با افزایش واکسیناسیون هزاران مجرم آمریکایی در آستانه بازگشت به زندان قرار دارند

برای

با افزایش واکسیناسیون هزاران مجرم آمریکایی در آستانه بازگشت به زندان قرار دارند

به گزارش خبرگزاری رویترز، همچنان که مقامهای آمریکایی سال گذشته میلادی برای جلوگیری از شیوع کروناویروس در زندانها اقدام کردند، وزارت دادگستری آمریکا اجازه داد فولتون و بیش از ۲۳۸۰۰ زندانی دیگر با احکامی شبیه به او، حبسشان را در خانه بگذرانند.

اما همچنان که تعداد افراد واکسینه شده بیشتر می‌شود، با توجه به یک نظر حقوقی صادر شده از سوی وزارت دادگستری آمریکا در آخرین روزهای دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق هزاران تن ممکن است دوباره به جهت گذراندن مابقی مجازات حبسشان مجددا به زندان برگردند.

دموکراتهای کنگره آمریکا و فعالان حامی اصلاحات قضایی از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و مریک گارلند، دادستان کل این کشور خواسته‌اند تا این نظر را باطل کنند اما تاکنون دولت جدید آمریکا اقدامی برای لغو سند مربوط به آن نکرده است.

این یادداشت به پیشنهاد یک تفسیر حقوقی سفت و سخت از قانونی به سال ۲۰۲۰ موسوم به قانون CARES می‌پردازد که به دادستان کل اختیار آزاد کردن زندانی‌های سطح پایین‌تر به حبس خانگی در طی دوران همه گیری بیماری را می‌دهد.

بر طبق این یادداشت، به مجرد برداشته شدن وضعیت اضطراری، اداره فدرال زندانها "باید زندانی‌های حبس خانگی را در صورتی که آنها دیگر صلاحیت باقی ماندن در خانه را نداشته باشند به زندانها فرا بخواند" - اقدامی که می‌تواند بر بالغ بر ۷۳۹۹ زندانی که در حال حاضر در بیرون از زندان و در حبس خانگی به دلیل باقی ماندن زمان از حکم مجازاتشان به سر می‌برند، تاثیر بگذارد.

این شامل فولتون ۴۷ ساله که توانست در چند ماه گذشته یک جراحی ضروری زانو را انجام دهد و شغلی را کسب کند و حالا با دورنمای از دست دادن زندگی جدید ساخته شده از سوی خودش روبرو است، می‌شود.

گروه‌های حامی اصلاحات قضایی کیفری می‌گویند اگر کاخ سفید این سیاست را پابرجا بگذارد این باعث از بین رفتن زندگی هزاران نفری که خطر چندانی برای امنیت عمومی نداشته و تاکنون قادر به کسب شغل و بازگشت به دانشگاه و تلاش برای ادغام دوباره در جامعه بوده‌اند، میشود.

اینیمای چتیار، مدیر گروه موسوم به شبکه اقدام عدالت اظهار کرد: اجازه دادن به اجرایی شدن این یادداشت در تعارض مستقیم با تعهد دولت به اصلاحات قضایی کیفری است.

کوین رینگ، رئیس یک گروه فعال دیگر در این حوزه خاطرنشان کرد: آنها اگر بخواهند می‌دانند چطور سیاستهای دوره ترامپ را تغییر دهند. ما نمی‌دانیم چرا این یکی هنوز تغییر نکرده است.

یک سخنگوی اداره فدرال زندانهای آمریکا اظهار کرد، این اداره از وجود این یادداشت مطلع است اما از دادن جواب بیشتر به پرسشها امتناع کرد. یک مقام اتحادیه‌ای که نماینده کارکنان زندانهاست گفت، معتقد است دستور دادن به باگشت همه به زندان‌ها به لحاظ لجستیکی "غیرممکن" است.

وی که نامش جو روخاس است، گفت: ما کارمندان کافی نداریم. ما به عنوان یک سازمان در آشوب به سر می‌بریم.

یک سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا نیز از پاسخ به پرسشها درباره این سیاست خودداری کرده و به جایش از موفقیت اداره فدرال زندانهای آمریکا در اداره بیش از ۱۲۲۰۰۰ مورد تزریق واکسن کروناویروس به کارکنان و زندانی‌ها تعریف کرد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها