ملی پوش ایرانی تیم فوتسال بنفیکا:

بازی با تیم‌های بزرگ جهان به اندازه چند ماه تمرین کردن می‌ارزد

حسین طیبی، بازیکن تیم ملی فوتسال کشورمان و عضو باشگاه بنفیکای پرتغال درباره آخرین وضعیت تیم ملی برای حضور در جام جهانی توضیحاتی را بیان کرد.

بازی با تیم‌های بزرگ جهان به اندازه چند ماه تمرین کردن می‌ارزد

حسین طیبی درباره آخرین وضعیتش بعد از مصدومیت اظهار داشت: چند روز پیش در حاشیه تمرین تیم از ناحیه همسترینگ پا کمی احساس درد کردم و بعد از انجام معاینات پزشکی مشخص شد که همسترینگ پایم دچار کشیدگی شده است و به همین دلیل باید ۳ هفته استراحت می‌کردم. چون تیم ما بازی بسیار مهمی برابر اسپورتینگ لیسبون داشت و من هم خیلی دوست داشتم با این تیم بازی کنم، به همین دلیل بعد از ۲ هفته استراحت به تمرینات برگشتم، اما متاسفانه دوباره از همان ناحیه آسیب دیدم و مصدومیتم تشدید پیدا کرد که به نظر خودم واقعا کار اشتباهی انجام دادم.

در طول دوران ورزشی ام تا به حال دچار چنین مصدومیتی نشده بودم

ملی پوش فوتسال کشورمان افزود: همین کار من باعث شد مصدومیتم شدیدتر شده و حالا دوباره باید ۳ هفته استراحت کنم تا بتوانم شرایط بازی کردن را به دست آورم. من در طول دوران ورزشی تا به حال دچار چنین آسیب دیدگی‌ نشده بودم که بخواهم ۲ تا ۳ هفته از شرایط تمرین دور باشم. به هر حال در این مدتی که مصدوم بود هم فینال جام حذفی و هم چند دیدار مهم بنفیکا در لیگ را از دست دادم.

امیدوارم هر چه زودتر آسیب دیدگی ام خوب شود

طیبی ادامه داد: در هر صورت امیدوارم هر چه زودتر مصدومیتم برطرف شده و به تمرینات گروهی برگردم، چرا که خیلی دوست دارم به تیمم کمک کنم. بنفیکا بازی‌های بسیار مهمی در پیش دارد، چه در جام باشگاه‌های اروپا و چه در رقابت‌های لیگ که خیلی حساس و مهم هستند.

بازی با تیم‌های بزرگ جهان به اندازه چند ماه تمرین کردن می‌ارزد

تمام کشور‌ها با شرایط بسیار خوبی به جام جهانی می‌آیند

بازیکن تیم ملی فوتسال کشورمان درباره بازی‌های دوستانه تیم ملی قبل از شروع جام جهانی و به خصوص دیدار با تیم‌های برزیل، آرژانتین، اسپانیا و پرتغال بیان داشت: بازی با این تیم‌ها خیلی خوب است و فکر می‌کنم به تیم ملی می‌تواند کمک می‌کند تا در جام جهانی عملکرد موفقی داشته باشیم. امیدوارم برنامه‌ها طوری پیش برود که این اتفاق بیفتد و بتوانیم با تیم‌های بزرگ دنیا بازی کرده و خودمان را به خوبی برای مسابقات جام جهانی آماده کنیم. به هر حال در رقابت‌های قهرمانی جهان تمام تیم‌ها با شرایط بسیار خوبی به این بازی‌ها می‌آیند و در اروپا اصلا بحث کرونا وجود ندارد، زیرا تمام کشور‌ها خودشان را از الان برای حضور در جام جهانی آماده می‌کنند.

بازی با تیم‌های مطرح دنیا می‌تواند به تیم ملی در جام جهانی کمک کند

طیبی افزود: در حال حاضر در اروپا مسابقات جام ملت‌ها و جام باشگاه‌های اروپا و همچنین رقابت‌های لیگ‌های معتبر اروپایی به خوبی در حال برگزاری است. درست است کرونا در همه جای دنیا وجود دارد، اما این شرایط برای همه کشور‌ها یکسان است. بعضی از کشور‌ها موفق شدند این بیماری را به خوبی کنترل کرده و برنامه‌های خودشان را جلو ببرند. به هر حال امیدوارم در چند ماه آینده اتفاقات خوبی برای تیم ملی فوتسال کشورمان بیفتد، زیرا زمان زیادی تا شروع جام جهانی نداریم و بازی دوستانه با تیم‌های مطرح جهان می‌تواند برای ما خیلی مهم باشد. همچنین حضور تیم ملی فوتسال در جام جهانی برای مردم جامعه بسیار مهم است، زیرا ما در دوره گذشته توانستیم سوم دنیا شویم.

بازی با تیم‌های بزرگ جهان به اندازه چند ماه تمرین کردن می‌ارزد

لژیونر فوتسال ایران ادامه داد: مردم از تیم ملی فوتسال توقع دارند و امیدوارم با کمک مسئولان بتوانیم نماینده خوبی برای ایران در جام جهانی باشیم و دل مردم را بار دیگر خوشحال کنیم. به نظر من بازی با برزیل، اسپانیا، آرژانتین و پرتغال می‌تواند به اندازه چند ماه تمرین کردن برای ما مفید باشد. وقتی شما با این کشور‌ها بازی می‌کنید به راحتی می‌توانید راجع به مسائل فنی تیمتان اطلاعات به دست آورید. وقتی تیم ملی زیر فشار حملات این کشور‌ها قرار بگیرد می‌توانیم نقاط قوت و ضعف خودمان را به خوبی شناسایی کنیم. شاید اگر با یک تیم آسیایی بازی کنیم، آن‌ها نتوانند ما را تحت فشار قرار دهند و خیلی از اتفاقات دیده نمی‌شود، اما وقتی با برزیل، اسپانیا، پرتغال و روسیه و چند تیم قدرتمند دیگر بازی کنیم، تیم ملی تحت فشار قرار می‌گیرد و به همین خاطر می‌توانیم اطلاعات بسیار خوبی به دست آوریم.

شرایط تیم ملی فوتسال برای حضور در جام جهانی خوب نیست

طیبی تصریح کرد: در هر صورت امیدوارم در چند ماه آینده اتفاقات خوبی برای تیم ملی بیفتد و بازی با تیم‌های مطرح جهان فقط در حد حرف زدن نباشد. من هم در این چند سال اخیر خیلی شنیدم که تیم ملی فوتسال ایران قرار است با برزیل، اسپانیا، پرتغال و آرژانتین بازی دوستانه برگزار کند، اما تا الان هیچ اتفاقی نیفتاده است. پرهیزکار رئیس کمیته فوتسال در این مدت به شخصه تلاش‌های زیادی انجام داده است تا تیم ملی بتواند بازی دوستانه با کیفیتی انجام دهد، اما به نظر من تنها شخص پرهیزکار برای این کار کافی نیست و باید تمام مسئولان فدراسیون فوتبال او را در این راه کمک کرده و شرایط خوبی برای تیم ملی فوتسال به وجود بیاورند. واقعا شرایط تیم ملی الان خیلی سخت است، زیرا هنوز آمادگی لازم برای حضور در جام جهانی را نداریم و امیدوارم نگاه مسئولان به فوتسال ویژه‌تر باشد.

بازی با تیم‌های بزرگ جهان به اندازه چند ماه تمرین کردن می‌ارزد

برای موفقیت در جام جهانی نیاز به بازی دوستانه داریم

بازیکن تیم ملی فوتسال کشورمان گفت: به هر حال همان طور که گفتم مردم از تیم ملی فوتسال کشورشان توقع دارند که در فینال جام جهانی بازی کند، اما بهتر است مردم بدانند برای حضور در فینال باید یک سری ابزار وجود داشته باشد که متاسفانه تا امروز این ابزار مهیا نشده است. امیدوارم در این ۵ ماهی که به شروع جام جهانی مانده بتوانیم مسیر خوبی را برای آماده شدن طی کنیم، زیرا در جام جهانی همه تیم‌ها با شرایط بسیار خوبی به این مسابقات می‌آیند.

کرونا بهانه خوبی برای برگزار نشدن بازی‌های دوستانه نیست

طیبی درباره اینکه آیا تیم ملی فوتسال کشورمان می‌تواند مانند دوره گذشته در جام جهانی موفق بوده و حتی به فینال این بازی‌ها راه پیدا کند گفت: به هر حال ما برای حضور در مسابقات جام جهانی هیچ تلاشی نکردیم و تا الان هیچ اتفاقی نیفتاده و حتی تیم ملی در این مدت هیچ بازی دوستانه‌ای برگزار نکرده است. امیدوارم مسئولان فدراسیون فوتبال برای برگزار نشدن بازی‌های دوستانه کرونا را بهانه قرار ندهند که این اصلا جالب نیست. این ویروس در کل دنیا وجود دارد، اما می‌بینیم که همه کشور‌ها لیگ‌شان به خوبی در حال برگزاری است و حتی بازی‌های تدراکاتی خوبی هم برگزار می‌کنند. مهم‌تر از همه این بحث‌ها مسابقات جام باشگاه‌های اروپا است که هر ماه به خوبی در حال برگزار شدن است.

مسئولان فدراسیون فوتبال نگاه ویژه تری به فوتسال داشته باشند

لژیونر فوتسال ایران در پایان بیان کرد: قبول دارم محدودیت‌های کرونایی باعث شده شرایط سختی به وجود بیاید، اما به هر حال تیم‌هایی که در جام باشگاه‌های اروپا حضور دارند موفق شدند شرایط را به خوبی مدیریت کنند و همین موضوع به تیم ملی کشورشان هم کمک زیادی کرده است. در هر صورت امیدوارم در این چند ماهی که به شروع جام جهانی باقی مانده، نگاه مسئولان به فوتسال ویژه‌تر باشد، زیرا مردم این رشته را خیلی دوست دارند. مطمئن باشید ما با تمام وجودمان برای موفقیت تیم ملی در جام جهانی تلاش خواهیم کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها