نماینده مجلس: در حوادث آبان ۹۸، دست وزیر کشور به خون مردم آلوده است/ وزارت کشور: شکایت می کنیم

نماینده تبریز در مجلس گفت: «دست وزیر کشور آلوده به خون مردم است و او صلاحیت این مسئولیت خطیر را ندارد.»

نماینده مجلس: در حوادث آبان ۹۸، دست وزیر کشور به خون مردم آلوده است/ وزارت کشور: شکایت می کنیم

احمد علیرضابیگی با اشاره به برگزاری انتخابات توسط رحمانی‌فضلی گفته است: «دست وزیر کشور آلوده به خون مردم است و او صلاحیت این مسئولیت خطیر را ندارد».

این نمانیده در تذکری شفاهی خواستار استیضاح وزیر کشور شده و گفته که «دبیر شورای عالی امنیت ملی هم اخیرا اعلام کرده که خسارت‌هایی که در حوادث آبان ۹۸ به کشور وارد شد قابل پیشگیری بود و می‌توانست اتفاق نیفتد و تقصیر وزیر کشور در این مورد محرز است».

واکنش وزارت کشور

محمدجواد کولیوند قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس گفت: متاسفانه برای چندمین بار مشارالیه بدون رعایت شأن و منزلت نمایندگی و از طرفی بدون توجه به روند تصمیم گیری های مرتبط با امنیت کشور و بررسی های تفصیلی که در کشور در دستگاه های مختلف امنیتی و نظارتی در ابعاد گوناگون در خصوص تغییر قیمت بنزین و اتفاقاتی که در آبان ماه ۹۸ رخ داد؛ مجدداً با نشر اکاذیب، وزیر کشور را مورد هتک حرمت قرار داد؛ گفت: مردم شریف و اصحاب رسانه مستحضر هستند که در مراجع مختلف از جمله؛ کمیسیون امنیت ملی، کمیسیون اصل نود، کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها و همچنین شورای امنیت کشور و شورای عالی امنیت ملی، حوادث آبان ماه با حضور همه دستگاههای متولی و با توجه به اینکه هر یک از دستگاه ها چه وظایفی را در جریان تأمین نظم و امنیت و همچنین در روند اجرای طرح تغییر قیمت بنزین بر عهده داشته اند؛ مورد بررسی دقیق قرار گرفت.

وی افزود: واقعیت امر این است که متاسفانه آقای علیرضا بیگی از دوره دهم مجلس با مساله قیمت بنزین با حب و بغض برخورد کرده است و موضعی از سر کینه و عناد با وزیر کشور دارد.

وی اضافه کرد: طبق قانون، از طرف مجلس شورای اسلامی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها عضو اصلی شورای امنیت کشور هستند و به طور کامل در جریان موضوعات و وظایف دستگاهها در خصوص اتفاقات آبان ماه قرار بوده اند.

کولیوند خاطرنشان کرد: با عطف نظر به این واقعیت ها، وزارت کشور بیش از این، نمی تواند هتک حرمت ها و تشویش اذهان عمومی که این نماینده در حال انجام آن است را ملاحظه و بی تفاوت باشد و به منظور صیانت از واقعیت ها، پیگرد قانونی نماینده مورد نظر، قطعاً دنبال خواهد شد.

وی با اظهار اینکه همه در پیشگاه قانون برابرند، گفت: طبیعتاً، دستگاههای قضایی و امنیتی ذی ربط در خصوص نوع رفتار، عملکرد و اظهارات وی که کراراً بدون اسناد و مدارک، با هتک حرمت، مجلس و وزارت کشور را زیر سوال برده است؛ ورود خواهند کرد.

کولیوند با بیان اینکه "خود آقای بیگی متوجه این واقعیت است که در جریان حوادث آبان ماه چه جریاناتی اراذل و اوباش را ساماندهی و در اعتراضات مردمی وارد کردند و افراد را در مسیر جریان انحراف خارج از کشور قرار دادند"؛ گفت: باید اذعان کرد که در روند تحقق نظم و امنیت کشور، صیانت از امنیت مردم، حرف اول را برای وزارت کشور و شخص وزیر می زند و برخوردهای جدی با اراذل و اوباش در جهت حفظ امنیت پایدار کشور انجام می شود.

وی اضافه کرد: در مسیر مقابله با جریان اراذل و اوباش، متاسفانه تعدادی از هموطنانمان و همچنین عزیزانمان در نیروهای انتظامی و امنیتی، بسیج و مدافعین امنیت هم مجروح یا به شهادت رسیدند. کولیوند در پایان خاطر نشان کرد: با پیگیری وزارت کشور شکواییه ای علیه اقای بیگی ارائه می شود و ان شاا... دستگاه قضایی، مسیر قانونی را دنبال و متخلف از قانون را به مجازات قانونی می رساند.

منبع: عصرایران

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • سامان
    0

    وزیر کشور باید محاکمه شود

  • حسن
    0

    جدایی از جایگاه نمایندگی باید توجه کرد هدف از مطرح کردن اراجیف در این وضعیت مملکت دنبال چی می باشد.

  • ج
    0

    حالا هرکسی اظهاروجودمیکنه ودم درمیاره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها