دونده دوومیدانی:

اگر شغل مناسبی داشته باشم دیگر دوومیدانی کار نمی‌کنم

دونده ۱۰۰ متر تیم ملی دوومیدانی ایران گفت: به دلیل افزایش هزینه‌های مکمل، لباس و تجهیزات، دغدغه‌های مالی زیادی برایم ایجاد شده است و برای برگزاری اردو، باید از جیب خودم هزینه کنم.

اگر شغل مناسبی داشته باشم دیگر دوومیدانی کار نمی‌کنم

رضا قاسمی در گفت‌وگویی در خصوص روند برگزاری مسابقات بین‌المللی دوومیدانی جام امام رضا (ع) در مشهد اظهار کرد: از فدراسیون و هیات دوومیدانی خراسان رضوی تشکر می‌کنم که بالاخره شرایط برگزاری مسابقاتی با کیفیت را پس از سال‌ها در ایران فراهم کردند. مسابقات از سطح خوبی برخوردار بود، امیدوارم این مسابقات هر سال برگزار شود.

وی افزود: تاکنون در چندین مسابقه بین‌المللی شرکت کرده‌ام. به جرات می‌توانم بگویم این دوره از مسابقات در حد میزبانی کشورهای خارجی بود. برگزاری این مسابقات باعث پیشرفت ورزشکاران ایران و بهبود رکوردها می‌شود. چهار پنج سال است که مسابقات خوبی در ایران برگزار نشده و اغلب تمامی مسابقات ایران در مجموعه آفتاب و انقلاب برگزار می‌شد و رکورد تمام ورزشکاران خراب می‌شد.

دونده ۱۰۰ متر تیم ملی دوومیدانی ایران گفت: در حال حاضر رکورد ورزشکاران به خصوص در بخش سرعت بهبود یافته‌است. تیم‌های خوبی در این دوره از مسابقات شرکت کردند. با بدشانسی در ماده ۱۰۰ متر پنجم شدم. همچنین در ماده چهار در ۱۰۰ متر امدادی نیز با تیم اصفهان به عنوان دومی دست یافتیم. پیش از این مسابقات از مصدومیت کوچکی رنج می‌بردم و همین موضوع باعث شد نتوانم با قدرت در این تورنمت شرکت کنم.

قاسمی در خصوص برگزاری مسابقات این چنینی در ایران خاطرنشان کرد: پیستی مشابه مجموعه ورزشی امام رضا(ع) در ایران نداریم. هر هفته چنین مسابقاتی در شهرهای مختلف اروپا برگزار می‌شود. برگزاری این مسابقات هزینه‌های زیادی دارد، اما می‌توانند به جای هزینه در اعزام برخی از ورزشکاران به کشورهای خارجی، از این دست مسابقات برای تمام ورزشکاران داخلی برگزار کنند.

وی یادآور شد: ورزشگاه نقش جهان نیز پیست خوبی دارد و در آن پیست نیز می‌توان مسابقات خوبی برگزار کرد، اما متاسفانه استفاده از تابلوهای تبلیغاتی در ورزشگاه نقش جهان، پیست تارتان چند میلیاردی آن را خراب کرده و کسی هم به این موضوع توجهی ندارد.

دونده ۱۰۰ متر تیم ملی دوومیدانی ایران عنوان کرد: متاسفانه زمستان سال گذشته حمایت خوبی از من صورت نگرفت و تمرینات خوبی نداشتم. در حال حاضر کارم برای کسب سهمیه المپیک سخت شده است. به دلیل تعویق المپیک امیدوار به حمایت مسئولین و کسب سهمیه بودم، اما متاسفانه باز هم هیچ حمایتی صورت نگرفت.

قاسمی اضافه کرد: هنوز قراردادم با باشگاهم را از سال گذشته دریافت نکرده‌ام. به دلیل عدم دریافت مطالباتم، نتوانستم تمریناتم را در سطح مطلوبی برگزار کنم و زمان را از دست دادم. به عنوان یک ملی‌پوش قراردادم در سال گذشته ۵۰ میلیون تومان بود، در حالی که یک دونده سرعتی اگر بخواهد در هر سال دو جفت کفش میخی بخرد، باید ۱۴ میلیون تومان هزینه کند.

وی تصریح کرد: پس از ریاست هاشم صیامی در فدراسیون دوومیدانی، حمایت‌ها از ورزشکاران رنگ و روی جدیدی پیدا کرد، اما جا دارد باز هم حمایت‌ها بیشتر شود. از مسئولین استان اصفهان گلایه دارم. تا کنون برای استان اصفهان دو مرتبه ورودی المپیک کسب کرده‌ام، اما در سال جاری اصفهان در هیچ رشته‌ای هنوز نتوانسته ورودی المپیک را کسب کند.

دونده ۱۰۰ متر تیم ملی دوومیدانی ایران اظهار کرد: هنوز نتوانسته‌ام مدال بازی‌های آسیایی را به کارنامه خود اضافه کنم. با توجه به دونده‌های سرعتی خوبی که در اختیار داریم، پتانسیل کسب مدال در بخش چهار در ۱۰۰ متر مسابقات آسیایی را داریم.

قاسمی در خصوص مهم‌ترین مشکلاتش بیان کرد: افزایش هزینه‌های مکمل، لباس و تجهیزات افزایش باعث شده تا دغدغه مالی زیادی داشته‌باشم. اگر بخواهم اردو برگزار کنم، باید از جیب خودم هزینه کنم. این موارد فکر و ذهن مرا درگیر کرده است. متاسفانه غیر از ورزش، شغل دیگری ندارم و روزانه دو جلسه‌ تمرینی دارم. اگر شغلی داشته باشم، دوومیدانی را کنار خواهم گذاشت. در حال حاضر ۳۳ سال سن دارم و حتی می‌توانم در سال آینده در المپیک پیشکسوتان شرکت کرده و مدال کسب کنم.

منبع: ایسنا

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها