تلاش اسرائیل برای شکست مذاکرات هسته‌ای وین

در سایت هسته‌ای نطنز چه اتفاقی رخ داده است؟

یک روز پس از اعلام حادثه در مرکز غنی‌سازی نطنز حالا جزییات بیشتری از آن منتشر شده است. این حادثه بنا به گفته مقامات سازمان انرژی اتمی در سیستم برق یکی از مهمترین مجتمع هایی نطنز رخ داده است. 

در سایت هسته‌ای نطنز چه اتفاقی رخ داده است؟

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان روز گذشته در این رابطه گفت: «در بخشی از قسمت‌های برق مجتمع شهید احمدی روشن قطع برق رخ داده و حادثه‌ای اتفاق افتاده است که این امر در دست بررسی است.»

او تأکید کرد که این حادثه تلفات انسانی نداشته اما درباره آن که این اتفاق ناشی از خرابکاری بوده گفت باید بررسی بیشتری صورت گیرد.

این حادثه در شرایطی رخ داد که روز شنبه در مرکز هسته ای نطنز مجتمع مونتاژ سانتریفیوژهای پیشرفته افتتاح شد.

مرکز تازه افتتاح شده جایگزین تاسیساتی شده بود که سال گذشته در عملیات خرابکارانه آسیب دید.

این شائبه وجود داشت که اتفاق تازه هم خرابکارانه بوده باشد. ساعتی پس از تائید حادثه در نطنز سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس این شائبه را تقویت کرد.

مالک شریعتی در توئیتی نوشت: «این اتفاق در سالگرد روز ملی فناوری هسته‌ای و در خلال تلاش ایران برای وادار کردن غربی ها به لغو تحریمها بسیار مشکوک به خرابکاری و نفوذ است.»

همزمان رسانه‌های اسرائیلی از احتمال نقش موساد در این حادثه خبر دادند. رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که این حادثه در نتیجه "حمله سایبری" بوده است.

حمله سایبری به مراکز هسته‌ای ایران موضوع تازه‌ای نیست. چند سال پیش ویروس استاکس نت لطمه زیادی به تاسیسات هسته‌ای ایران زد.

روزنامه جروزالم پست مدعی شده است اتفاقی که در تاسیسات نطنز افتاده "حادثه" نبوده و خسارات آن "بسیار سنگین‌تر" از آن است که مقام‌های ایران می‌گویند.

جروزالم‌پست افزود بر اساس گزارش‌ها به نظر می‌رسد این حادثه در پی یک حمله سایبری، و احتمالا از سوی اسرائیل، صورت گرفته باشد.

در همین حال نخست وزیر اسرائيل در تازه‌ترین اظهارات خود درباره ایران، گفت که بزرگ‌ترین وظیفه دستگاه‌های اطلاعاتی و نظامی این کشور مقابله با ایران است.

نتانیاهو فیلمی از دیدار خود با مقام‌های موساد (سازمان اطلاعات و عملیات ویژه)، شین‌بت، (سازمان اطلاعات و امنیت داخلی)، و ارتش اسرائیل، را منتشر کرده است. او در متنی که برای این ویدیو نوشته، از تلاش‌های دستگاه‌های امنیتی و نظامی در مقابله با ایران تشکر کرده است.

نهایتا شب گذشته علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی بحث "خرابکارِی" را تائید کرد و آن را نمونه "تروریسم هسته‌ای" دانست.

صالحی گفت: «ایران ضمن محکوم کردن این حرکت مذبوحانه بر ضرورت بر خورد جامعه بین‌المللی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با این تروریسم هسته‌ای تاکید می‌کند.»

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه ایران حق خود را برای اقدام علیه عاملان و آمران و مباشران محفوظ می‌داند، افزود: «ایران همچنین برای ناکام گذاشتن چنین تحرکات مذبوحانه‌ای، با جدیت گسترش صنعت هسته‌ای و تلاش برای رفع تحریم‌های ظالمانه را پیگیری می‌کند.»

در همین حال محسن رضایی نیز در توئیتی خبر از آتش سوزی در نطنز داده، البته مقامات رسمی تاکنون این موضوع را تائید نکرده اند.

از سوی دیگر سرپرست گروه فنی بررسی حادثه به «نورنیوز» رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی گفت: "اخباری که از سوی برخی رسانه‌های خارجی در خصوص علت حادثه امروز در مجتمع غنی‌سازی نطنز منتشر شده صرفا فضاسازی رسانه‌ای است و پایه و اساس واقعی ندارد."

او تاکید کرد احتمالات ممکن درباره این حادثه در دست بررسی است.

در نطنز چه اتفاقی رخ داده است؟

صالحی می گوید حادثه نطنز "تروریسم هسته‌ای" است

ادعای نیویورک تایمز

در همین راستا روزنامه نیویورک‌تایمز به نقل از دو منبع اطلاعاتی مدعی شد که حادثه نطنز یک انفجار بزرگ بود که سیستم برق‌رسانی این مجموعه را به کلی از کار انداخته است و ایران برای بازگشت به نقطه‌ای که پیش از این انفجار در آن قرار داشت، دست‌کم ۹ ماه زمان لازم دارد ( اینجا بخوانید).

تلاش برای توقف مذاکرات هسته‌ای؟

با وجود اینکه هنوز دقیقا روشن نیست که پشت پرده این حادثه چه بوده است اما تحلیلگران سیاسی اسرائیل را عامل آن می دانند.

ناظران این اقدام را مرتبط با مذاکرات هسته ای در وین می دانند. مذاکراتی که میان ایران و قدرت‌های جهانی از هفته پیش آغاز شده و آمریکا نیز به صورت غیر مستقیم در این مذاکرات حضور دارد. گزارش‌هایی از پیشرفت در مذاکرات نیز منتشر شده است.

احمد زیدآبادی در تحلیلی در این رابطه این حادثه را مرتبط با مذاکرات اخیر هسته‌ای دانست و نوشت: "اسرائیل به طور علنی و آشکار از مذاکراتی که در وین در جریان است، اظهار ناخشنودی می‌کند، زیرا از آن بیم دارد که سیاست دولت جو بایدن به احیای برجام بدون تغییرات اساسی در محتوای آن منجر شود."

به نوشته زید آبادی "اسرائیلی‎‌ها به خلاف برخی مقام‌های آمریکایی، ایران را در آستانۀ نقطۀ گریز هسته‌ای نمی‌دانند و تخمین آنان را در این باره اغراق‌آمیز تلقی می‌کنند.»

او افزود: «فعلاً سخن دولت اسرائیل این است که هنوز وقت کافی برای تشدید فشارها علیه جمهوری اسلامی و وادارسازی آن به پذیرشِ صورت متفاوتی از برجام وجود دارد و از این جهت دولت بایدن برای معامله نباید عجله به خرج دهد.»

زید آبادی با اشاره به سفر رییس موساد به آمریکا برای متقاعد کردن مقامات آمریکایی نوشت: «او در سفرش احتمالاً توانایی و نقشه‌های اسرائیل برای خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای ایران را به منظور طولانی کردن روند دسترسی جمهوری اسلامی به نقطۀ گریز هسته‌ای، به تیم بایدن گوشزد خواهد کرد و حادثۀ اخیر نطنز هم چنانچه کار اسرائیلی‌ها باشد، به عنوان شاهد مثال به آمریکایی‌ها ارائه خواهد شد.»

در کنار این دیدگاه اما برخی اصولگرایان می گویند ایران باید به خاطر همین حمله مذاکرات وین را متوقف کند.

عبدالله گنجی مدیر مسئول روزنامه جوان وابسته به سپاه پاسداران در این باره در توئیتی نوشت: «اگر بنده کاره‌ای در تصمیمات نظام بودم بعد از خرابکاری اخیر در نطنز دستور لغو مذاکرات وین را صادر می کردم.چه معنا دارد هنگامی که متعهد می شویم به عقب برگردیم و تعطیل کنیم خرابکاری می کنند؟ نباید هم چوب را خورد و هم پیاز را. این تقسیم کار هویچ و چماق آمریکا با صهیونیست هاست.»

در واکنش به این توئیت عباس عبدی روزنامه نگار و تحلیلگر اصلاح طلب معتقد است: «اتفاقا اسراییلی‌ها با همین منظور این کارها را می‌کنند چون اگر از مذاکرات راضی بودند اقدامی نمی‌کردند.»

نطنز

انفجار سال گذشته در نطنز خسارات سنگینی به بار آورد

لزوم پاکسازی امنیتی؟

حادثه نطنز باز هم بحث های امنیتی را زنده کرده است. پس از عملیات خرابکارانه سال گذشته در این مرکز غنی سازی که خسارت سنگینی به تاسیسات اتمی ایران زد و همچنین ترور شهید فخری زاده در دماوند، بحث درباره نفوذ در ساختارهای امنیتی مطرح شده بود.

پس از حادثه جدید در نطنز محسن رضایی فرمانده پیشین سپاه در توئیتی نوشت: «‌آیا وقوع مجدد آتش‌سوزی در تاسیسات هسته‌ای نطنز، آن هم در کمتر از یک سال پس از انفجار قبلی، نمی‌تواند نشان از جدی بودن پدیده نفوذ باشد؟ فاعتبروا یا اولی الابصار. کشور نیاز به سالم‌سازی امنیتی دارد.»

البته درباره این که حادثه در نطنز "آتش سوزی" بوده باشد اطلاعات رسمی در دست نیست و این خبری است که رضایی داده است.

ظریف: صهیونیست‌ها می‌خواهند انتقام توفیقات در مسیر لغو تحریم‌ها را بگیرند

وزیر امور خارجه با تاکید بر ضرورت توجه نخبگان و مردم برای نیفتادن در دام مکارانه طراحی شده رژیم صهیونیستی، گفته صهیونیست‌ها می‌خواهند انتقام توفیقات در مسیر لغو تحریم‌های ظالمانه را از مردم ایران بگیرند ولی ما اجازه نخواهیم داد و انتقام این اقدامات را از خود صهیونیست‌ها خواهیم گرفت.

شنیده‌های خبرنگار پارلمانی ما از جلسه امروز ظریف با کمیسیون امنیت ملی مجلس حاکی از این است که در این جلسه محمد جواد ظریف گزارش کاملی از مذاکرات هفته گذشته در وین ارائه داده و نحوه پیگیری مواضع قطعی کشور در این مذاکرات را تشریح کرده است.

وزیر امور خارجه در این نشست با اشاره به حادثه دیروز در نطنز بر ضرورت حفاظت مناسب از تاسیسات و دانشمندان هسته‌ای در این شرایط حساس تاکید کرد.

ظریف گفته است که مقامات سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی صراحتا گفته بودند که اجازه پیشرفت در رفع تحریم‌های ظالمانه را نخواهند داد و اکنون تصور می‌کنند به هدف خود می‌رسند. ولی صهیونیست‌ها پاسخ خود را در پیشرفت‌های بیشتر هسته‌ای خواهند گرفت.

وزیر امور خارجه اضافه کرد: نطنز قوی‌تر از گذشته با استفاده از ماشین‌های پیشرفته تر ساخته خواهد شد و اگر فکر می‌کنند دست ما در مذاکره ضعیف شده است، اتفاقا این عمل زبونانه موضع ما را در مذاکرات قوی‌تر خواهد کرد و طرف‌های مذاکره باید بدانند اگر تاکنون با تاسیسات غنی سازی با ماشین‌های نسل اول مواجه بودند الان نطنز می‌تواند مملو از سانتریفیوژهای پیشرفته با چند برابر توان غنی‌سازی باشد.

ظریف در این نشست با تاکید بر ضرورت توجه نخبگان و مردم برای نیفتادن در دام مکارانه طراحی شده رژیم صهیونیستی، گفته صهیونیست‌ها می‌خواهند انتقام توفیقات در مسیر لغو تحریم‌های ظالمانه را از مردم ایران بگیرند ولی ما اجازه نخواهیم داد و انتقام این اقدامات را از خود صهیونیست‌ها خواهیم گرفت.

آسوشیتدپرس: حادثه نطنز خرابکاری با هدف ضربه به مذاکرات وین است

خبرگزاری آسوشیتدپرس حادثه نطنز را یک اقدام خرابکارانه توصیف کرد و نوشت: حمله روز یکشنبه به این تاسیسات هسته ای همزمان با مذاکرات درباره توافق هسته ای در وین، با هدف توقف در روند احیاء این توافق جهانی رخ داده است.

این روزنامه آمریکایی نوشت: برنامه هسته ای ایران در دهه گذشته، هدف تلاش های دیپلماتیک و حملات خرابکارانه قرار گرفته است که تازه ترین آنها حمله به تاسیسات زیرزمینی نطنز بود.

حمله روز یکشنبه در حالی رخ داده که قدرت های جهانی در حال مذاکره برای بازگرداندن ایران و آمریکا به توافق هسته ای ایران هستند. این حمله خرابکارانه، با هدف توقف و به عقب برگرداندن این مذاکرات است که باعث تشدید تنش ها در خاورمیانه خواهد شد.

تهران تاکید دارد که برنامه هسته ای این کشور صلح آمیز است. ایران درواکنش به خروج آمریکا در دولت دونالد ترامپ از توافق هسته ای ایران همه محدودیت ها در غنی سازی اورانیوم را متوقف کرده است. جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا که از ماه ژانویه(بهمن) روی کار آمده است گفته که خواستار بازگشت دوباره به توافق هسته ای است. هفته گذشته مذاکرات در وین با هدف کمک به پیشرفت در این زمینه آغاز شد.

آسوشیتدپرس نوشت: اسرائیل تحت ریاست بنیامین نتانیاهو وعده داده از احیای توافق هسته ای جلوگیری می کند و عمدتا مظنون اقدامات اخیر علیه ایران است. نطنز در اواخر دهه ۲۰۰۰میلادی مورد حملات سایبری مهمی قرار گرفت. حملات موسوم به استاکس باعث شد دستگاه های حساس از کنترل خارج شوند. کارشناسان و ایران این حمله را عمدتا کار آمریکا و اسرائیل می دانند.

این خبرگزاری آمریکایی در بخشی از گزارش خود آورده است: میزان آسیب به نطنز تاکنون نامعلوم بوده است. ایران هنوز تصاویری از این تاسیسات در تلویزیون دولتی این کشور نشان نداده است. معلوم نیست که هر گونه آسیبی قادر به رویت از هوا خواهد بود یا نه، زیرا دالان های محل استقرار سانتریفیوژها در زیر زمین قرار گرفته اند. ماهواره های ناسا نیز هنوز هیچ گونه نشانه انفجار در این تاسیسات را در روزهای شنبه و یکشنبه رصد نکرده اند.

آسوشیتدپرس افزود: تاثیرات بلندمدت برنامه هسته ای ایران در کل معلوم نیست. اگر این حمله فعالیت سانتریفیوژها در نطنز را متوقف کند آنها این فعالیت را در فردو انجام خواهند داد. علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران روز یکشنبه وعده داده فناوری هسته ای این کشور به پیشرفت خود ادامه خواهد داد.

آسوشیتدپرس نوشت: این عملیات خرابکارانه در مقطع زمانی حساسی رخ داده است. دولت حسن روحانی رئیس جمهوری ایران تلاش می کند دستاورد دیپلماتیک خود را از طریق مذاکرات وین حفظ کند.

واشنگتن: در حادثه نطنز نقشی نداشتیم

یک مقام آمریکایی ضمن اعلام این که واشنگتن از حادثه رخ داده در تاسیسات نطنز اطلاع دارد، مدعی شد این کشور هیچ گونه نقشی در وقوع این حادثه نداشته است.

روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» از واکنش یک مقام ارشد دولت آمریکا به حادثه نطنز خبر داد.

طبق این گزارش، یک مقام ارشد دولت «جو بایدن» در این خصوص گفت: ما گزارش‌ها درباره حادثه در تاسیسات غنی‌سازی نطنز در ایران را مشاهده کرده‌ایم.

وی افزود: ایالات متحده هیچ نقشی (در این حادثه) ندارد و ما چیزی برای افزودن به گمانه‌زنی‌ها درباره دلایل این حادثه نداریم.

پیشتر «فردریک دال» سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به حادثه روز گذشته (یکشنبه) در نطنز به خبرگزاری روسی «تاس» گفت که آژانس در ارتباط با این حادثه با مقام‌های جمهوری اسلامی ایران در تماس است.

وی در واکنش به این حادثه گفت:‌ «ما از گزارش‌های روز گذشته رسانه‌ها درباره حادثه نطنز اطلاع‌ داریم و در خصوص این گزارش‌ها با مقام‌های ایران در تماس است».

اتحادیه اروپا هم با گذشت یک روز از رسانه‌ای شدن حادثه در تاسیسات غنی‌سازی نطنز، درباره این مساله موضع‌گیری کرد. اتحادیه اروپا اعلام کرد که این نهاد اروپایی «با نگرانی» در حال دنبال کردن حادثه در نطنز است و بدون نام بردن از عامل یا عوامل حادثه تصریح کرد: «حادثه در تاسیسات نطنز شاید یک اقدام خرابکارانه باشد».

«بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی روز گذشته از وقوع حادثه‌ در بخشی از شبکه توزیع برق تأسیسات غنی‌سازی نطنز خبر داد و گفت: خوشبختانه این حادثه صدمات انسانی و آلودگی به دنبال نداشته و علل آن در دست بررسی است.

«علی اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی هم در واکنش به حادثه در بخشی از شبکه توزیع برق تاسیسات غنی سازی نطنز گفت: اقدام علیه مرکز غنی سازی نطنز، نشان دهنده شکست مخالفان پیشرفت های صنعتی و سیاسی کشور برای جلوگیری از توسعه چشمگیر صنعت هسته ای از یک سو و مذاکرات موفق برای رفع تحریم های ظالمانه است.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن این حرکت مذبوحانه تاکید بر ضرورت برخورد جامعه بین المللی و آژانس بین المللی انرژی اتمی با این تروریسم هسته ای حق خود را برای اقدام علیه عاملان و آمران و مباشران محفوظ می دارد.

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 49
  • ایرانی
    0

    تااین دولت روحانی هست نفوذی وخائن وجاسوس واختلاسگر از در ودیوار میاد.

    نظرات شما -
    • بسیجی
      0

      تا حفاظت از تاسیسات هسته ای بدست ظریف و دولت خائن روحانی هست خرابکاری ها ادامه دارد

    • حامدی
      0

      ابله مگر دوران احمدی نژاد و قبلتر تروریسم و خرابکاری و جاسوسی نبود؟

    • سعید محمد
      0

      در اکثر پروژه هایی که دولت افتتاح کرد ،مردی در گوشه ای ایستاده

    • خیرالله
      0

      نه برادر ، حمله سایبری بوده دیگه دشمنان قسم خورده ما و در راس آن آمریکای جنایتکار و اسرائیل کودک کش نیازی به نفوذی و جاسوس و شلیک موشک ندارن ، ما باید زیر ساخت های لازم جهت دفع حملات سایبری یا همان پدافند غیر عامل را توسعه و تقویت کنیم و اینترنت ملی را راه اندازی کنیم. همه با هم بگید: مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل مرگ بر آل سقوط

    • محمد
      0

      محمدکجاست؟

    • احمد
      0

      نفوذیها با تسبیح و ریش و کف دست شان هم می نویسند جانم فدای رهبر وارد می شوند. و توهین و تهمت تند هم به روحانی می زنند تا بیشتر نفوذ کنند و در آغوش حاکمیت قرار گیرند

    • و
      0

      امنیت اماکن ربطی به دولت روحانی ندارد برعهده. اطلاعات سپاه است

    • رضا.
      0

      یعنی این دولت بره کشور ما میشه سوییس؟ یعنی باور شما اینه که دولت ها مقدرات کشور را تعیین میکنند؟؟ چند تا دولت از اول تا حالا عوض شد آیا تورم و گرانی و... کم شد؟ مدام داریم سقوط میکنیم.

    • کاربر ناشناس
      0

      آ

  • ایرانی
    0

    وقتی نمیتوانید امنیت یک کارخانه غنی سازی را با ان همه تجهیزات دفاعی حفظ کنید چطور میتوانید از مردم بی پناه ایران در مقابل جنگ دفاع کنید. ای وای برما ، انقدر شاخ بازی لازم است؟ اگر مردش هستید جواب بدهید. اگرهم نه دست از شعار و نفرت پراکنی بردارید.

  • شهرام.ر
    0

    باید توانایی های ایران در مسایل سایبری (دفاع وحمله) را افزایش داد. از چین روسیه میتوان کمک خواست (حالا که میخواین نفت ایران رو نیمه مجانی به آنها بدید!). تنها در اینصورت میتوان حمله اسرائیل را با حمله جواب داد (نه با قدقد) . به جای ساخت فیلم و سریال هایی شبیه گاندو ، سعی کنید که در عمل جلوی نفوذی ها رو بگیرید. امنیت ملت ما وظیفه شماست.

  • بسیجی
    0

    روحانی و ظریف چرا دستور موشک باران اسرائیل به سپاه صادر نمیکنن تا کی ترس و وحشت از اسرائیل دارن

    نظرات شما -
    • 1
      0

      مگه رییس سپاه روحانیه؟

  • جهاندیده
    0

    عزیزانی که به قرارداد چین ایراد میگیرند ،هنوز گندهای برجام برای همه روشن نشده ،هنوز تمام واقعیت را به شما نگفتن ،

  • عسگر
    0

    مگر دوران بزن در رو تموم نشده؟؟؟؟! اسرائیل میگه من زدم پس مسئولین امنیت کشور چرا لالمونی گرفتن؟ چرا هیچ کاری نمیکنن؟ دوران بزن در رو تموم شده و دوران خفت و خواری و ترس ولرز شروع شده

  • علی
    0

    از اول انقلاب این داستانهای ترور و خرابکاری تو ایران بوده ، چیز تازه ای نیست که به دولت روحانی ربط بدیم .

  • لاییک
    0

    هیچ اتفاقی نیفتاده عامل نفوذی موساد سیستم برق نیروگاه رو ازبین برده بعد دولت میگه گاندو نسازید که پته دولت خائن رو نشه

  • ناشناس
    0

    ای کاش یک زلزله ده ریشتری تمام این تاسیسات هسته ای را که بلای جان اکثر مردم ایران شده با خاک یکسان میکرد و خیال همه راحت میشد.

    نظرات شما -
    • .
      0

      بلای جان فارسی زبانان وطن فروشه.

  • محمد
    0

    همه این بازیها کار عوامل خودی هستش،کشور ایران سرزمین هزار شاهانه،به خاطر داریم برجام به نتیجه رسیده بود موشک پرانی سپاه با برد بیش از دو هزار کیلومتر(تا اسراییل) شروع شد ترامپ هم زد زیر همه چیز چرا؟چون ایران به دنبال هرج ومرج بود منافعش در منطقه و دنیا در خطر،حالا هم نزدیک انتخاباته نباید توافق بشه چون یکسری خیلی ضرر میکنند و قدرت و از دست میده می‌خوان خودشون قدرت و بگیرن!حالا مردم این وسط چه بلایی سرشون میاد مهم نیست،تحریم ، کرونا به درک حفظ قدرت فقط

    نظرات شما -
    • .
      0

      آره،آره! جان کری و ظریف می خواستند کمر نتانیاهو و صهیونیسم رو بشکنن!

  • ایرانی
    0

    مگه نه دولت وظیفه اصلاح زیر ساختها ی سایبری را دارد پس چرا اینهمه تعلل وسهل انگاری آنهم دراین مرکز مهم میکند ؟اصلا ما به خاطر برجام مجبوریم همه چیزمان آن لاین و ارتباط سایبری داشته باشیم پس از همین راه مرتب ضربه میخوریم .

  • رضا.
    0

    قطعا با سازمانی طرف هستیم (موساد) که هر وقت اراده کرد در تاسیسات اتمی یا نظامی عملیات خرابکا انه انجام داد و این نشان از قدرت اطلاعاتی و امنیتی آنها است.از حملات سایبری خصوصااستاکس نت تا انفجارهایی که هر از چند گاهی در مراکز فوق امنیتی کشور به وقوع پیوست و اخبار آن هم معمولا قطره چکانی اعلام میشه و هرگز از ابعاد خسارت کسی آگاه نمیشه. من خودم به شخصه تردید دارم همچین کشوری با این تشکیلات و حامیانی چون روس و چین و امریکا و اروپا و جدیدا اعراب به زودی محو شود مگر اینکه دقیقا به همین شکل پاسخ دندان شکن ببینه و قانع شویم که بسیار ضعطف و شکننده است و حامیانش هم دست از حمایت اسراییل بردارند. چنین چیزی ممکنه؟ من که بعید میدانم

  • سجاد
    0

    انچه مسلم است تحرکات و انجام عملیلت از طریق یک شبکه اسراییلی هست. چرا دولت دل به امریکا بسته که براشون گشایش کنن وقتی امسال 40 میلیارد دلار کمک هزینه نظامی به اسراییل دادند. برابر 10 درصد کل درامد کشور ایران قبل از تحریم.

  • در جوابدخیرااله و امثالهم
    0

    تا وقتی این نظام، تمام دنیا رو نجس و کافر و جهنمی میدونه غیر خودمون و لبنان و فلسطین و سوریه و یمن، اوضاع همینه. امثال خیرالله هم که کلمه مرگ از دهنشون نمیفته چون شستشوی مغزی شده اند. خیرالله یه سوال: چرا مردم کره جنوبی باید به آمریکا باشند و در ناز و نعمت زندگی کنند اما کره شمالی و حتی خود ما باید هی مرگ مرگ کنیم و روز به روز بدبخت تر باشیم؟ چرا از عمان یاد نمی گیریم؟ همین عمان که بغل مونه، هم با آمریکاست و هم نیست. مردمش هم در اوج آسایش و امنیت هستند. عمان همیشه صلح طلب و میانجی بوده. چرا عمان رو نکنیم الگو؟ تا تفکر جهان سومی و احمقانه امثال خیرالله وجود داره، ایران با همه جنگ داره و مردمش رنگ آسایش نمی بینند. حداقل از عمان یاد بگیرید آهای خالی از تفکرهایی که هر چی حکومت میگه قبول میکنید. ایکاش سیاست صلح طلبانه و جواب پس داده عمان رو الگو میکردید اما چهل ساله که جهل ابدی مردم مانع شده و هنوزم میشه

    نظرات شما -
    • علیرضا
      0

      اخوی اگه عمان بشه الگوی ما اونوقت این قشر زحمتکش روحانی چجوری نون دربیارن ؟؟ تا این اقوام تو مملکت سردمدار و مسئول هستن کره شمالی بهشت و ارزوی همه ایرانیهاست

    • به علیرضا
      0

      امان از جهل و اونم از نوع مذهبی مردم. بقول علیرضا کره شمالی شدنم آرزوست

    • .
      0

      تَکرار و برجامتون بس نبود؟باز هم تحلیل سیاسی می کنید؟اگر روی شما رو سنگ پای قزوین داشت الان به یک جایی رسیده بود.

  • ناشناس
    0

    فقط شما با الفاظ بازی کنید وادعا بکنید تمام..

  • ایرانی
    0

    از بی عرضگی خودتان است . بی خودی گردن دیگران نیندازید...بی کفایتی خود را پشت دشمن تراشی و دنیا هراسی پنهان کرده اید . انقدر دروغ گفته اید . که مردم حرف راست شماها را دروغ می داند...

  • دلسوز
    0

    داریوش فرهنگ امیرحسین عبدی رئیس تیم امنیتی وحید رهبانی محمد نقش اصلی و سرگروه تیم امنیتی خسرو شهراز شهیدی بازپرس امنیتی مجید نوروزی رسول عضو تیم امنیتی پندار اکبری سعید شهریاری عضو تیم امنیتی علی افشار داوود عضو تیم امنیتی اشکان دلاوری فرشید عضو تیم امنیتی عزیزان فیلم سفارشی درست کردن راول کنید بریدسرپست هاتون دشمن حواسش هست شماحواستون پرت چیزهای دیگه شده پستهای خودتوناول کردید. یاعلی مدد

  • اااالبرت
    0

    مگه زمان احمدی نژاد کسی جرات نگاه چپ به ایران می کرد رییس جمهور باید شجاع باشد. کاش رییس جمهور ایران کورد بود.

  • ایرانی
    0

    کجایید پاسداران گمنام امام زمان ... بیایید ... :)

    نظرات شما -
    • کرونا
      0

      پاسداران چند تا جاسوس بگیرند ،از هر دوسه مسئولی یکیش مشکل داره ،فرزندان مسئولین کجا میرن ،چه میشن ؟؟!

  • محمد
    0

    وقتی قدرت بازدارندگی ندارید و نمیتونید تلافی کنید چرا برای دنیا شاخ وشونه میکشید. الان اسراییل هر کار دلش خواسته کرده. ایران هم هیچ وقت جواب کوبنده و مناسبی بهش نداده. بالاترین رده ی نظامی کشورمون رو ترور کردن، ایران حتی یکی از سربازای امریکایی رو نتونست بکشه. کوش اقتدار و عزت؟

    نظرات شما -
    • بیدار باش
      0

      یک چیزایی هست که زوده شما متوجه بشید ، وقتی رای به رییس جمهوری میدید که تمام آمالش ،آمریکاست ،حاضره تمام منافع مملکت رو فدای مذاکره کند ، وقتی برجامی که سراسر خفت هست را چنان نشان میدهد که انگار بزرگترین معاهده تاریخ ست وقتی پای بازرسان صهیونیستی را به مراکز حساس باز میکند وقتی اجازه ،برخورد با توطئه ها را نمیدهد نیروی امنیتی چه کند?؟؟؟

    • Ali
      0

      باز دوباره شروع شد میخوان ایرانو برای پاسخ مناسب دوباره تحت فشار بزارن این روشنفکر نمایی ها رو در میارن

    • Fidel
      0

      اخه کاربر بیدار باش اگه برجم بد بود چرا اینقدر اسراییل سنگ اندازی می کنه فکر هم خوب چیزی

  • کاربر ناشناس
    0

    مثل مرگ از اسراعیل می‌ترسه دانشمندان که ترور شدن کشتیها هم دارن آتیش میگیرن این از هسته ای

  • کاربر ناشناس
    0

    دست مریزاد ازپدافند غیر عامل خخ

  • ن-پ
    0

    تا به کی مسئولین ما مخواهند خود و دیگران را گول بزنند مذاکره را رها کنید هیچ بازرسی را به کشور راه ندهید نفوذیها را پیدا کنید و دستشان را قطع کنید همین قرارداد با چینیها بهترین کار ممکن است آنها از این قرارداد احساس خطر کرده اند و به دست و پا افتاده اند ما در تحریمها بیشترین راه سخت را طی کرده ایم و پدرمان در آمده دیگر این سختی را نباید ارزان بفروشیم هیچ امیدی به غرب و امریکا نداشته باشید کار هسته ای را به هیچ عنوان نباید متوقف کرد باید همین راهی که با چین متحد شدیم ادامه دهیم تا جانشان دربیاید

  • ح
    0

    خاک بر سرتان اسرائيل کودک کش ،امریگای جنایتکار هنوز ایران نشاختید اگه شروع کنه بدبختتون میکنه اسرائيل _امریگای حرومزاده هنوز یادتون نرفته پادگان عراق باز دلتون از این ها میخواد_

  • امیررضا نادی
    0

    انتقام توفیقات درمسیر لغو تحریم های ظآلمانه را ازمردم ایران بگیرد،این طور موقع ها مردم دارمیشن ،مردم هههه،چه حرف مسخره ای ،اگه فکر مردم بودید که این اوضاع فلاکت بارمون نبود بدبختا ،برجام هیچ سودی که نداره ،فقط مسخره بازی به نفع سیاسیونه

  • حاجی محمد راد
    0

    حتماً داستان طنز مارادونا و جفر رو در بازی فوتبال شنیدن، که آخرش مربی بعد از چهار گلی که جفر به خودشون میزنه میگه مارادونا رو ول کنید و جفر رو بگیرید حالا هم باید گفت کل خارجی ها رو ول کنید صالحی و رئیسش و رفقاش رو بگیرید، اینجماعت قالتاق و هف خط و دودره باز خودشون رو زدن به هالوگری و نفهمی کامل و تموم انرژی و زورشان را گذاشتند براي نابودی و عقب ماندگی مملکت اون از انتخاب وزیر اطلاعات و امنیت و کنترل سایت های اتمی و نظارت توسط عوامل دیگر و انبوه جاسوسان و نفوذی در دولت و،،، خارجیا رو ول کنید داخلی ها رو بچسبید،

  • روتابب
    0

    هیچ اتفاق نیفتاده فقط وفقط اسرائیل و روسیه و عده ای مخالف برجام داخلی دست بیکی کردن یک باطری قلمی منفجر کردند همچنانکه روسیه با خاموش کردن سیستم پدافندهای روسی مستقر درسوریه موقع حمله اسرائیل به مقرهای نیروهای ایرانی وهزاران دسیسه که فقط با اجازه پوتین برعلیه کشورمان اتفاق میافتد . ما آنقدر که از شرق خسارت دیدیم از غرب ندیدیم

  • کرونا
    0

    آقای پرزیدنت ،دست بردار،تا کی مذاکره ،تا کی پاچه خوری غرب ، اونها که تحریم ها رو لغو نکردند ،مراکزمون رو هم تخریب کردند ،باز میگید مذاکره

  • عباد
    0

    ظریف دندون جلوئشرابکشد خدائش همهچیز درست میشه.نه.امتحاةنش.کنید

  • محمدرضا کیانفر
    0

    حسین شریعتمداری مدیر روزنامه کیهان گفت: آمریکا و اسرائیل و دولت‌های اروپایی در تأسیسات هسته‌ای نطنز خرابکاری کردند. آقای شریعتمداری، لطفاً تهمت نزنید آمریکا و دولت‌های اروپایی طرفدار مذاکره‌اند کاسبان تحریم به دستور اربابشان اسرائیل خرابکاری کردند. چه جای شکوه اگر زخم آتشین خوردم، که هرچه بود ز مار در آستین خوردم. مرا نه دشمن شیطانی‌ام به خاک افکند، که تیر وسوسه از یار در کمین خوردم. سرور گرامی، تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم: 1- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی، 2- به رسمیت شناختن حق #آزادی_بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی، با تشکر از توجه شما،

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها