مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده:

کرونا مانند گرد و غبار در هوا معلق می‌ماند

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC) مدعی شده ویروس کرونا می‌تواند مانند ذرات گرد و غبار در هوا معلق باقی بماند و سبب گسترش شیوع شود.

کرونا مانند گرد و غبار در هوا معلق می‌ماند

با همین نگاه، شستن خریدها نمی‌تواند کمک چندانی به جلوگیری از گسترش ویروس بکند و تنها مجرای انتقال ویروس هواست چرا که ویروس کووید 19 عمر زیادی بر روی سطوح نخواهد داشت اما به صورت معلق در هوا زنده می‌ماند.

این تحقیقات نشان می‌دهد اقداماتی که در ابتدای شیوع ویروس در راستای ضدعفونی کردن سطوح انجام شده است بی‌فایده بوده یا حداقل تأثیر را بر روی شیوع آن داشته است.

تنها اقدامی که در این زمینه باید همچنان ادامه داشته باشد شست‌وشوی دست‌هاست وگرنه ضد عفونی سطوح و مواد خریداری شده برای مصرف خانگی چندان اهمیتی ندارد.

بنابراین می‌توان گفت ویروس بر روی سطوح باقی نمانده و امکان ایجاد عفونت ندارد.

منبع: تسنیم

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • کاربر ناشناس
    0

    انشاالله جوابگوی دل وناله ای یتیمان ومردم راباشنندکه نه فرمانداری‌ها شوراها نه مسولین ونه دولتمردان ونه خدابیخبران هشدارندادنند فقطبفکرجیب آقازادهاشون هستنند یاصاحبالزمان نابودکن اخلاسگرانه ودزدان مملکت

  • کاربر ناشناس
    0

    فدای سرمسولین ودولت مردم کیلویی چند

  • رضا
    0

    در مورد این خبر دو نکته وجود دارد اول اینکه هیچ تفاوتی بین‌ ویروس روی سطح با ویروس معلق در هوا وجود ندارد چطور ادعا شده ویروس روی سطح میمیره ولی در هوا زنده هست !! دوم اینکه در این مدت یک سال و اندی بیماری کرونا، عمده ضد عفونی کننده های استفاده شده الکلی بوده که به هیچ وجه ویروس رو نمیکشه و بر اساس مستندات خود CDC، ۱۰ دقیقه زمان لازم هست تا الکل ۷۰ درصد فقط ۱ لگاریتم تعداد ویروس رو کاهش بده والکل ۷۸ تا ۸۳ درصد در زمان ۱ دقیقه میتونه ویروس رو غیر فعال کنه و این در حالی است که الکل در کمتر از ۱۵ ثانیه تبخیر میشه و کلا فاقد اثر ضد عفونی کنندگی هست . لازم بذکر هست که مافیای بزرگی که در الکل هست و سازمان غذا و دارو هم بشدت ازون حمایت کرد اجازه ورود هیچ نوع ضد عفونی کننده غیر الکلی رو به بازار صادر نکرد نتیجتا علاوه بر بی اثر بودن ضد عفونی کننده های الکلی، سونامی بیماریهای پوستی و تنفسی رو هم با خودش آورده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها