رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد:

کمتر از ۱۰ درصد از اعضای نظام پزشکی مشهد واکسینه شده‌اند

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد از واکسیناسیون حدود ۱۰۰۰ نفر از اعضاء نظام پزشکی خبر داد و گفت: این تعداد کمتر از ۱۰ درصد تحت پوشش نظام پزشکی را در برگرفته است که با واکسن روسی و با الویت افراد مسن‌تر واکسینه شده‌اند.

کمتر از ۱۰ درصد از اعضای نظام پزشکی مشهد واکسینه شده‌اند

علی بیرجندی نژاد با اعلام این خبر اظهارکرد: اعضاء نظام پزشکی تنها همکاران پزشک نیستند و داروسازان و رشته های پروانه دار مثل فیزیوتراپ و مامایی و… نیز جزو مجموعه نظام پزشکی هستند و پیش‌بینی می‌کنیم تا دو هفته آینده و با ورود واکسن و توزیع آن طبق برنامه تا ۸۰ درصد از اعضاء نظام پزشکی مشهد واکسینه شوند.

وی در خصوص ادامه روند مبارزه با بیماری کرونا و اشاره به واکسن‌های موجود ادامه داد: در حال حاضر واکسن اسپوتنیک وی روسیه، بهارات بیوتک هند، سینوفارم چین و آسترازنکا تولید کره جنوبی را در اختیار داریم که مسئولین وظیفه دارند با تهیه واکسن از هر مرجعی برای مقابله با ویروس کرونا در اسرع وقت اقدام کنند. بدون واکسن مبارزه کردن با این بیماری کار دشواری است و تاخیر در واکسیناسیون به نظر من مسئولیت جدی برای افرادی ایجاد می‌کند که در این حوزه فعال هستند

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: در مشهد تا کنون ۳۳ نفر از مدافعان سلامت به مقام شهادت نائل شده‌اند که رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم و تهیه واکسن از سوی مسئولان لازم و ضروری است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها