مدیرعامل سازمان قطار شهری قم:

شهروندان قمی از ۶ ماه آینده می‌توانند سوار مترو شوند

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با اشاره به شتاب گیری روند اجرای پروژه خط یک مترو قم گفت: شهروندان قمی در سال ۱۴۰۰ سوار مترو می‌شوند.

شهروندان قمی از ۶ ماه آینده می‌توانند سوار مترو شوند

منصور درویشی در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از روند اجرای پروژه قطار شهری قم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خبرنگاران نقش مؤثر و بسزایی در انعکاس فعالیت‌های مترو دارند و درخواست ما این است که بیش‌ازپیش فعالیت‌های زیرزمینی این طرح بزرگ و تأثیرگذار شهری را رسانه‌ای کرده و به مردم اطلاع‌رسانی کنند.

وی با بیان اینکه امروز مردم باید بدانند که چه اتفاقی در زیرزمین و در عمق 22 متری زمین صورت می‌گیرد، افزود: اجرای طرح عمرانی در این عمق زمین کار دشواری است و باید به تمام کارگران و مهندسان عزیز و زحمت‌کش نیز خدا قوت عرض کنیم.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با اشاره به اینکه از سال 90 اجرای متروی قم آغاز شده و در حال حاضر نیز با قدرت در حال فعالیت است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این طرح مشکل مالی نداریم و مشکلات موجود مشکلات قراردادی است که در حال برطرف شدن است.

وی ابراز کرد: با توجه به وعده داده‌شده خردادماه 1400 تست گرم فاز نخست خط یک مترو قم را انجام دهیم و پس از انجام تست‌های آزمایشی حرکت قطار که به‌طورمعمول بین سه تا شش ماه است، شهروندان و زائران شهر کریمه اهل‌بیت(ع) می‌توانند سوار مترو شوند.

درویشی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح مشخصات خط یک قطار شهری قم بیان کرد: این طرح بزرگ عمرانی شهری با دارا بودن 14 ایستگاه دارای 14.8 کیلومتر طول است که با برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است مرحله نخست این خط حدفاصل دو ایستگاه 9 و 14 به طول شش کیلومتر تا پایان خردادماه امسال به بهره‌برداری برسد.

وی یادآور شد: طول متوسط هر ایستگاه 110 متر بوده و فاصله بین ایستگاه‌ها بین 660 تا یک هزار و 980 متر و به‌طور متوسط حدود یک کیلومتر است که ظرفیت حمل مسافر برای خط یک متروی قم 23 هزار و 250 نفر در ساعت پیش‌بینی‌شده و فاصله زمانی اعزام قطارها نیز 150 ثانیه است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم اظهار داشت: تعداد قطارهایی که قرار است در این مسیر کامل مورد بهره‌برداری قرار گیرد 26 رام و هر رام نیز شامل 5 واگن است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • احمدی
    0

    حالا قمی ها سوار نشوند چه اتفاقی میافتد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها