پیش‌بینی برداشت بیش از یک میلیون تن گندم در خوزستان

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از پیش‌بینی برداشت یک میلیون و ٢٠٠ هزار تن محصول گندم از اراضی زیر کشت استان خبر داد.

پیش‌بینی برداشت بیش از یک میلیون تن گندم در خوزستان

سید عبدالرضا سیداحمدی اظهار کرد: گندم مهم‌ترین گیاه زراعی در ایران است و در استان خوزستان هر ساله حدود ۶٠ هزار کشاورز در فصل پاییز کشت گندم را انجام می‌دهند و به این ترتیب، گندم بیشترین تعداد بهره‌بردار را در بین محصولات زراعی به خود اختصاص داده است.

وی گفت: محصول گندم در خوزستان به علت سطح زیرکشت زیاد آن، بیشترین مصرف نهاده‌ها و اشتغال‌زایی را در کشاورزی خوزستان ایجاد کرده است و هر ساله در فصل برداشت، سه هزار کمباین در خوزستان فعالیت می‌کنند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به پیش‌بینی برداشت یک میلیون و ٢٠٠ هزار تن گندم در استان خوزستان در فصل برداشت امسال، ادامه داد: گندم در تمامی شهرستان‌های استان خوزستان کشت می‌شود و بیشترین میزان تولید و خرید گندم به شوش، اهواز، شوشتر و دزفول اختصاص دارد.

سیداحمدی تصریح کرد: بیشترین میزان تولید و خرید گندم در شهرستان شوش است و میزان تولید گندم در این منطقه به صورت متوسط سالانه، بالای ١٧٠ هزار تن است. شوشتر نیز در رتبه دوم میزان تولید و خرید گندم قرار دارد که در سال‌های پرباران و مناسب تا ١۵٠ هزار تن گندم تولید می‌کند.

وی با توصیه به کشاورزان برای فروش محصول به مراکز خرید تضمینی گندم گفت: سازمان تعاونی روستایی و شرکت غله و بازرگانی خوزستان آمادگی کامل برای خرید گندم از کشاورزان با نرخ تضمینی را دارند و کشاورزان نیز برای حمایت از تولید و افزایش ضریب خوداتکایی، محصولات خود را تنها به مراکز تعیین‌شده برای خرید تضمینی تحویل دهند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها