فتوای متفاوت آیت‌الله سیستانی درباره روزه ماه رمضان

دفتر آیت‌الله سیدعلی سیستانی فتوای جدید وی درباره تکلیف روزه داران در ماه مبارک رمضان با وجود خطر ابتلا به کرونا را منتشر کرد.

فتوای متفاوت آیت‌الله سیستانی درباره روزه ماه رمضان

دفتر آیت‌الله سیدعلی سیستانی، مرجع تقلید شیعیان در درگاه خود، فتوای جدید درباره تکلیف روزه داران در ماه مبارک رمضان با وجود خطر ابتلا به کرونا را منتشر کرد.

کسانی که به هیچ دلیلی نمی توانند کارشان را رها کنند و ترس از این دارند که اگر در طول روز آب ننوشند به ویروس مبتلا می شوند و هیچ کار دیگری نتوانند انجام دهند که آنها را از ابتلا به بیماری مصون نگه دارد، روزه بر آنها واجب نیست.

منبع: شفقنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 18
  • ناشناس
    0

    حکومت ها خون مردم را به شیشه کردن چرا مرجعیت همیشه سکوت میکنند مخصوصن در ایران و حالا سره و کلشون پیدا میشه سکوت مرجعیت دربرابر بی عدالتی که هرروز هم تکرارمیشه گناه کبیره ای بیش نیست .خدا بهتون رحم کند

  • شهرام.ر
    0

    فتوای ایشون مطابق با عقل سالم است و متفاوت با ...

  • ناشناس
    0

    خداوند شمارا حفظ کند و برای اسلام و تشیع نگهدارد.

  • ناشناس
    0

    درود برمرجع مردمی

    نظرات شما -
    • متفاوت
      0

      مرجعیت درقوانین اجتماعی خوب است خصوصا اگرمردمی هم باشندچون میتوانید گناهتان را هم به گردن انها بیاندازید اما درپایان هرکاری و دراخرت اگر دچار مهلکه ای شدید اولین چیزی که خدا ازشما میپرسد میگوید مگر من به تو عقل ندادم که ازان استفاده بکنی؟انوقت شما جواب خدا راچه میدهید؟باید مواظب بود با طناب پوسیده کسی دچار مخمصه و مهلکه های زندگی نشویم.

  • حسن
    0

    با سلام فکر نکنم فتوای ایشان باشد

  • حسین
    0

    خدا عمر طولانی به این فقیه و عالم و دانشمند بده که به فکر سلامت مردم هست

    نظرات شما -
    • متفاوت
      0

      کاری به فتوای درست یا غلط ایشان ندارم خدا عمر باعزت به ایشان بدهد . اما این حرف شما یعنی میگویید خدا به فکرسلامتی مردم نیست؟

  • سید
    0

    درود بر مرجع عالیقدر جهان اسلام و کورشود کسانی که پول بیتالمال را می خورند واسم شان را مرجع گذاشته ولی کارحکومت و اقتصادی و تروریستی انجام می دهند.واسلام را بدنام نمودند.

  • مژگان
    0

    از الان به استقبال عید سعید فطر می رویم. مبارک باد این عید بر تمامی مسلمانان روزه‌دار

  • محمد علی اشتری
    0

    طی تماس با دفتر آیت الله سیستانی در مشهد ، دفتر ایشان این خبر را نقض کردند

  • شهروند
    0

    آقای سيستانی لطفأ با توجه به تورم شديد در ايران فتوا بدهيد که با مرغ 25 هزار تومانی و گوشت 150 هزار تومانی چطور مي شود روزه گرفت و زنده ماند.

  • متفاوت
    0

    روزه در اسلام ازواجبات الهی است وبه هیچ عنوان کسی نمیتواند به هرعناوینی فتوای لغو ان را بدهد.اما هرکه بگیرد به سود وغیرازان به ضررخود عمل میکند.خب کسی نمیخواهد بگیرد نگیرد ، اینکه دیگر فتوای مرجعیت نمیخواهد.روزه قول وتعهدی فردی بین هرانسان وخدای خود است . و خدا ،،،برای کسی که قران کریم را ازسخن او تصدیق کرده است ،،،یعنی انکه بیشترازهمه میفهمد ان راواجب کرده است‌.من خودم هم چند سال هست که نگرفته ام وکاری به فتوای کسی هم ندارم اما بنابرانچه را که میدانم به هیچ وجه منکر حقیقت نمیتوانم بشوم.حقیقت مثل این است که مامیدانیم کشیدن سیگار مضراست ولی بازهم میکشیم اما منکر مضرات ان هم نمیتوان شد،وخیلی کارهای دیگر./مطلب صرفا جهت اگاهی بود.

  • ناشناس
    0

    لطفاً از جانب خداوند قادر متعال تصمیم نگیرید! هر چه در باب روزه در قرآن گفته شده همان است و لاغیر و بقیه اظهارنظرها شخصی است و کلام شارع مقدس نیست. روزه گرفتن اگر برای جسم و بدن انسان ضرر داشته باشد واجب نیست چه بابت مبتلا شدن به بیماری کرونا باشد و یا هر بیماری دیگر و فرقی بین بیماریها نیست.

    نظرات شما -
    • متفاوت
      0

      ولی درقران برای ایمان اورندگان فرموده است:بعد از رفع بیماری باید قضای ان را بگیرند یعنی درهرصورت واجب است ودرنهایت برای انسان مضرنیست بلکه راهکاری ازطرف خدا برای سلامت روح وجسم هرکسی است برای کسی که خواهان رستگاری است نه کسی که غیراز ان رامیطلبد که اخرهم بازگشتش نزد خداست.

    • OK
      0

      پاسخ به متفاوت: در آیه ۱۸۴ سوره بقره خداوند متعال می فرماید: {ای کسانی که ایمان آورده اید} روزهایی چند روزه بگیرید و اگر در سفر یا بیمار هستید واجب است قضای روزه ترک شده را در روزهای دیگر به جا آورید و اگر به علت بیماری گرفتن روزه برای شما طاقت فرساست باید به ازاء روزه ترک شده به فقیر طعام دهید و یا کفاره آنرا پرداخت کنید و اگر هر شخص به خواست خودش علاوه بر پرداخت کفاره واجب بر طعام فقیر بیافزاید برایش بهتر است و روزه گرفتن (هر چند دشوار باشد} اگر {ثواب و فضیلتش را بدانید} برای شما بهتر است.

  • علی
    0

    خودتی وخدات تونستی بگیر نتونستی نگیر. به خدا قسم ،خدا مهربونه نگرفتی هم به کسی افشا نکن همچون گناه،بین خودت وخدات یه جوری پنهان کن یا حق

  • فقیر
    0

    اصلا تقلید درست نیست مگراینهایکه خودرامرجع میدانند چه فرقی بادیگران دارندماچوب همینهارامیخوریم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها