ادعای یک رسانه عرب درباره حادثه اخیر دریای سرخ

احتمال جنگ دریایی ایران و اسرائیل/ وقوع جنگ دوم نفتکش‌ها چقدر جدی است؟

همانطور که درگیری دریایی ایران و عراق در خلیج فارس باعث شد آرام آرام جنگ نفتکش‌ها در دهه 80 میلادی شکل بگیرد، به همین صورت، درگیری اخیر و اقدامات تحریک آمیز رژیم صهیونیستی نیز ممکن است باعث شکل‌گیری یک جنگ شود.

احتمال جنگ دریایی ایران و اسرائیل/ وقوع جنگ دوم نفتکش‌ها چقدر جدی است؟

به گزارش خبر فوری ، حادثه‌ جدید نفتکش ساویز در دریای سرخ باعث شد وضعیت منطقه وارد فاز جدیدی شود. این اتفاق در کنار خرابکاری هسته‌ای دیروز، می‌تواند تنش در منطقه را تشدید کند.

همان روز حادثه، بسیاری از رسانه‌ها رژیم صهیونیستی را مقصر اصلی این واقعه دانستند. جمهوری اسلامی ایران نیز واکنش مقتضی را به این حادثه داشت. سردار شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در واکنش به حادثه کشتی ایرانی گفت: "تا زمان مشخص شدن تحقیقات و شرایط حادثه کشتی ساویز نمی‌توانیم هیچ واکنشی نشان دهیم."

سردار شکاری تاکید کرد: "هیچ‌یک از کشورهای حوزه خلیج فارس را در حادثه کشتی ساویز در دریای سرخ متهم نمی‌کنیم." این سخن نشان می‌دهد که اصلی ترین متهم همچنان رژیم صهیونیستی و نه کشورهای عرب منطقه است. هرچند هنوز این فرضیه مورد تایید نهایی قرار نگرفته است.

عرب ویکلی: جنگ نفتکش‌های دوم در حال وقوع است

حالا بسیاری از رسانه‌های خارجی نیز به حادثه دریای سرخ واکنش نشان داده اند. پایگاه خبری عرب ویکلی (Arab Weekly) در گزارشی به این موضوع پرداخت.

نویسنده معتقد است رژیم صهیونیستی متهم ردیف اول حادثه دریای سرخ است. عرب ویکلی حادثه دریای سرخ را در ادامه ی تنش دریایی چند ساله ایران و متحدان آمریکا می‌داند و معتقد است این تنش با خروج ترامپ از کاخ سفید، انتخاب جو بایدن به عنوان رئیس جمهور، مساله بازگشت آمریکا به برجام بیشتر از گذشته شده است.

نویسنده عرب ویکلی معتقد است حالا رژیم صهیونیستی وارد درگیری دریایی در آب های خلیج فارس و دریای سرخ شده است. ایران بعد از خروج ترامپ از برجام، فعالیت هسته ای خود را از سر گرفته و بنیامین نتانیاهو (نخست وزیر اسرائیل) با شدت هرچه تمامتر مخالفت خود را با این فعالیت‌ها اعلام کرده است.

عرب ویکلی می‌گوید که نتانیاهو با اقدامات تحریک آمیز و مخرب اخیر خود سخت در تلاش است که مانع دستیابی ایران به غنی سازی اورانیوم شده و یا بازگشت آمریکا به برجام را کان لم یکن کند.

عرب ویکلی معتقد است درگیری‌های ناشی از مخالفت اسرائیل با برجام حالا وارد فاز دریایی شده و احتمال دارد با افزایش این فعالیت‌ها و یا خروج کنش‌ها و واکنش‌ها از حد خود، منطقه (خلیج فارس، دریای عمان یا دریای سرخ) وارد یک جنگ نفتکش‌های جدید شود.

جنگ نفتکش‌ها در دهه 80 چگونه آغاز شد؟

منظور نویسنده ازجنگ نفت‌کش‌های دوم، احیاء جنگ‌های دریایی دهه 80 میلادی در خلیج فارس است که مابین نیروی دریایی و هوایی جمهوری اسلامی ایران و ارتش بعث عراق و ایالات متحده آمریکا رخ داد.

جنگ نفتکش‌های اول هم با همین فعالیت‌های مخرب آغاز شد و سپس آنقدر شدت گرفت که پای سایر کشورهای منطقه و حتی ایالات متحده را هم به عرصه نبرد باز کرد.

در واقع، ریشه نبرد به سالهای 1981 الی 1983 باز می‌گردد. در سال 1981 ارتش بعث عراق که در عرصه نبرد زمینی وضعیت بسیار بدی داشت وعملا جنگ را به ایران باخته بود، به کشتیهای غیرنظامی ایران که وظیفه واردات کالاهای نظامی پشتیبانی جنگ را به عهده داشتند حمله هوایی کرد. در مرحله بعد این حملات، کلیه کشتی‌های تجاری ایران را نیز شامل شد. عراق حملاتش را با کمک جنگنده‌های آمریکایی و روس خود انجام می‌داد. این سلسله حملات تا سال 1983 ادامه پیدا کرد. اما ایران در این میان اقدام خاصی برای مقابله با این حملات انجام نداد.

با افزایش اقدامات مخرب عراق، ایران نیز مجبور به پاسخ گویی شد. در سال 1984، نیروی هوایی ایران با کمک موشکهای خود شروع به حمله به کشتی‌های کوچک عراقی کرد. این اقدام باعث ایجاد رعب و وحشت در دل ارتش عراق شد. در مرحله بعد، نیروی دریایی ایران نفت‌کش‌های کویت را مورد حمله قرار داد. علت این حملات این بود که کویت و عربستان سعودی کمک‌های فراوان مالی، نظامی و تجاری به عراقِ صدام حسین می‌کردند و ایران سعی داشت این شاهراه مالی را قطع کند.

با این اقدام، عربستان و کویت نیز وارد جنگ دریایی شدند. در سال 1985، حملات ارتش بعث عراق بیشتر شد. با این اقدام، ایران سعی کرد از حق خود بر تنگه هرمز استفاده کند تا مانع از کمک رسانی کشورهای غربی به عراق کند. همین امر باعث شد کشورهای غربی و به خصوص ایالات متحده از عراق حمایت بیشتری کرده و ایالات متحده عملا وارد جنگ شود.

جنگ دوم نفتکش‌ها چقدر جدی است؟

بنابراین، با بررسی روند آغاز جنگ نفتکش‌ها می‌توان نظر و حدس عرب ویکلی در مورد آغاز جنگ دوم نفتکش‌ها را درک کرد.

نویسنده معتقد است همانطور که درگیری دریایی ایران و عراق در منطقه حساس خلیج فارس باعث شد آرام آرام جنگ نفتکش‌ها در دهه 80 میلادی شکل بگیرد، به همین صورت، درگیری اخیر و اقدامات تحریک آمیز رژیم صهیونیستی نیز ممکن است باعث شکل گیری یک جنگ در آب‌‌های جنوبی کشور شود.

منبع: خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 87
  • ناشناس
    0

    از نظر شدت و وخامت وضعیتی که در حال حاضر میان ایران و اسرائیل برقرار است تقریباً مشابه وضعیتی است که میان ایران و آمریکا در دی‌ماه سال گذشته برقرار بود. آن زمان ترامپ در آستانه سقوط مدام ایران را تهدید می‌کرد. رزمایش‌هایی برگزار شد و حساب کار دستش آمد. حتی اسرائیل الان دست به اقدامات عملی زده است که ایران را ناگزیر به واکنش می‌کند. پاسخ ایران به اسرائیل فراتر از برگزاری رزمایش خواهد بود.

    نظرات شما -
    • سعید
      0

      دوست عزیز ایران در موضع ضعف قرار دارد.

    • ناشناس
      0

      @سعید، وحشت بی‌حد‌ومرز آمریکایی‌ها به‌خاطر ضعف ایران بود؟!

    • کاربر ناشناس
      0

      سلام دوستان گلم من یچیز میگم بس اگر میخواهید از اخر عاقبت اسرائیل وایران خبر بشید کافی است به قرآن وعده های خدا در قرآن رجوع کنید

    • داریوش
      0

      سلام دوستان گلم من یچیز میگم بس اگر میخواهید از اخر عاقبت اسرائیل وایران خبر بشید کافی است به قرآن وعده های خدا در قرآن رجوع کنید

    • رسول
      0

      ایران همیشه قدرتمند بوده اما امان از نفوذی و کسانیکه چشم و گوش به شبکه های اون طرف اب دارن و اب در اسیاب دشمن میریزن

  • مورچه
    0

    فعلا که این اسراییل است که میزند ماهم که کتگ خورمون حرف نداره ۴۲سال فقط شعارشنیدیم .شعارهم یعنی حرف زدن وعمل نکردن

    نظرات شما -
    • محمدامین
      0

      آقای عزیز ما هم پهپاد میزنیم و هم پایگاه الان هم هفته ای 3 الی 4 بار نیروهای آمریکایی رو توی عراق میزنیم اونا هم هرچی به کشتی های ما زدن ما هم جوابشون رو دادیم . اون جایی که شعار میدن اقتصاده نه حوزه دفاعی.

  • ساسان
    0

    اسراییل می داند ،دولت ایران تشنه مذاکره هست ،و هر بلایی به سر ایران بیاوریم ،کاری نمیکنند

  • سروش
    0

    ایران توان کنترل صف مرغ را ندارد و می خواهد کشوری را که در یک جنگ همه ی اعراب را شکست داد نابود کند،جوک است.

    نظرات شما -
    • muhammad
      0

      خودت فهمیدی چی نوشتی اسقاطیلی؟

    • محمد
      0

      همین اسراییل جونت تو 33 روز از لبنان شکست خورد و به غلط کردن افتاد.

    • رسول
      0

      نگو ایران بگو روحانی و کسانیکه به اون رای دادن و وگرنه اگر شیر بچه های سپاه بودن به شما نشون میدادم چکار میکنن

  • محمود
    0

    کو اونهای که دم میزد یا لاف که تنکه هرمز را میبدیم .نمی گزاریم یه قطره نفت خارج شود .دیگه چند سالی خبری از این تنگه نیست نکنه فروخته شده کسی خبر نداره.

    نظرات شما -
    • muhammad
      0

      محمود جان فروختنش تو خواب بودی خودم امضاش رو زدم...ببخشید از شما اجازه نگرفتیم

    • کاربر ناشناس
      0

      خب بروتنگه هرمزببند مگه محمودخان توخودت ایرانی نیستی، وردل خانوادت نشستی ومیگی برید

  • شادی
    0

    مااهل جنگ نیستیم اهل شعارهستیم گوش کن مرگ برامریکا مرگ برانگلیس مرگ براسراییل و نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی بااین شعارهای کوبنده همه سرکاریم

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      اهل عملی بروجنگ کن

    • کاربر ناشناس
      0

      اهل عملی بروجنگ کن

    • نادی
      0

      شلوار پلنگی تو مر د جنگی زرشککککککک

    • شادی
      0

      اماده اماده هستم باجون ودل میجنگم بمیرم رضایت دارم من فدایی اب و خاک وناموس وغرورایران وایرانی هستم یک شهروندعادی هستم رزونده ۸سال جنگ تحملی هستم تجربه جنگ درنقطه صفرمرزی بادشمن را دارم هیچ ترس ازمردن درراه وطنم ندارم اهل هیچ گروهی یاحزبی هم نیستم دستوربدن یاعلی

  • شیخ
    0

    چراپادگان عین الاسد خالی شده بود

    نظرات شما -
    • megalord10
      0

      بخاطر اینکه به تو چه

    • ناشناس
      0

      عین‌الجسد.

    • شیخ
      0

      عجب جواب احمقانه ای دادی دوست عزیز

  • حق دوست
    0

    ادعای ایران اینه آمریکاهیچ غلطی نمیکنه امامیبینیم سردارما رومیکشن دانشمندمارومیکشن تاسیسات هسته ای روچندباره منفجرمیکنن ماهیچ کاری نمیکنیم پس ادعای ایران باواقعیت تطابق نداره شایدهمین ادعارواسراعیل درباره ماداره چون هرکاری میکنه ومافقط میگیم جق پاسخ برایمان محفوظ عربستان هم چندین بلا سرمون آورده بازه هیچ ایناروتاریخ ثبت کرده وجای انکارومخالفت ومنفی نداره مگه کسی واقعیت رونپذیره

    نظرات شما -
    • محمدامین
      0

      عربستان کجا به ما ضربه زده والا بیشتر اخباری که از عربستان میشنویم اینه که نیروهای یمنی برای چندمین بار پیاپی بمب بارانشون کردن.

  • حرف دل
    0

    احتمالش صفر چون ثابت شده ایران در حدی نیست که بخاد در برابر ابرقدرتها عرض اندام کنه و تواناییهای ایران در حد مبارزه با قاچاقچیانه

    نظرات شما -
    • muhammad
      0

      تو توهمات خودت بمون...

    • نادر
      0

      چرا شیپور را وارونه می زنید؟ ایران در حدی نیست، عین الاسد، گلوبال هوک، هواپیمای سران سیا، تفنگداران دریایی،و.... را فراموش کردی یا خودت را به اون راه ردی اگه وطن پرست نیستند لااقل واقع بین باشید

    • د
      0

      توهم نیست داردواقعیت را می گوید حالا تهش ایران بتواند این خودرو بمب گذاری شده در یک خیابون خلوت را منفجر کند واقعا این آخرین حد قدرت ایرانه نه بیشتر دولت انقلابی که بیاید آخرش مجبوره برود با آمریکا مذاکره کند تنها اتفاقی که می افتاد اینکه بعضی مجبورن از تمام شعارهای که دادن دست بردارند واعلام کنند اصلاح طلب شدن تا شاید آمریکا با آنها مذاکره کند

    • رسول
      0

      چی میگی برای خودت شما ایرانی شیعه هستید یا بهایی از کی میترسی 8سال جنگ با دست خالی با 30تا کشور و ندادن یک وجب خاک شما از اینستا فاصله بگیر و برو دستاوردهای شیر بچه های ایران رو ببین

    • د
      0

      واقعیت را ایران بسیار ضعیف است اگر آن روزا توانست با خیلی ها بجنگد بخاطر این بود که مردم پشتش بودند الان به نظر شما هستند

    • منصور
      0

      خواهشا هر چه سریعتر این غده سرطانی رو ریشه کن کنید.اسرائیل باید نابود بشه. خواهشا هرچه سریعتر این غده سرطانی را ریشه کن کنید.یا علی

  • علیرضا
    0

    انها مرد عملند ما فقط حرف مفت اینکه از اب ونون اموزش و درمان مردم بزنید و خرج تسلیحات و اتم و موشک میکنید نتیجه اینکه تو این زمینه هم هیچی نیستیم انفجارهای پی در پی تاسیسات هسته ای زدن 14 کشتی ایران طی 3 سال ترور فخری زاده .و ....ای کاش بجای قهرمان بازی حداقل میتونستید فقط فقط قیمت تخم مرغ رو کنترل کنید کار هسته ای پیش کش شما.

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      داداش اقتصاد که دست نیروهای نظامی نیست ما هم کشتی اونا رو زدیم چرا اینقدر منفی گرا هستی ، تمام بودجه کجا صرف نیروهای نظامی شده؟

    • رسول
      0

      چقد خاعنانه صحبت میکنی من و خیلیهای دیگه اهل ذلت نیستیم و بدون کسی که پشتش بخدا گرمه و بابصیرت هرگز از هیچ سگ و شغالی نمیترسه و انتخابهای امثال شماست که داره کشور رو عقب میندازه وگرنه 10سال پیش همه چیز داشتیم

    • مرسول
      0

      در جواب رسول ، اینکه پشتت گرمه مال یه چیز دیگه ست .‌بیشتر دقت کن .

    • صابر
      0

      امنیت چه ربطی به انتخابات داره.شما هم مثل همونایی هستی که میگن کی بود من نبودم باید مسولان سیتم امنیتی کشورمونو به روز رسانی کنند

  • دولت شاداب و جوان جهادی و حزب الهی
    0

    ما برای برگزاری انتخابات و روی کار اوردن دولتی انقلابی اسلامی در تراز نظام انقلابی اسلامی فعلا صبوری می کنیم و در دولت بعد انتقام میگیریم.هر چند سپاه ممکنه خیلی هوشمندانه قبل انتخابات انتقام سهمگینی ازشون بگیره طوری که باعث فروپاشی سیاسی در اسراییل شود...

    نظرات شما -
    • امیر
      0

      زرشک. از خواب بیدار شید

    • کاربر ناشناس
      0

      احسنت

    • ..
      0

      منتظریم ولی مطمینیم از همان اول میرود دنبال التماس به امر یکا وتمام شعارهایش را فراموش می کند چون حتی پشتوانه مردم هم ندرا د که روش حساب کند چاره‌ای جز التماس به آمریکا ندا د تازه اگر آمریکا به التماس هایش توجه ای داشته باشد

    • رسول
      0

      سلام داداش امیدوارم بتونیم مردم رو اگاه کنیم تا از گذشته درس بگیرن و دولت جوان و انقلابی داشته باشیم تا بتونه توصیه های رهبری عزیز رو اجرا کنه که بخدا از رهبری دور اندیشتر و با سیاست تر و عزتمندتر و...ندیدم و مطمعن باشیم اگر پشت و پناه رهبری باشیم ایران و اسلام هر روز قدرتمندتر میشه

    • ..
      0

      هیچ کشوری بدون پشتوانه مردمی دوام نیاورده مگر به زور اسلحه ایا مردم انقلاب کردند که اسلحه بزرگترین پشتوانه مسوولانش باشد .کاش بعضی ها می فهمیدن کجا کار را اشتباه کردند که حالا تنها پشتوانه شأن سلاحه

    • بلا
      0

      چه چهچهه زدی چی مصرف می کنی

    • محمد
      0

      زرشک عزیزم زرشک

  • امین .m
    0

    اسرائیل حروم لقمه ،موش کثیف، سایت نطنز رو زد ، کشتی ارتش رو زد ، دکتر فخری زاده رو ترور کرد ، تقریبا تمام گزینه هایی که باعث میشد ایران سریعا در جنگ با اسرائیل به بمب اتمی دست پیدا کنه رو فلج کرده یا نابود شده یا کم کمش دسترسی سریع به بمت اتمی رو با تاخیر چند ماهه بندازه ، اسرائیل داره جنگ رو با حمله هایه ریز ریزش شروع میکنه ، ببینید چقد آروم آروم داره داره ایران رو فلج میکنه ،بعدش با یه حمله کوچیک میتونه ما رو تقریبا زمین گیر کنه ،البته اگه کشورهایه همسایه ی خیانت کار کمکش نکنن، مسولین ، ارتشی ها ، سپاهیا ،ناجایی ها ، عوامل اطلاعات اگه بیدارید ،بیدارتر شوید چشماتونو باز کنید به ریس جمهورمون هیچ امیدی نیست به نماینده هامون امیدی نیست مسولین بی سوادن نمیفهمن به آینده اصلا نگاه نمیکنن فقط به فکر امروز خودمون هستن ، نظامیا ، عوامل اطلاعات برون مرزی چشم امد ما به شماست شمایی که این پیامو میخونی اگه غیرت دارید بیدار شید هوشیار باشید اسرائیل بوجود امده تا ایران رو از بین ببره ، اسرائیل تا قلب ایران نفوذ کرده ، به فکر آبروی ایران به فکر تعصب ایرانیا باشید داریم کم کم خرد میشیم .

    نظرات شما -
    • محمدامین
      0

      آقاجان اول اینکه ما اصلا به دنبال بمب اتم نیستیم همون طور که رهبر گفتن ، ما با همین موشک هامون خیلی ها رو ترسوندیم اسراییل هم با یه حمله کوچیک نمیتونه ایران رو بگیره یعنی اصلا نمیتونه.

    • از جواد به امین
      0

      خدا کنه عوامل مسلح ایرانی به موقع اقدام کنن، خخخخخخخخ

  • ل
    0

    اسرائیل یه فضلیه موش تو این منطقه سرزمین مسلمانان خدا ریشه این ظلم از این منطقه بکنه الهی آمین

  • رح
    0

    نصر منالله وفتح قریب

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      نصر من الله و فتح قریب.

    • ارمان
      0

      نصر من الله و فتح غریب

  • شهروند
    0

    تو رو خدا اینقد بی عرضگی از ایران بعیده مذکره به چه قیمت؟آقایان مسئولان امریکا از مذکره سیر نمیشه یعنی هر چه دارید ازتون نگیره سیر نمیشه.

    نظرات شما -
    • د
      0

      الان بروند چنگ کنند با کدام پول و امکانات کشوری که حتی نمی توانند مرغ به اندازه کافی تولید کند می تواند برود با آمریکا واسراییل بجنگد

  • امیر
    0

    ایران خودش هم میدونه که اسرائیل اراده کنه ظرف چند روز ایران به تلی از خاکستر تبدیل میشه... اونا هم فهمیدن این تهدیدات قمپز در کردنه. 42 ساله همش میگیم اسرائیل نابود خواهد شد. میدان فلسطین تابلوی شمارش معکوس نابودی اسرائیل رو دیدید؟؟؟؟؟واقعا نمیدونیم بخندیم یا گریه کنیم

  • و
    0

    واقعیت اینکه ما از نظر نظامی وزیر ساخت یک هزارم اسراییل هم نیستم به شعر وشعار نیست باید واقعیت را دید

    نظرات شما -
    • خ
      0

      راست می گی اما من نمیدونم تاوان این سوسول بازی و گنده لات بازی رو کی میده چقدر مسئولین نظام فهیم هستند

    • سید ابو رسول
      0

      اقای محترم مملکت ایران سرتر از اسرائیل وعرب خلیج خائین ..

  • مهری
    0

    حالا چجوری اسراییل کشورشو خالی کنه تا شما مثل عین الاسد یک ترقه بازی کنید؟خهخخخهههخخ

  • ش
    0

    مسوولان شما را به خدا یک عُرضه ای نشون بدید،نميشه اقتصادمون رو مفسدان داخلی ازبين ببرند و جاسوسان هم به راحتی هرکاری دلشون بخواد انجام بدن!!!!!!!!!!!!

  • ی ط
    0

    اسرائیل ترسو حتی جرات نداره کاری را کرده گردن بگیره موش هم خسارت میزنه اسرائیل ترسوتر از موش هست. ایران عین الاسد را زد با قدرت به جهان اعلام کرد پایگاه‌ ابرقدرت توخالی جهان را موشک باران کردیم.

    نظرات شما -
    • از ق ل به ی ط
      0

      بچه اگه ایران پایگاه عین الاسد رو زد با هماهنگی خود آمریکا بود متحجر خشک مغز

    • به ی ط
      0

      اینگونه که شما صحبت میکنی ، نمیگی یه وقتی برخی از کمپ نشینانه مزدور آلبانی که گاه گاهی در هر سایتی سرکی میکشند و اظهار فضل میکنند، تنو بدنشون به لرزه در میاد ،بابا نامردیه که با بت بزرگ این مزدوران اینگونه برخورد میکنید ،تاب شنیدن ندارن ،از هم میشکنند و خرد میشند.... در ضمن کل مقاومت (متحدین ایران)در لحظه میتوانند و همچنین آماده اند تا ریشه ی سرطانی جهان را از بین ببرند

    • محسن ناشناس
      0

      اسرائیل بین ۸۰ تا ۳۵۰ کلاهک هسته‌ای داره که هر کدومش صدها برابر fat man و little boy که هیروشیما و ناکازاکی رو با خاک یکسان کردن قدرت تخریبی داره اسرائیل اگه احساس کنه جون یهودی ها در خطره لحظه ای در استفاده از بمب هسته‌ای درنگ نمیکنه قدرت تخریبی بمب های اسرائیلی در کمترین حالت برای نابودی مطلق ۳۰ کشور هم اندازه ایران کافیه یک بمب هسته ای اسرائیل در شهری مثله تهران ۵ میلیون نفر رو در یک ثانیه اول تبدیل به خاکستر می‌کنه و میلیون ها کشته هم طی چند ساعت بعد پسر جان جمهوری اسلامی شده زنگ تفریح اسرائیل ، هر سال هر ماه الآنم داره میشه هر هفته ، خوبه که جمهوری اسلامی هم به حرکتی بکنه یادتونه سردار سلامی می‌گفت یه تار موی ایرانی کم بشه تمام کرک و پشمتان را به باد میدهم پس کو

    • حاج کاطم ب محسن
      0

      آقا الکی جو نده .وزیر اطلاعات دولت محترم شده زنگ تفریح.شما ی نگاهی به پرتاب موفق سپاه با پرتاب های ناموفق صنایع هوافضا بندازن زرنگ باشی همه چی دستت میاد. دوم . اسراییل همینجوری هم ادامه بده از درون از هم میپاشه . احتیاج ب درگیری نیست .سوم .مطمین باش چاقو کشیدن جیگر میخواد که اسراییل نداره اگه دست ببره رو هسته ای شخم زده میشه .چهارم. جنگ ایران و اسراییل حداکثر تو شش سال اینده اتفاق میفته اگه فکر میکنی از بین میری جلو پلاستو جمع کن و برو یه جای امن. پنجم. درست زندگی کن که اگه بمب هسته ای خوردی و تو ی ثانیه ای خاکستر شدی ترس از مرگ نداشته باشی همه یروزی میمیرن ششم . در جنگ جهانی سوم بین قدرت های هسته ای ایران یک بمب هسته ای هم نخواهد خورد میدونی چرا چون ما خود کفاییم نه میدونی چرا چون طبق آیین اسراییل اگه سه تا جنگ جهانی رخ بده اسراییل حاکم دنیا میشه . حالا اگه با ایران در بیفتن اصلا اسراییل نمیمونه . هفتم بخاطر همین منتظر برجام موشکی برای کاهش برد موشکهای ایرانن هشتم ایران بخاطر همین موصوع رو موشک سرمایه گذاری کرد نهم برو خداروشکر کن ایرانی هست جلوی توطئه های این ها رو گفته دههم کل دنیا مدیون ایرانن یازدهم به ایرانی بودنت افتخار کن دوازدهم نترس سیزدهم یکم برو پارک قدم بزن دنیا یالان ده دنیا

  • مهدی
    0

    شمافکرکن که مابمب اتم نسازیم ایران بی عرضه هست

  • حمید
    0

    این اسرائیل میخواد مذاکرات برجام رو بهم بزنه ایران باید اول صبر کنه ببینه در یکماه اینده به نتیجه میرسه یا نه و بعد سر فرصت از خجالت نتانیابو در بیاد چندتا موشک ناقابل خرجش کنه

    نظرات شما -
    • آلفا
      0

      از قضا مشکل ما همین برجام هست ،صدها جاسوس بعنوان بازرس وارد کشور شدند برای نظارت تاسیسات هسته ای ،و نظامی ،ا،،،،

  • سید حسین میر نجاتی
    0

    بنام الله. کلمه انتقام سخت ونرم توسط دولت روحانی در اب نمک رفت به ویترین زیبا وخوشگل دولت رفته تا بعد چه پیش بیاید

  • میثم ابراهیمی
    0

    بابا با این مسولین بی عرضه ترسو دورو هیچ اتفاقی نمی افته

    نظرات شما -
    • امان از تنهایی
      0

      اگر اعتراض فقرا از سختی و خنجر از پشت زدن سرمایه داران دست پروده دوستان نبود ، چنان انتقامی میگرفتیم که ...

  • محمد
    0

    ایران فقط ادعا و حرف مفت. اسراییل عمل گرا و قوی.

  • مهدی
    0

    این روحانی کاری با کشور کرده که نیمچه کشوری مثل اسرائیل هم واسه ما شاخ و شونه میکشه. از آغاز زندگی بشر بر روی زمین تا الان هیچ آدمی مثل روحانی نمیتونست کشور رو به فنا بده، بخدا قسم که همه اینا بخاطر برجامه والسلام

  • اریو
    0

    میخاستن چن میلیارد دلار بدن ملاها غنی سازی رو متوقف کنن اسراییل بدون هزینه متوقف کردواحتمالا امسال رو تو اسراییل سال اقدام وعمل نامگذاری کردن

  • محمدهادی
    0

    روانی شدم از فقر

  • علی
    0

    باسلام بعضی از کشور ها نمیدانند حادثه در کجا بوده وچگونه بوده فوری میگویند آن کار ما بود می خواهند خودشان را توا نا جلوه دهند اینک از رنگ روش معلوم است پاسخ این ها در گیری نیست بلک یک تاکتیک قوی هست در برابر جبه مقابل در مانده باشند

  • کاربر ناشناس
    0

    مردم رو اخمق کردید با چرت و پرت هایتون ای روحانی

  • رمضان سلطانی
    0

    اخه چرا درمقابل اسرائیل ساکت نشستنین وجواب نمیدین وانها جسور شدند ترورهای دانشمندان خرابکاریها ی هسته ای وکشتیها و غیره لطفآ سکوت جایز نیست جواب بدهید

  • ن-پ
    0

    ایران هم وقتی ثابت شد که آتش سوزی نطنز کار اسراییل است از نخبه های خود استفاده کند دقيقأ فوری عین همین حمله را با خودشان انجام دهد بلکه شدیدتر باید به دشمن نشان داد که نباید پایش را از گلیمش درازتر کند

  • وقتی نمیشه یعنی نمیشه
    0

    فکر کنم ایران متوجه شده که جنگ الکترونیک و سایبری واقعی شوخی بردار نیست و این انتقام سخت را همچون گذشته با تردید مواجه میکند

  • ایرانی
    0

    فقط خدا به دادمون برسه

  • ح
    0

    بابا بزنید این اسرائيل کودک کش حرومزاده بی همه چیز نابودش کنید کاری کنید از روی گره ماه نفع نابود بشه تا خیال همه راحت بشه از این اسرائيل جنایکار کودک کش حرومزاده ... انگار ایران خوب نمیشناسند قدرت ایران نشان دهید تا این حرومزاده ها بدانند ابر قدرت ایران است و بس جانم فدای وطنم ایران

  • کاربر ناشناس
    0

    اراده ای خدا فوق ارادهاست اسرائیل نابود کنید اسرائیل ها همه جمع شدن فلسطین یهودی ازتمام دنیا جمع شدن یه کشور حموم زاده درست کردن آومدن وسط کشور های اسلامی یه کشور یهودی در آومده باید مسلمانها باید جمع شن مثل شیرها اسرائیل ها را تکه تکه کنن بزنن داغو ن کنن این کشور حرمو زاده جلی

  • حق دوست
    0

    به محمدامین سال 1366صدهها جاجی ماروباگلوله توخونه امن خدا تیربارون کردندچندسال بعدبه دوحاجی ماتجاوزکردندچندسال بعدبازحاجی های ماروکشتندودهها مورد دیگه جالب اینکه حاجی های ماکه موردتعدی قرارگرفتندنوجوانان بودنداگه دوست داری تابازهم خدمتت عرض کنم

  • حسنپور
    0

    باید سپاه پاسداران فرصت به اسرائیل ندهد چون اسرائیل عددی نیست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها