اوضاع مرغی اقتصاد ایران / از افزایش ۱۰۰درصدی تا صف‌هایی که کرونا را به سفره ها آورد!

براساس آخرین آمارها، قیمت مرغ در ماه های اخیر با رشد ۱۰۰درصدی روبرو بوده است. نشانه ای از وضعیت تورم بالا در اقتصاد ایران که روشن نیست تا کجا ادامه خواهد داشت.

اوضاع مرغی اقتصاد ایران / از افزایش ۱۰۰درصدی تا صف‌هایی که کرونا را به سفره ها آورد!

نرخ مرغ در دولت حسن روحانی به نوعی نمادی از ناکارآمدی دولت در کنترل بازار است. این ناکارآمدی را البته روحانی به گردن مخالفانش می اندازد که نگذاشتند وزارت بازرگانی تشکیل شود.

وضعیت مرغ درحال امسال بحرانی شد و مردم برای خرید ان صف بستند که سال پیش مرغداران مجبور بودند جوجه مرغ ها را به دلیل نبود مشتری مناسب، دور بریزند!

صف های مرغ در ایام نوروز چنان بود که صاحبنظران نسبت به نقش آن در شیوع کرونا ابراز نگرانی کردند!

دولت روحانی امیدوار است با پایان تحریم ها، وضعیت اقتصاد نرمال شود اما هنوز چشم انداز روشنی برای وضعیت قیمتها و پایان فشارهای حداکثری امریکا وجود ندارد.

مشکلات اقتصادی موجود در کشور، کار اصلاح طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ را بشدت مشکل می کند چراکه انها باید پاسخگوی عملکرد دولتی باشند که با حمایت آنها توانست هشت سال کشور را مدیریت کند.

منبع: پژواک پیام

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • کاربر ناشناس
    0

    من هم اگر رئیس جمهور مثل روحانی باشد ده تا کشور را می توانم اداره کنم

  • کاربر ناشناس
    0

    رئیس جمهوری که فقط به ریشش برسد رئیس جمهور نیست

  • ناشناس
    0

    تمام اصلاح طلبان مقصر اصلی هستند که فرد نادان ونالایقی همچون روحانی رو به مردم تحمیل کردند،واز همه مهمتر اینکه چه کسی جوابگوی درد ورنج بیماران وخانواده های داغدیده را خواهد داد،واز سویی از دولت موسوی هاشمی وخاتمی همین روحانی اصلاح طلب بودند وعملأ ثابت کردن که بی لیاقت هستند

  • دن کیشوت
    0

    در نظامی که اساسش بر سرمایه داری رانتی بنا شده است، فرقی نمی کند که چه کسی، رییس جمهور باشد، اصغر یا اکبر، همه در خدمت منافع سرمایه داران، حرکت خواهند کرد، شعار سه سال پیاپی را به تولید و حمایت از تولید اختصاص می‌دهند که یعنی، حمایت از سرمایه داران و کارخانه داران رانتی که به این بهانه مالیات ندهند و وامهای بانکی را باز نگردانند، وگرنه، کارگر هم مهمترین عنصر تولید است، چرا شعار سال را حمایت از کارگران و مستضعفین قرار نمیدهند؟

  • مورچه
    0

    داخل همین صف های مرغ بیماری کرونا وارد پیک چهارم شد البته جلوگیری نکردن ازسفرهای نوروزی مکمل شد ونتجه اش فوتی ها واماربالای مبتلایان است

  • حيدر
    0

    گفتي تا كجا ادامه خواهد داشت تاوقتي كه اينها راس كارها باشند سال به سال دريغ از پارسال

  • ناشناس
    0

    تف به این مسئولین تف به این بلاهایی که سر مردم آوردید لعنت به هرچی مفتخور تو این مملکت که ما مردم مستضعف رو بیچاره کرده بعد آخرش میگن کی بود کی بود من نبودم دستم بود تقصیر آستینم بود لعنت به شما ریاکاران دستتون به خون مردم آغشته فقط بلدید جانماز آب بکشید کجایید ای شهیدان خدایی شما خون دادید یه مشت مفتخور شدند همه کاره مملکت برند بنز سوار شند کاخ بشینند به کجا چنین شتابان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها