رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

قرارداد تأمین آب شرب شهر کرمان به زودی عملیاتی می شود

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: قرارداد تأمین آب شرب شهر کرمان و واحدهای صنعتی به زودی با حضور استاندار کرمان عملیاتی می‌شود.

قرارداد تأمین آب شرب شهر کرمان به زودی عملیاتی می شود

محمدرضا پورابراهیمی در نشست مشترک مدیرعامل انتقال آب خلیج فارس، مدیر شرکت گل گهر، رئیس هیأت مدیره شرکت مس با وی در خصوص مسائل مربوط به تأمین آب شهرستان کرمان، ضمن تشکر از تلاش و زحمات دست اندرکاران حوزه انتقال آب گفت: با توجه به تنش آبی شدید، نیاز واحدهای صنعتی و همچنین بخشی از تعهدات مربوط به شرکت انتقال آب خلیج فارس در مورد آب آشامیدنی؛ قرارداد تأمین آب شهر کرمان و واحدهای صنعتی خلیج فارس با حضور استاندار کرمان عملیاتی می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه استاندار کرمان در این زمینه حمایت‌های لازم را انجام داده و به زودی موضوع عقد قرارداد با شرکت‌ها با حضور علی زینی وند در روزهای آینده نهایی می‌شود.

وی ادامه داد: امیدواریم با توجه به برگزاری این نشست و هماهنگی‌های انجام شده بتوانیم هر چه سریع‌تر خبرهای خوبی را در خصوص تأمین آب آشامیدنی و صنعت به مردم از تخصیص سهمیه آب خلیج فارس به کرمان انجام بدهیم.

پورابراهیمی همچنین اعلام کرد: مذاکرات انجام شده با شرکت انتقال آب خلیج فارس به جز تخصیص آب به بخش شرب و صنعت برای شهر کرمان، امکان انجام عملیات اجرایی مسیر تکمیل خط انتقال آب به شهرستان کرمان را در توافق نهایی کرده است.

مدیرعامل شرکت تأمین و انتقال آب خلیج فارس نیز از تلاش‌های پورابراهیمی در راستای کمک به تأمین منابع مالی پروژه انتقال آب تقدیر کرد و افزود: تأمین مالی ۲ هزار میلیارد تومان تأمین مالی در سال ۹۶ و ۹۷ از طریق تشکیل سندیکا و از طریق کمیسیون اقتصادی برای اجرای طرح انتقال آب، بزرگترین کمک برای اجرایی شدن این پروژه مهم ملی در استان و کشور بود.

مدیرعامل شرکت تأمین و انتقال آب خلیج فارس تصریح کرد: ظرفیت انتقال آب در فاز اول و دوم به جز نیاز واحدهای صنعتی شرکت‌های ملی مس، گل گهر، چادرملو سایر نیازها در حوزه‌های صنعتی و موارد دیگر را نیز می‌تواند پوشش دهد.

وی اظهار داشت: میزان تولید و انتقال آب شیرین در فاز اول و دوم پاسخگوی نیاز وضعیت موجود و طرح‌های توسعه‌ای ۲۰ ساله آینده شرکت‌های صنعتی مس و گلگهر خواهد بود و در کنار تأمین آن میزان مازاد آن امکان تخصیص از طریق ایجاد بازار آب برای واحدهای صنعتی امکان انتقال به سایر موارد خواهد بود.

وی گفت: با توجه به مسیر خط انتقال آب به زودی برنامه فاز دوم که افزایش تولید آب شیرین و انتقال آن به کرمان، یزد و هرمزگان در دستور کار شرکت تأمین اب خلیج فارس قرار دارد.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها