن
    0

    ------------------ سعید ♛ محمد ---------------------

  • سید
    0

    از توگفتن کارهرکس نیست ای زیبا غزل من برای گفتنت باید که مولانا شوم.

  • دوست
    0

    زنباد ظریف که در راستای سربلندی نظام و شاد کردن مردم و رهبر انقلاب از هیچ کوششی فرودگذار نیست و سعی در پیش برد اهداف رهبر و انقلاب و نظام را دسیاست های خارجی کشور دارد بی سبب نبود که رهبری فرمودند ظریف شجاع و متدین و حافظ منافع نظام است همه فرهیختگان و ولایت مداران میدانند که ستگ اندازان درمسیر دیپلماسی این بزرگوار مسیر ولایت را هدف قرار داده اند

  • محمد
    0

    فقط دکتر سعید محمد

  • سجاد
    0

    چقدر خود ستایی. فرار رو به جلو اینه دیگه.

  • فقیر
    0

    مادیگه رای نمیدیم .بس که دروغ شنیدیم بعدچهل سال شده این. بازم به سران قریش رای بدیم .رای دادن یعنی تاییدوادامه این بدبختی ها وجهالتها

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها