بستری روزانه 135 نفر در کرمانشاه/ با این روند باید به سمت راه اندازی"بیمارستان صحرایی" برویم

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه متوسط تعداد بستری های روزانه کرونا در استان را 135 نفر اعلام و تصریح کرد: در صورت ادامه این روند باید ظرف هفته های آینده به سمت راه اندازی بیمارستانهای صحرایی و موقت برویم.

بستری روزانه 135 نفر در کرمانشاه/ با این روند باید به سمت راه اندازی"بیمارستان صحرایی" برویم

دکتر محمودرضا مرادی در جمع خبرنگاران با اشاره به سیر صعودی مبتلایان کرونا در استان گفت: متاسفانه در روزهای اخیر، بطور متوسط 135 نفر در مراکز درمانی استان بستری می شوند و این درحالی است که متوسط روزانه ترخیصی حدود 80 تا 90 نفر است و این امر نشان دهنده سیر افزایشی بستری های کروناست.

مرادی با اشاره به شروع موج چهارم کرونا در استان، گفت: در این موج پیش بینی افزایش بستری تا حدود 1800 نفر شده و برای این تعداد آمادگی های لازم فراهم شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: اگر به این تعداد بستری برسیم، یعنی حدود 60 تا 65 درصد تخت های دانشگاهی استان درگیر می شود و در این شرایط قطعا از کیفیت خدمات رسانی حوزه درمان کاسته خواهد شد.

مرادی خاطرنشان کرد: ظرفیت بخش درمان محدود است و اگر تعداد مبتلایان از این حد فراتر رود، ناچار باید به سمت راه اندازی بیمارستانهای صحرایی و موقت برویم، چون برخی بیمارستانها از جمله بیمارستان امام علی (ع) که مختص بیماران قلبی است و یا بیمارستان طالقانی که مختص مصدومان تصادفات و تروما است و بیمارستان معتضدی که مختص زنان و زایمان است را به هیچ عنوان نمی توانیم به بیماران کرونایی اختصاص دهیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: رسیدن به پیک 1800 بستری پیش بینی ما است و اگر مردم همکاری کنند می توانیم از رسیدن به این وضعیت جلوگیری کنیم.

مرادی در ادامه در کنار تامین 1800 تخت برای مقابله با موج چهارم کرونا گفت: برای این موج داروهای لازم بیماران کرونایی هم دپو شده و داروی "رمدسیویر" به مقدار کافی تامین شده است

وی افزود: ما تمام تلاشمان را برای خدمات رسانی به مردم انجام خواهیم داد، اما اگر به پیک 1800 نفر برسیم با چالش های بسیاری مواجه خواهیم شد و تامین تخت های ICU و دستگاه های اکسیژن کار دشواری خواهد بود، لذا از مردم می خواهیم نهایت همکاری را در این زمینه داشته باشند.

مرادی به خستگی کادر بهداشت و درمان هم اشاره کرد وافزود: نیروهای بخش بهداشت و درمان بیش از یک سال است با این ویروس مقابله می کنند و واقعا خسته شده اند و از مردم انتظار داریم فکر کارکنان این بخش ها هم باشند.

وی افزود: در حال حاضر روزانه حدود سه هزار تست PCR و تست سریع گرفته می شود و نیروهای بخش آزمایشگاه تا ساعت 23 و 24 شب مشغول آزمایش بر روی تست ها هستند که موجب خستگی و فرسودگی آنها شده است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها