رسانه کره ای: سئول مایل به حل مساله دارایی‌های مسدود شده ایران است

روزنامه «جونگ آن دیلی» کره جنوبی نوشت: اظهارات «چانگ سای کیون» نخست وزیر کره جنوبی در تهران مبنی بر ضرورت آزادسازی دارایی های بلوکه شده ایران در سئول، نشانگر تمایل کره جنوبی برای حل این مساله است.

رسانه کره ای: سئول مایل به حل مساله دارایی‌های مسدود شده ایران است

این رسانه کره ای افزود: سفر نخست وزیر کره جنوبی به تهران اعتقاد راسخ رئیس جمهور «مون جائه این» را برای حل مساله دارایی های بلوکه شده ایران و بازگرداندن روابط دوجانبه با تهران به همراه دارد.

گزارش اضافه می‌کند: تهران از شهریور ۱۳۹۸ که معافیت های نفتی کره جنوبی برای خرید نفت ایران پایان یافت، سئول را تحت فشار قرار داد تا دارایی های خود به ارزش حدود ۷ میلیارد دلار که در دو بانک صنعتی کره و بانک ووری نگهداری می‌شود را آزاد کند.

این روزنامه کره ای با تشریح وضعیت و روند برجام نوشته است: دولت دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۸ از برجام که سال ۲۰۱۵ توسط ایران، انگلیس، فرانسه، چین، روسیه، آلمان و ایالات متحده امضا شده بود، خارج شد. بر اساس این قرارداد تهران توافق کرد که در ازای لغو تحریم ها، برنامه هسته ای خود را کاهش دهد اما واشنگتن سپس تحریم های تهران را دوباره اعمال کرد و به نوبه خود ایران نیز از محدودیت های تعیین شده برای اورانیوم غنی شده در این توافق دور شد.

گزارش می افزاید: دولت جو بایدن برای احیای توافق هسته ای ۲۰۱۵ ایران تلاش کرده است، هرچند که تهران نسبت به واشنگتن تردید دارد. نمایندگان آمریکایی و ایرانی سه شنبه گذشته در وین گفتگوهای غیرمستقیم را آغاز کردند، در حالی که پنج کشور دیگر عضو برجام به عنوان واسطه در تلاش برای بازگشت تهران به توافق هسته ای با رعایت کامل هستند. گزارش شده است که روند مذاکرات مثبت می باشد و قرار است این هفته از سر گرفته شود.

روزنامه «جونگ آن دیلی» در ادامه با تشریح سفر سه روزه چانگ نخست وزیر کره جنوبی به تهران نوشت که وی در دیدار با مقامات ایرانی گفته است سئول از مذاکرات سازنده در مورد توافق هسته ای ایران پشتیبانی می کند.

چانگ گفت: وقتی توافق هسته ای ایران احیا شود، روابط دوجانبه از جمله همکاری اقتصادی بین سئول و تهران "بیش از هر زمان دیگر تسریع می شود. "

سفر سه روزه نخست وزیر کره جنوبی به تهران امروز سه شنبه پایان می یابد.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها