ساخت سریال تلویزیونی زندگی شهید صیادشیرازی به جریان افتاد

همزمان با انتخاب حبیب والی‌نژاد به عنوان تهیه‌کننده سریال جدید مرکز سیمافیلم درباره شهید سپهبد صیاد شیرازی، گروه نویسندگان جلسات خود را با ستاد کل نیروهای مسلح و ارتش آغاز کردند.

ساخت سریال تلویزیونی زندگی شهید صیادشیرازی به جریان افتاد

مجید اکبرشاهی مدیر گروه فیلم و سریال مرکز سیمافیلم ضمن اعلام این خبر گفت: «سریال شهید «سپهبد صیاد شیرازی» کار گسترده و مهمی است؛ چرا که این شهید بزرگوار از بزرگان ارتش و جبهه‌های نبرد بوده‌اند. ایشان هم در انقلاب اسلامی و هم در دوران دفاع مقدس نقش عمده و بسزایی داشتند. برای تولید اثری درباره این شهید بزرگوار باید همه جوانب کار در نظر گرفته شود؛ از این رو با دعوت از آقای حبیب والی‌نژاد به عنوان تهیه‌کننده سریال امیدواریم کار خوب و موثری درباره این شهید ساخته شود.»

وی درباره مقاطعی از زندگی شهید بزرگوار که در سریال به نمایش در خواهد آمد، گفت: «قطعا بخش‌هایی از زندگی شهید صیاد شیرازی که در دوران دفاع مقدس سپری شده، مورد توجه قرار خواهد گرفت. همچنین نحوه ترور آن شهید بزرگوار از بخش‌های مهم سریال به شمار می‌آید.»

اکبرشاهی تاکید کرد: «آقای حبیب والی‌نژاد به عنوان تهیه‌کننده به همراه آقای حسین حسنی - سرپرست نویسندگان - جلسات خود را با ستاد کل نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران آغاز کردند.»

بنا بر این گزارش، مرکز سیمافیلم تلاش می کند تا با ساخت زندگی سرداران جنگ و شخصیت‌های ملی نام و یاد آن‌ها را زنده نگه دارد و بخش‌های مختلف زندگی‌شان را به عنوان چراغ راه به مخاطب معرفی کند. سریال‌هایی مثل زندگی شهید باکری و شهید صیاد شیرازی از آن دست کارهاست که در این بین ساخت سریال «عاشورا» با محوریت لشکر ۳۱ عاشورا و شهیدان باکری به‌ کارگردانی هادی حجازی‌فر در حال تصویربرداری است و صحبت‌هایی برای ساخت سریال زندگی شهید حاج قاسم سلیمانی هم مطرح است.

سرنوشت مبهم سریال قبلی

ماجرای ساخت یک سریال برای شهید صیاد شیرازی سابقه طولانی دارد. با وجودی که از سال‌ها پیش مطرح بوده، اما به نتیجه‌ای نرسیده است. پیشتر قرار بود محمدرضا شفیعی تهیه‌کنندگی این مجموعه را بر عهده داشته باشد، اما وی در آبان 99 انصراف خود را اعلام کرد و نوشت: «نزدیک ۱۰ سال است که درگیر تحقیق و نگارش فیلم نامه سریال «شهید صیاد شیرازی»‌ام، تاکنون سه بار فیلم نامه بر پایه نظرات دوباره نویسی شده، متاسفانه هماهنگی بین صداوسیما، ستاد کل نیروهای مسلح، ارتش و خانواده شهید تبدیل به یک آرزو شده برایمان! جالبه بگم تازه داریم بحث می‌کنیم که اصلا اولویت داره تولید این کار یا نه.» این در حالی است که حتی در سالگرد شهادت این فرمانده ارتش در سال 97، در مراسمی از فیلم نامه سریال زندگی وی نیز رونمایی شد، اما در نهایت به نتیجه نرسید.

وقتی صدام از منافقین به خاطر ترور سرلشکر ایرانی تشکر کرد! / نگاهی کوتاه به زندگی شهید صیاد شیرازی، مردی که نامش با دفاع از میهن پیوند خورده است

«پروردگارا، رفتن در دست توست، من نمی‌دانم چه موقعی خواهم رفت، ولی می‌دانم که از تو باید بخواهم مرا در رکاب امام زمانم قراردهی و آن قدر با دشمنان قسم خورده‌ات بجنگم تا به فیض شهادت برسم...» آخرین روزهای فروردین، اگرچه تلخی از دست دادن شهید صیاد شیرازی، یکی از بزرگ مردان وطن را با خود دارد، اما فرصتی برای بازخوانی ویژگی های انسانی و سجایای اخلاقی مردی است که نامش با دو مفهوم و مولفه اسلام و دفاع از میهن پیوند خورده است. از زندگی او در دوران پیش از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران روایت‌های مهم و جذابی وجود دارد اما فرازهای درخشان زندگی این شهید با رشادت ها وجانفشانی هایش برای حراست از انقلاب و وطن گره خورده است .به همین مناسبت نگاهی داشته ایم به فرازهایی از زندگی و رشادت های شهید صیاد شیرازی. کسی که صدام از شهادتش ذوق زده شده بود!

مبارزه با توطئه ضدانقلاب در کردستان

شهید صیاد شیرازی پس از پیروزی انقلاب اسلامی با سمت فرماندهی عملیات شمال غرب کشور، به همراهی شهید مصطفی چمران پرداخت و در خواباندن غائله کردستان نقش مهمی را ایفا کرد. او پس از این پیروزی‌ها به سمت فرماندهی عملیاتی غرب منصوب شد و با رشادت هایش، خائنان به ملک و میهن با او مشکل پیدا کردند. پاداش خدمات این سپهبد، خلع دو درجه از او و محدود شدن مسئولیت‌هایش بود. پس از برکناری و فرار بنی صدر، صیاد شیرازی به ارتش بازگشت و به دفاع از کشور مقابل دشمن بعثی پرداخت. او در همین سال‌ها ابتدا به ریاست ستاد مشترک ارتش و بعد به عنوان فرماندهی نیروی زمینی ارتش منصوب شد. از سال ۶۰ تا ۶۴ با این جایگاه در همه عملیات‌های با اهمیت جنگ شرکت کرد و در پیروزی‌های مهمی مانند آزادسازی خرمشهر نقشی اساسی داشت.

پاداش به منافقین به خاطر ترور صیاد شیرازی!

یکی از برهه های حضور مهم و موثراین شهید گران قدر ، عملیات مرصاد بود. یک هفته پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت توسط ایران، منافقین و خائنان به میهن با پشتیبانی ارتش بعثی ، عملیاتی را به نام «فروغ جاویدان» از مرزهای غربی آغاز کردند. پیش از حمله خائنانه آنان، ارتش صدام طی چند عملیات در جبهه جنوبی و بمباران شیمیایی برخی مناطق، توجه نیروهای مسلح را به خود جلب کرده بود. سازمان منافقین پس از انقلاب تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به کشور به کار برد. آن ها ضمن ترور مسئولان، کشتار کور از مردم طرفدار نظام را در دستور کار داشتند. با عملیات 19بهمن ۱۳۶۰ طومار نیروهای بلندپایه منافقان در ایران درهم پیچیده شد. در حالی که منافقین در حال پیشروی در خاک کشور بودند و افراد بی گناه زیادی را در شهر ها و روستاهای مسیر خود به شهادت رساندند،شهید صیاد شیرازی که سال ۶۶ به درجه سرتیپی ارتقا یافته بود فرماندهی عملیات مرصاد را برعهده گرفت. فرماندهی او به گونه‌ای بود که عمده منافقان شرکت کننده در این عملیات به هلاکت رسیدند یا دستگیر شدند و تجهیزات نظامی آن ها نابود شد. در حالی‌که مسعود رجوی پیش از آغاز عملیات به نیروهایش قول فتح ۴۸ ساعته تهران را داده بود! امیر سرتیپ فولادی روایت کرده که «صدام پس از این ترور(ترور شهید صیاد شیرازی به دست منافقین کور دل ) از سازمان منافقین و خائنان به میهن تشکر کرد و پاداش سنگینی به آن ها داد و گفت کاش این ترور در سال‌های اولیه جنگ رخ می‌داد.»

منبع: سیمافیلم

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها