رئیس سازمان امور مالیاتی:‌

مشمولان مالیات خودروها و منازل لوکس تا خرداد شناسایی می‌شوند/ ویدئو

امیدعلی پارسا، رئیس سازمان امور مالیاتی گفت:‌ منازل با قیمت بالاتر از ۱۰ میلیارد تومان و خودروهای با قیمت بالاتر از یک میلیارد تومان مشمول پرداخت مالیات هستند.

مشمولان مالیات خودروها و منازل لوکس تا خرداد شناسایی می‌شوند/ ویدئو

منبع: صداوسیما

66

حجم ویدیو: 1.46M | مدت زمان ویدیو: 00:00:44 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 30
  • عابد
    0

    با این نوع مالیات گیری فقط آخوندها از تو راضی خواهند شد و مدیون ۸۰ ملیون ایرانی خواهی شد مطمئن باش اگه خداوند رحمان خدایی کند نسل تو با آه و نفرین مردم منقرض خواهد شد

    نظرات شما -
    • دهاتی
      0

      نه بابا !!! ....... ظرفت کوچکه عابد با یه جوش سر میری عابد

    • TN
      0

      خدا خودش مونده توکار خلقت ایرانی جماعت روزی هزار بار خودش آه و نفرین میکنه نسل ایرانی منقرض بشه

    • برادر
      0

      چن تا خانه وخودرو داری که بهت زور امده عابد

  • عدالت مظلوم
    0

    در ضمن این شوخی زشت و یک جوری دهن کجی به فرودستان است، نکات: 1- در کشوری دو سوم مردم زیر خط فقر و کاگر با مزد ماهی 100 دلار و کمتر هستند و حتی میلیون نفرشان بیکار وبدون بیمه، خانه چند ملیاردی و خودروی اشرافی چند میلیارد اصلا باید ممنوع باشد، در سیمای ج.ا یک کارشناس گفت از خودروی هشت ملیارد تومانیف فقط دویست میلیون تومان مالیات میخواهند بگیرند! این حقیقتا دهن کجی به فرودستان است، این خودروها باید توقیف و یا باید نصف قیمت مالیات اول، پس از آن هر سال معادل 10% مالیات سالانه1 تا کسی به خودش جرئت ندهد اشرافیتش (که معلوم نیست از حرام است یا نه) مایه فخرفروشی قرار دهد. برای چندیم بار خودروسازهای ممثل ایرانخودرو سایپا و غیره، باید پلتفرم اقتصادی مثل سمند همگی با هم به صورت تیراژ میلیوین تولید و با قیمت ارزان و باکیفیت، حتی با همین دلار گران مصنوعی شه دلار 45 هزار تومانی باید زیر صد میلیون تومان تولید کنند با توجه این همه رانت و حمایت کارگر برده وار و برق ارزان! هر گونه تولید یا واردات خودوری گرانتر از دویست میلیون تومان ممنوع شود.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      عدالت مظلوم نه شعور مظلوم

  • صمدی
    0

    در قانون امده است مالیات بر درامد حالا اگرکسی مثلا یک خودروی تویوتا جهت استفاده شخصی ۳ سال پیش خریده ۳۰۰ میلیون تومان وبه دلیل مشکلات اقتصادی وتحریم وسقوط ارزش پول ملی قیمت این خودرو شده است ۱۲۰۰۰۰۰۰۰۰ خب حالابینی بین الله چه در امدی به ثروت این مالک خودرواضافه شده که شما می خواهید سالی چند میلیون از او مالیات بگیرید وهمین داستان هم در مورد مسکن است خانه ۸۰۰ میلیونی شده ۷ میلیارد ، حالا من که تا اخر عمر می خواهم دراین خانه زندگی کنم چه پولی به ثروتم اضافه شده که شمامی خواهیدسالی چند ده میلیون از این خانه مالیات بگیرید ، حکمرانی بلد نیستید جورش را به گردن مردم نیندازید که قطعا سیلی این کارهای غلط را خواهید خورد .

  • علي
    0

    تمام سرمايه ها كشور را بباد داده اييد حالا چشم طمع به مال و أموال مردم داريد؟ اخه گراني هاي خودرو و ملك وساير أموال بخاطر كاهش ارزش پول ملي است نه پولدار شدن ملت

  • سعیدی
    0

    خدا شاهده چندی قبل یکی از اقوام ما در بندر عباس فوت کرد جنازه اش را با هواپیما به تهران منتقل کردیم وقتی بارنامه که روی تابوت چسب شده بود را خواندم مشاهده کردم چند ده هزارتومان هم بابت ارزش افزوده مالیات گرفته بودند حالا این متوفا چه ارزش افزوده داشته خدا داند ورئیس سازمان مالیاتی !؟ مالیات از خانه های بالای ۵ میلیارد که محل زندگی انسان است با کدام عرف وعقل ومنطق سازگاراست ؟

  • عباسی
    0

    اقای عدالت مظلوم در این ابتدای رمضان ارزوی شفای عقل برایت دارم بد جوری مریضی که به مهمل گویی افتاده ای .

  • شهروند۱
    0

    اگر شجاعت و جرائت دارید اول اسم مسئولین را نام ببرید ، البته با دارایی هایی که از بیت المال بجیب زدن

  • دکتر
    0

    افرین. مالیات از ثروتمندان که معمولا با رانت و دزدی پول صاحب شدند بهترین راهکار است. بنده یک هییت علمی دانشگاه در علوم پزشکی تمام درامدم که مثلا ۲۰ میلیون هست اگر ده سال هیچی نخورم نمیتونم حتی ده سال دیگه هم نمی تونم یک خونه دو میلیار بگیرم. حالا اون عزیر دلم که کارگر هست چگونه میتونه.

  • ایرانی مفلس
    0

    اگر آخر سال پراید دومیلیارد تومان شد ایا باید بابت ماشین پراید مالیات داد

    نظرات شما -
    • با عرض معذرت
      0

      نه دیگه اینقدرها هم بی انصاف نیستند. آنموقع سقف را میگذارند روی سه میلیارد

  • سرنوشت قارون ها و کشور در تسلط قارونیت
    0

    پرسش : قارون به چه سرنوشتى دچار شد؟ پاسخ اجمالی: پاسخ تفصیلی: روزى موسى(علیه السلام) به «قارون» گفت: خداوند به من فرمان داده که حق نیازمندان یعنى زکات مالت را بگیرم، «قارون» هنگامى که از کم و کیف «زکاة» باخبر شد، و با یک حسابِ ساده فهمید چه مبلغِ هنگفتى را باید در این راه بپردازد، سر باز زد، و براى تبرئه خویش به مبارزه با موسى(علیه السلام) برخاست، او در میان جمعى از ثروتمندان بنى اسرائیل ایستاده گفت: مردم! موسى مى خواهد اموال شما را بخورد، دستور نماز آورد پذیرفتید، امور دیگر را نیز همه پذیرفتید، آیا زیرا این بار هم مى روید که اموالتان را به او بدهید؟! گفتند: نه، ولى چگونه مى توان با او مقابله کرد؟ «قارون» در اینجا یک فکرِ شیطانى به نظرش رسید، گفت: من راه خوبى فکر کرده ام، به عقیده من باید براى او پرونده عمل منافى عفت، ساخت! باید به سراغ زنِ بدکاره اى از فواحش بنى اسرائیل بفرستیم، تا به سراغ موسى(علیه السلام) برود و او را متهم کند که با او سر و سرّى داشته! آنها پسندیدند و به سراغ آن زن فرستاده گفتند: آنچه خودت بخواهى به تو مى دهیم، که گواهى دهى موسى(علیه السلام) با تو رابطه نامشروع داشته! او نیز این پیشنهاد را پذیرفت، این از یکسو. از سوى دیگر، «قارون» به سراغ موسى(علیه السلام) آمد گفت: خوب است بنى اسرائیل را جمع کنى و دستورات خداوند را بر آنها بخوانى، موسى(علیه السلام)پذیرفت و آنها را جمع کرد. گفتند: اى موسى! دستورات پروردگار را بازگو! گفت: خداوند به من دستور داده: جز او را پرستش نکنید، صله رحم به جا آورید، و چنین و چنان کنید، و در مورد مرد زناکار دستور داده است اگر زناى محصنه باشد، سنگسار شود!

  • سرنوشت قارون ها و کشور در تسلط قارونیت
    0

    چرا قارون به قعر زمین فرو رفت؟ کد مطلب : 59222زمان مطالعه : 3 دقیقه قارون از بستگان نزدیک حضرت موسی (ع) بود، و از مدرس ومفسر”تورات” بود،نخست در صف مومنان بود، ولی شهوت ثروت او را به آغوش کفر کشید او را به مبارزه با پیامبر خدا وادار نمود و مرگ عبرت انگیزش”خسف”درسی برای همگان شد. چرا و چگونه قارون در کام زمین فرو رفت این یک واقعیت است که هر انسان سهم و نصیب محدودی از دنیا دارد، یعنی اموالی که جذب بدن او، یا صرف لباس و مسکن او می شود مقدار معینی است ، و مازاد بر آن به هیچوجه قابل جذب نیست و انسان نباید این حقیقت را فراموش کند. یکی از مورخین و تاریخ نگاران بزرگ بشریت، پروردگار عالم و کتاب مقدس قرآن کریم است که با بیان روایت های مختلف، تاریخ اسلام را ورق می زند. قارون با ثروت های کلان و مرکب های راهوار از خانه بیرون می آمد و بر اثر جنون نمایش ثروت، اموال خود را به رخ مردم می کشید. حتی بعضی نوشته اند: «قارون با یک جمعیت 40 هزار نفری در میان بنی اسراییل رژه رفته است، درحالی که 4 هزار نفر براسب های گران قیمت با پوشش های سرخ سوار بودند و نیز کنیزان سپید روی با خود آوردکه بر زین های طلایی که بر استر های سفید رنگ قرار داشت سوار بودند، لباسهایشان سرخ بوده و همه غرق در زینت آلات طلا جلوه می کردند، و مطابق گفته بعضی، تعداد آنان 70 هزار نفر بود. اکثر آن ها دنیا پرست که عقلشان در چشمان بود، وقتی که آن صحنه پر زرق و برق را دیدند، با حسرت عمیق، آه سوزان از دل برمی کشیدند و چنین آرزو می کردند که ای کاش به جای قارون بودند، و حتی یک روز و یک ساعت و یک لحظه مانند قارون بودند؛ و می گفتند:«به راستی که قارون دارای بهره عظیمی از نعمت هاست. آفرین بر قارون و ثروت سرشارش، چه جاه و جلالی و چه حشمتی که تاریخ نظیر آن را سراغ ندارد؟!» در حقیقت هم قارون و هم آن آرزو کنندگان در کوره عظیم امتحان الهی قرار گرفته بودند. قارون عاقبت گنج قارون ولی در مقابل این اکثریت دنیا پرست، گروه اندکی از آگاهان و پرهیزکاران نیز بودند و می گفتند:«وَ قالَ الَّذینَ أُوتُوا الْعِلْمَ وَیْلَکُمْ ثَوابُ اللَّهِ خَیْرٌ لِمَنْ آمَنَ وَ عَمِلَ صالِحاً وَ لا یُلَقَّاها إِلاَّ الصَّابِرُونَ» (آیه 80 سوره قصص). «وای بر شما، ثواب و پاداش الهی برای کسانی که ایمان آورده و عمل صالح انجام میدهند بهتر است.». اما طولی نکشید که همان اکثریت دنیاپرست نیز، حقیقت را درک کردند، و به جای حسرت و آه، اظهار تنفر به زرق و برق قارون می نمودند، و این درآن هنگام بود که خداوند بر قارون غضب کرد، و همه خانه و تشکیلاتش را در کام زمین فرو برد. در این وقت همان آرزومندان پر حسرت می گفتند: «وای بر ما! گویی خداوند روزی را بر هرکسی که بخواهد گسترش می دهد، و بر هر کس بخواهد تنگ می کند، و کلید آن تنها در دست خداست.» از این روی در این فکر فرو رفتند که اگر آرزوی مصرانه دیروز آنان به اجابت می رسید، و خدا آن ها را به جای قارون قرار می داد، چه خاکی بر سر می کردند. به همین سبب درمقام شکر برآمده و گفتند:«اگر خداوند برما منت نگذارده بود، ما را هم به قعر زمین فرو می برد، ای وای! مثل اینکه کافران هرگز رستگار نمی شوند. اکنون حقیقت را با چشم خود می نگریم، و نتیجه غرور و سرکشی و شهوت پرستی را می بینیم و می فهمیم که اینگونه زندگی هایی که دورنمای دل انگیزی دارد، بسیار وحشت زاست.»

  • سرنوشت قارون ها و کشور در تسلط قارونیت
    0

    از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد مجازات قارون و سنگسار موسی و هارون، اثر ساندرو بوتیچلی. این اثر فرسکو در واتیکان قرار دارد. قارون (به عبری: קֹרַח) از افراد بنی‌اسرائیل (مصر باستان)، معاصر موسی پیامبر و به قولی پسرعموی وی بود. قارون جاه‌طلب، بخیل، حسود و بسیار ثروتمند بود، آن‌چنان‌که چند تن زورمند زیر بار کلیدهای مخازن و دفاتر حساب اموالش زانو می‌زدند. هرچند او را اندرز می‌دادند که به مال دنیا مغرور نشود، و آن را در راه خیر مردم صرف کند، نمی‌پذیرفت. وی در پرداخت زکات بُخل ورزید و عاقبت حیله‌ای اندیشید تا موسی را با سلاح تهمت مغلوب کند. پس با زنی تبهکار تبانی کرد تا وی در حضور قوم از موسی تظلم کند و او را به زنا متهم سازد. چون صبح فرارسید، قارون در مجمع بنی‌اسرائیل رو به موسی کرد و گفت: آیا در تورات وارد نشده که زانی را باید سنگسار کرد؟ موسی گفت: آری. قارون گفت: پس تو به حکم تورات و فتوای خودت باید سنگسار شوی، زیرا با فلان زن زنا کرده‌ای. موسی زن را احضار کرد و او را قسم داد تا حقیقت امر را در حضور قوم بیان کند. زن گفت: آنچه قارون می‌گوید تهمت و افتراست، و من گواهی می‌دهم که قارون دروغگوست. آن‌گاه موسی دربارهٔ او نفرین کرد و خدا زلزله‌ای سخت پدیدآورد و زمین «قارون، خانه و گنجش» را به کام خود کشید. دربارهٔ تشخیص هویت قارون با رجال تاریخی میان محققان اختلاف است.[۱] داستان قارون در قرآن در سوره قَصص، آیه‌های ۷۶ تا ۸۴ آمده‌است.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      این فصه ها را خود اقایون برا ما گفته اند تو چقد ساده ایکه میخواهی با این حرفهات خود سازندگانش را بفریبی

  • محمدهادی
    0

    یه کم خجالت بکشید از مردم فقیر ایران

  • ایرانی
    0

    عزیز در حال حاضر خودرو 207 اتومات بالای 450میلیون با فرض در یك خانواده با این وضعیت اقتصادی فرزندان نمی توانند ازدواج كنند سن بالای 30 سال دارند و سرمایه هر فرزند همین ماشین تولید داخل حالا تو یك خانواده اگر سه تا ماشین داشته باشه و فرزند خانه امكان ازدواج نداره مجموعه قیمت ماشین ها بالای یك میلیارد می زنه جسارتا گرانی قیمت ماشین و افزایش تورمی فرق می كنه با لوكس بودن چرا نمی فهمی .

  • ایرانی
    0

    به جای پاسخ بودن به گرانی اجناس كه بطور متوسط در عرض 8 سال ریاست اجرای كشور همه اجناس از 5 تا 10 برابر شده .از گرانی بعنوان سرمایه افراد استفاده می كنند و مالیات می گیرند مطمئن باشید با چالش بزرگی همراه می شوید لطفا قبل از اجرا قیمت ها را به قیمت قبل برگردانید بعدا مالیات بگیرید . قیمت ملك حدود 10 برابر شده و قیمت خودرو با همان مشخصه 7 تا 10 برابر شده . بجای پاسخگو بودن لطفا قیمت ها را برگردانید بعدا مالیات هم بگیرید .(آقای محترم ارزش پول ملی زدی زمین ازش چیزی نمونده)

  • مردم
    0

    چهلو دوسال است دارید از جیب و زندگی مردم مملکت را میخوانید خدا ازتون راضی نباشه شماه یک مشت شیطان هستید شیطان بزگ شماها هستید نه آمریکا شماهخا زندگی برای مردم نگذاشتین شماها نابود کردید مملکت و پول ممکت و زندگی مردم و جوانان را دروغگوتر نامردتر بی رحمترین مسولین دنیا هستید نوبت مردم هم میرسد صبر خدا با مردم خیلی بد تمام خواهد شد که باید جواب پس بدید و خواهید داد شماها خدارو نمی شناسید شماها از خدا ترسی ندارید شماها آ»دید مردم مملکتمان را به زیره خاک بکشانید و کشاندید همین ماه شعبان جواب تگ تگ را بده و خواهد داد خدا لعنت کند مرده و زنده همتان را که اینجور به سره مردم آوردید به اسم اسلام به اسم قرآن به اسم مسلمانان مردم و جوانان از دست همتان روانی هستند روانی بد

  • .
    0

    این حکومت بی کفایت است. 4000 درصد ارزش پول ملی را پایین اورده که مثل ناموس مردم بایستی از ان دفاع میشد.مردم دل خوشی از شما از صدر تا ذیل ندارند.اموال مردم زیاد نشده بلکه پول ایران را تبدیل به پشکل و پهن حیوانات کردید.

  • تقی
    0

    قیمت پراید رو بکنید بالای یک میلیارد تومان و کوچکترین اپارتمان وخانه را بکنید 10میلیارد تومان و از ان مالیات بگیرید بودجه تان کامل شود حال بگویید ارزش روز را ملاک قرار میدهید یا ارزش منطقه ای و یا قیکت گذاری فرق میکند توضیحات کامل بدهید

  • محمد هادی
    0

    بخدا پول ندارم ازدواج کنم این خبرها میشنوم حالم بد میشه

  • غیر قابل نشر
    0

    سالی 200در صد تورم خب بزودی پراید میلیاردی و یه آپارتمان نقلی بالای ده میلیارد میشه اونوقت من باز نشسته که تمام داراییم یه آپارتمان با یه پرایده با حقوق باز نشستگی باید به شما دزدا مالیات هم بدهم تا بالا بکشید ؟تازه مالیات در مقابل کدام خدمت ؟الان با پرداخت 30 سال بیمه به هر پزشکی مراجعه میکنی 80 در صد هزینه هارا خودت باید بپردازی اموزش و پرورش هم که هیچ ووو پس مالیات خرج چی من میشه ؟واخر اینکه مردک اگه عرضه دارید طبقات پایین جامعه را باید بالا بکشید تا به زندگی استاندارد برسند نه اینکه اگه کسی با یه عمر جون کندن تونسته خودشو نگه دارد به پایین هلش بدی

  • دن کیشوت
    0

    اولاً در سیستم سرمایه‌داری رانتی، هیچ مالیاتی از ابر سرمایه داران گرفته نخواهد شد و ثانیا اگر به فرض محال، مالیات گرفته شود، به ازای هر یک تومان، سرمایه دارها، هزار تومان از جیب مردم برداشت خواهند کرد، تمام قوانین به نفع سرمایه دار و به ضرر محرومین و کارگرهاست.

  • ایرانی
    0

    خیر سرم .... برای بازید یك پروژه به لواسان رفتم از مجری پرسیدم مالك چه كسی است : از بالای یك تپه به پایین اشاره كرد گفت آن حاج آقاست گفتم آنكه لباس ملبس روحانی داره( البته با عرض پوزش سایر روحانی ها و ملبسین معتقد واقعی) گفت بله گفتم پرونده بنام ایشان نیست گفت نه مالك اصلی این حاج آقاست ولی پروژه و ملك را به نام یك آقا كه نابینا هست كرده .بخدا از بالا تا پایین تپه (دروغ نگفتم باشم) بالای حدود4000 متراژ زمین بود و خانه خالی كسی حضور نداشت و خودش تو یك خانه ویلایی دیگه در پایین تپه حضور داشت .از شما می پرسم .وقتی همه چیز بعضی افراد بنام اشخاصی می زنند و در عوض به آن ها حقوق می دند شما می تونید ازش مالیات بگیری بخدا نه . تو این وضعیت كرونا بعضی خانواده ها مجبورند چند تا ماشین داشته باشند چراكه منبع اصلی انتشار كرونا اتوبوس و وسایل نقلیه عمومی و مترو هست آیا فردی كه از لحاظ قانونی می تواند گواهینامه رانندگی بگیر و ماشین خرید 55 میلیون حالا شده450 میلیون از نظر مخاطبین كه می خوانند فقیرتر شده یا پول دار شده ایشان برای جابجایی خودش یك خودرو خریده آیا ارزش پول ملی آنقدر پایین آمده كه آقای ریاست مالیاتی هوس مالیات گرفتن كرده می كنه حالا تو وضعیت می خواهی مالیات بگیر بگیر ولی خداوكیلی از آن آقای روحانی و سایرافراد كه چندین ویلا به نام افراد متفرقه زده و بابتش حقوق می ده تا زیر سوال نره و پاسخگو نباشه هم بگیر . نه فقط از افرادی كه هم چیز شون رو راست و ظاهر و باطنشون یكی.

  • ایرانی
    0

    لطفا از آنهایی كه چند تا زن دارند مالیات بگیرید چون دارند كه می تونند بگیرند .بعضی از سن ازدواجشون سالها گذشته . نگیرید روز قیامت باید پاسخ بدید.

  • مالیات
    0

    خوب بعد ۴۰ سال فهمیدین مالیات بگیرین. از المان یاد بگیربن که زمانی واحد پولش مارک بود . و احتمال نداشت که کسی یه مارک درامد بیشتری داشته باشه و دولت نفهمه و مالیاتشو نگیره.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها