دارایی‌های سهام عدالت استان تهران چراغ خاموش به فروش رفت؟

طبق بررسی صورت گرفته از سایت بورس تهران مشخص شد که دیروز مورخ ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ بخشی از پرتفوی و شرکت‌های زیر مجموعه شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان تهران به صورت بلوکی در ۲۹ نماد فروخته شده است.

دارایی‌های سهام عدالت استان تهران چراغ خاموش به فروش رفت؟

طبق بررسی صورت گرفته از سایت بورس تهران مشخص شد که دیروز مورخ ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ بخشی از پرتفوی و شرکت‌های زیر مجموعه شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان تهران به صورت بلوکی در ۲۹ نماد فروخته شده است. این اتفاق در حال رخ داده است که هنوز انتخابات هیئت مدیره سهام عدالت استان‌ها برگزار نشده و طبق قانون در شرایط فعلی هیچ کس اختیار فروش دارایی‌های شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت را ندارد.

طبق پیگیری‌های انجام شده از مسئولان مربوط در سازمان بورس، شرکت بورس تهران، شرکت سپرده گذاری مرکزی هیچ کدام از مسئولان در جریان انتقال این دارایی‌ها نبودند و طبق گفته هایشان قرار است که این مسئله را پیگیری کنند.

اما طبق گفت و گویی که با اکبر حیدری سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه گذاری سهام عدالت داشتیم او در این رابطه، اظهار کرد: فروش بخشی از پرتفوی و شرکت‌های زیر مجموعه استان تهران به دو دلیل ممکن است رخ داده باشد که نخست می‌توان به جدا کردن شرکت سرمایه گذاری استان تهران از استان البرز و تشکیل یک شرکت مجزا برای سهامداران غیر مستقیم استان البرز اشاره کرد، ناگفته نماند که این شرکت مذکور در زمان واگذاری سهام عدالت به دلیل یکی بودن استان تهران و البرز وجود خارجی نداشت.

او در ادامه افزود: در سناریو دوم می‌توان احتمال این مسئله را داد که طبق مجوز شورای عالی بورس این فروش دارایی‌های شرکت سرمایه گذاری استان تهران به دلیل نقد کردن ۵ هزارم درصد از پرتفوی برای عملیات بازار گردانی نماد شرکت مزبور باشد نمادی که همچنان در بورس تهران بسته است و قابلیت معامله شدن ندارد.

در پایان باید گفت با توجه به آنکه چنین مسئله‌ای می‌تواند به پرتفوی سهام عدالت سهامداران غیر مستقیم استان تهران لطمه وارد کند به همین خاطر امیدورایم که هرچه سریع‌تر مسئولان مربوط به این بحث ورود کنند.

دارایی های سهام عدالت استان تهران به فروش رفت؟

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها