گروگان ۱۹ ساله پس از ۱۰ سال با همکاری پلیس اینترپل آزاد شد

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: گروگان ۱۹ ساله با تلاش و همکاری پلیس اینترپل ایران، پلیس آگاهی استان و شهرستان نیکشهر پس از ۱۰ سال آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشت.

گروگان ۱۹ ساله پس از ۱۰ سال با همکاری پلیس اینترپل آزاد شد

سردار احمد طاهری اظهار داشت: در پی وقوع یک فقره آدم ربایی در تاریخ بیست و ششم بهمن ماه سال ۹۰ و ربوده شدن پسر بچه ۹ ساله در بخش «بنت» شهرستان نیکشهر، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی استان و شهرستان نیکشهر اقدامات گسترده خود را برای روشن شدن موضوع آغاز کردند و با تحقیقات میدانی از اهالی محل و بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد، ۳ سرنشین یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ پسر بچه ۹ ساله‌ای را در حالی که در کوچه مشغول بازی بوده است، ربوده و به سرعت از محل متواری شده‌اند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در ادامه پس از انجام تحقیقات فنی و تخصصی کارآگاهان پلیس آگاهی استان و شهرستان نیکشهر و همچنین بازجویی‌های صورت گرفته از اولیای فرد ربوده شده هویت آدم ربایان مشخص شد و تلاش برای دستگیری آنها در دستور کار مأموران این فرماندهی قرار گرفت.

وی تاکید کرد: پس از پیگیری‌های شبانه روزی، مأموران پلیس آگاهی رد گروگانگیران را به سمت مرز کشور همجوار زده که پس از بررسی‌های صورت گرفته معلوم شد ربوده شده به آن طرف مرز انتقال داده شده است.

سردار طاهری گفت: اقدامات لازم با همکاری پلیس اینترپل در راستای دستگیری آدم ربایان و آزادی گروگان و بازگشت وی به کشور در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گفت.

وی تصریح کرد: با استفاده از توان پلیس اینترپل ایران و همچنین ظرفیت ریش سفیدان و معتمدین محلی در نهایت آدم ربایان که عرصه را بر خود تنگ دیده بودند فرد ربوده شده را بدون پرداخت هیچ گونه وجهی رها کردند.

رئیس پلیس استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ربوده شده پس از رهایی در خاک کشور همجوار از طریق پلیس اینترپل جمهوری اسلامی ایران به کشور بازگردانده شد، گفت: ربوده شده پس از ۱۰ سال دوری از خانواده سرانجام در پلیس آگاهی شهرستان نیکشهر به آغوش گرم خانواده بازگشت و موجب خوشحالی بی حد خانواده اش شد.

وی یاد آور شد: ربوده شده پس از حضور در پلیس آگاهی در اظهارات خود ابن گونه بیان داشت، آدم ربایان که هر ۳ نفر غیر ایرانی بودند وی را به علت اختلافات مالی که با عمویش داشتند از طریق مرز زمینی به یکی از شهرهای کشور همجوار که در آنجا مشغول به کار صرافی بودند، انتقال داده و در آنجا نگهداری می‌کردند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: پدر فرد ربوده شده از همکاری پلیس اینترپل جمهوری اسلامی ایران، پلیس آگاهی استان و شهرستان نیکشهر و همچنین معتمدین و ریش سفیدان محلی به خاطر رهایی فرزندش از چنگال آدم ربایان قدردانی کرد.

وی در پایان با اشاره به جدیت و برخورد قاطع پلیس استان با هر گونه جرایم جنایی و خشن، خاطر نشان کرد: تلاش برای دستگیری آدم ربایان از طریق پلیس اینترپل ایران و پلیس کشور همجوار تا ختم پرونده همچنان ادامه دارد.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    خسته نباشید با اینهمه پیگیریهای شبانه روزی بعد از ۱۰ سال طول کشید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها