استاندار عنوان کرد:

هیچ اداره‌ای حق تعدیل نیرو ندارد/ لغو نامه اخراج نیروهای جهاد کشاورزی

استاندار خوزستان گفت: زندگی کارکنان ادارات با همین حقوق کم بسته شده است و تعدیل نیروی این افراد ظلم بزرگی است بنابراین به هر ترتیبی شده اعتبارات تامین می‌شود و به مدیران گفته‌ام که هیچ اداره‌ای حق تعدیل نیرو ندارد.

هیچ اداره‌ای حق تعدیل نیرو ندارد/ لغو نامه اخراج نیروهای جهاد کشاورزی

قاسم سلیمانی‌دشتکی در خصوص نامه اخراج برخی نیروهای سازمان جهاد کشاورزی خوزستان که برخی از آن‌ها ۲۰ سال سابقه کاری داشته‌اند، اظهار کرد: بودجه‌بندی، تابع قواعدی است و عملکرد هر سال، مبنای بودجه سال بعد است. زمانی که من به عنوان استاندار خوزستان منصوب شدم برخی ادارات هیچ اضافه‌کاری به کارکنان نداده بودند و استانداری که خود اداره حکومتی محسوب می‌شود و ناظر بر دیگر ادارات است، تنها دو سه ماه اضافه‌کار یا حق ماموریت به کارکنان داده بود.

وی افزود: در این راستا ۶۰، ۷۰ میلیارد تومان از سازمان برنامه و بودجه کشور دریافت کردم و بین ادارات توزیع شد که مسکنی قوی بود.

استاندار خوزستان بیان کرد: بودجه جاری سال ۱۴۰۰ کشور، رشد حدود ۵۶ درصدی دارد و متوسط استانی نیز ۵۳ درصد رشد داشته است اما از این سقف بالاتر خواهیم رفت که نوید خوبی برای کارکنان است.

وی افزود: به همه ادارات از جمله سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفتم تعدیل نیرو نداشته باشند و تامین اعتبار را انجام خواهیم داد.

سلیمانی‌دشتکی گفت: به رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفتم که این نامه لغو شود و تا آخر اردیبهشت‌ماه که وضعیت بودجه تعیین تکلیف می‌شود، بودجه ادامه کار این افراد تامین شود و تعدیل نیرو انجام نشود.

وی ادامه داد: زندگی کارکنان ادارات با این آب باریکه و همین حقوق کم بسته شده است و تعدیل نیروی این افراد ظلم بزرگی است بنابراین به هر ترتیبی شده اعتبارات تامین می‌شود و به مدیران گفته‌ام که هیچ اداره‌ای حق تعدیل نیرو ندارد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه هنوز مطالبات کارکنان شهرداری‌ها و آبداران زیاد است، بیان کرد: برخی اوقات استخدامی‌ها بی‌رویه است. مثلا شهرداری‌های کوچک با ۵۰ نفر و شهرداری‌های متوسط با ۲۰۰ نفر اداره می‌شوند اما شهر متوسطی داریم که یک هزار و ۲۰۰ کارگر شهرداری دارد.

وی افزود: هر کسی آمد، چهار نفر به سازمان اضافه کرده و این راه بدبختی است و همه درآمد، کفاف حقوق نیز نمی‌شود. با این وجود، گفتم تعدیل نیرو انجام نشود اما نیرویی هم اضافه نشود.

سلیمانی‌دشتکی تصریح کرد: معمولا در ادوار مختلف، اعضای شورا و افراد صاحب نفوذ هر کدام چهار نفر به سازمان وارد کردند و از نظر تعداد، در مجموعه ناهنجاری ایجاد شده است اما تاکید می‌کنم و دستور می‌دهم که هیچ سازمانی حق تعدیل نیرو ندارد.

استاندار خوزستان با اشاره به برخی پروژه‌های کوچک در مناطق محروم و شهرستان‌ها بیان کرد: ۲۰۰ تا ۲۵۰ پروژه با ۲ تا ۱۲ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسند. اعتبارات مناطق محروم و روستایی حدود یک هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان است که با کمک منابع استانی و ملی، امیدواریم این پروژه‌ها به بهره‌برداری برسند.

وی افزود: در خصوص پروژه فاضلاب نیز با بانک‌ها و سازمان برنامه و بودجه، تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده است که از مجموعه هشت پروژه با شش پروژه موافقت شد و موافقت دو پروژه دیگر را نیز اخذ می‌کنیم. یکی از پروژه‌ها نیز در مرحله مناقصه است.

استاندار خوزستان بیان کرد: بحث نفس‌گیری نیز با وزارت نیرو و کارگروه سازگاری با خشکسالی داشتیم؛ قرار بود میزان آب تخصیصی خوزستان کاهش یابد و بحث ما این بود که ۲۴ میلیارد مترمکعب آب برای مصارف کشاورزی و مصارف دیگر و ۷ تا ۸ میلیارد مترمکعب به عنوان سهمیه محیط زیست نیاز داریم. فعلا نظر خوزستان پذیرفته شد که امیدواریم تصویب شود.

وی افزود: پس از سال‌ها طرح تفصیلی مسجدسلیمان نیز از شورای عالی معماری به تصویب رسید و ۴۰ هکتار به مساحت آن برای بافت‌های مختلف اضافه شد.

سلیمانی‌دشتکی که در یک گفت‌وگوی تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: من، خود و همه مدیران را موظف به پاسخگویی به رسانه‌ها و مردم می‌دانم و هر زمانی احساس شد که باید پاسخگوی مردم و رسانه‌ها باشیم، در خدمت هستیم.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها