آغاز برداشت کلزا در ایلام/ خرید ۲۵۰ تن محصول از کشاورزان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام با اشاره به آغاز برداشت کلزا در مناطق جنوبی ایلام، گفت: تاکنون ۲۵۰ تن محصول کلزا از کشاورزان شهرستان دهلران خریداری شده است.

آغاز برداشت کلزا در ایلام/ خرید ۲۵۰ تن محصول از کشاورزان

محمدعلی اقدسی اظهار کرد: برداشت محصول کلزا در مناطق جنوبی استان ایلام از جمله شهرستان دهلران آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان دهلران قطب تولید کلزا در استان ایلام است، افزود: امسال پیش بینی می‌شود ۲۰ هزار تن کلزا در این شهرستان برداشت شود که ۸۰ درصد کل تولید کلزا در استان است.

رئیس جهاد کشاورزی ایلام تصریح کرد: امسال ۱۳ هزار هکتار از اراضی ایلام به کشت کلزا اختصاص یافته که پیش بینی می‌شود ۲۵ هزار تن محصول کلزا در استان برداشت شود.

وی گفت: ایلام چهارمین استان کشور در بحث تولید کشت کلزا در کشور محسوب می‌شود و این محصول با ارزش در سال‌های اخیر مورد استقبال بسیاری از کشاورزان استان قرار گرفته است.

اقدسی عنوان کرد: برای خرید هر کیلو کلزا ۱۱ هزار و ۵۵۰ تومان در نظر گرفته شده که بلافاصله پس از تحویل کلزا به مراکز خرید تعاون روستایی و ثبت در سامانه به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

وی با اشاره به خرید ۲۵۰ تن کلزا تاکنون در مراکز خرید شهرستان دهلران، بیان کرد: پنج مرکز خرید مربوط به تعاون روستایی و بخش خصوصی آماده خریداری کلزا در شهرستان دهلران هستند.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها