رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری:

به تخلفات انتخاباتی در چهارمحال وبختیاری خارج از نوبت رسیدگی می شود

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری عملکرد ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی را تشریح کرد.

به تخلفات انتخاباتی در چهارمحال وبختیاری خارج از نوبت رسیدگی می شود

احمدرضا بهرامی با اشاره به اهداف تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی در استانها بر تعامل و هم افزایی دستگاههای استان به منظور فراهم آوردن زمینه پرشور حضور مردم در انتخابات تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان بهرامی گفت: با توجه به نتایج موثر عملکرد ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی در دوره‌های گذشته و نظر به برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی طبق دستورالعمل ابلاغی ریاست محترم قوه قضائیه در مرکز و شهرستان‌های سراسر استان تشکیل شد.
وی افزود: تشکیل این ستاد به منظور پیشگیری از وقوع جرم در محدوده قوانین و مقررات در سه مرحله قبل، حین و پس از انتخابات است و بر همین رویه تلاش می گردد تا در صورت وقوع هر نوع جرم انتخاباتی، در کوتاه‌ترین زمان ممکن با آن برخورد شود.
رئیس کل دادگستری با بیان اینکه دستگاه قضایی استان در راستای برگزاری انتخاباتی سالم، امن و قانونی اقدام به تشکیل ستادهایی در سطوح استانی و شهرستانی کرده اظهار داشت: از طریق این ستادها کلیه اقدامات و فعالیت‌های انتخاباتی در سطح استان به صورت مداوم و مستمر رصد و با هماهنگی میان دستگاهها و نهادهای عضو، تدابیر و تمهیدات پیشگیرانه با هدف پیشگیری از جرایم انتخاباتی خصوصاً در فضای مجازی اتخاذ می گردد. وی افزود: همچنین در این ستادها برنامه های پیشگیرانه از جرائم احتمالی و راهکارهای عملیاتی اجرای برنامه ها تهیه و به دستگاههای مختلف ابلاغ می گردد.
بهرامی یکی از وظایف ستادهای رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی را هماهنگی و تعامل مداوم با هیات‌های اجرایی نظارت بر انتخابات و سایر دستگاه‌ها و نهادهای مسئول عنوان کرد و گفت: به منظور برگزاری هر چه بهتر انتخابات و پیشگیری از وقوع جرایم مصرّح در قانون، توجیه، ارشاد و انذار تشکل‌ها، احزاب، گروه‌ها، ستادهای تبلیغاتی و اشخاص حقیقی و حقوقی با هدف بازدارندگی و پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی با همکاری دستگاه های امنیتی و انتظامی و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری صورت می پذیرد.
رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه انعکاس فوری شرح وقایع و جرایم مهم از ستادهای شهرستانی به ستاد استان و از ستاد استان به ستاد مرکزی در اسرع وقت انجام می شود خاطرنشان کرد: از طریق ستاد مرکزی پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی استان، تشریح و توضیح مفاد قانون و جرایم و مجازات‌های قانونی با هدف ارتقاء آگاهی‌های عمومی و کاهش و پیشگیری از بروز جرایم انتخابات به روسا و دادستان های حوزه های قضایی ابلاغ گردیده است.
بهرامی در ادامه با بیان اینکه جرائم انتخاباتی در حوزه های قضایی استان به صورت فوق العاده و خارج از نوبت رسیدگی می شوند اظهار داشت: در هر شهرستان دو قاضی ویژه رسیدگی کننده و دو شعبه یکی در دادسرا و دیگری در دادگاه به جرائم و تخلفات انتخاباتی رسیدگی می کنند. وی افزود: در دادگاههای بخش نیز یک شعبه و در شوراهای حل اختلاف هم ۱۷ شعبه وظیفه رسیدگی به جرائم و تخلفات را بر عهده دارند.
بهرامی در خصوص نظارت بر روند انتخابات در روز رأی گیری نیز گفت: هریک از معاونین رئیس کل دادگستری به عنوان نماینده ویژه دستگاه قضا دو روز پیش از برگزاری انتخابات در شهرستان مربوطه حضور خواهند داشت و ضمن تعامل با هیئت های اجرایی و نظارت، در راستای پیشگیری از جرایم انتخاباتی فعالیت می نمایند.
رئیس کل دادگستری استان خاطرنشان کرد: در راستای پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی کارگروهی نیز برای رصد و پایش فضای مجازی با همکاری دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی و با محویت دادستانهای شهرستان ها تشکیل گردیده است. وی بیان داشت: تخلفات گزارش شده به این کارگروه نیز در شعب ویژه و خارج از نوبت رسیدگی می شود.

منبع: خبرآنلاین

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها