دستگیری یک نفر از منتشرکنندگان لاشه حیوانات در فضای مجازی

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آمل از شناسایی و دستگیری شرور سابقه داری که سلاح شکاری و نیز لاشه حیوانات وحشی را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک و فروش می‌گذاشت، خبر داد.

دستگیری یک نفر از منتشرکنندگان لاشه حیوانات در فضای مجازی

وحید رضائیان گفت: پس از رصد کامل این شرور که از طریق فضای مجازی و دیگرشبکه‌های اجتماعی اقدام به خرید و فروش سلاح‌های شکاری قاچاق از جمله سلاح پنچ تیرشورشی و همچنین خرید وفروش لاشه حیوانات وحشی می‌کرد، تحت نظر وپیگیر قانونی قرار گرفت.

او افزود: پس از شناسایی این شرور و اطلاع از مخفیگاهش، با حکم ورود به منزل از مقام قضایی و با همکاری پلیس اطلاعات و امنیت نیروی انتظامی آمل، دستگیر و تحویل مرجع قضایی شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست آمل به سوابق این شرور نیز اشاره کرد و ادامه داد، متاسفانه در پرونده این متهم، سوابق‌های زیاد شرارت وجود داشت که در آخرین مورد آن در حوزه حفاظت از محیط زیست و اقدام‌های غیرقانونی آن و انتشار در شبکه‌های اجتماعی با واکنش تند کاربران حافظ منابع محیط زیستی مواجه شده بود.

رضائیان تصریح کرد، همچنین تعدادی آلات و ادوات شکار، ازجمله سلاح شکاری، تعدادی فشنگ و متعلقات نیز از منزل این متخلف باسابقه کشف شد.

او اضافه کرد، برای این شکارچی متخلف با تکمیل پرونده از بابت ضرر و زیان وارد آورده به محیط زیست محکوم به پراخت جریمه سنگین نقدی که با دادخواست قضایی و پیگیری‌های حقوقی قابل وصول است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست آمل، با تاکید بر اثرات سوء اجتماعی انتشار این گونه تصاویر در فضای مجازی و تقبیح آن، بیان کرد: در سال گذشته نیز نمونه این تخلفات در حوزه فضای مجازی در این شهرستان شناسایی و پیگیری شده و در آینده نیز چنین افرادی از مجازات‌های قانونی این اقدام در امان نخواهند بود.

منبع: صداوسیما

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها