فرماندار زنجان:

همه امکانات در اختیار مرکز بهداشت زنجان قرار گیرد

فرماندار زنجان گفت: همه اعتبارات و امکانات ادارات شهرستان تا زمان عادی شدن شرایط کرونا باید در اختیار مرکز بهداشت قرار گیرد.

همه امکانات در اختیار مرکز بهداشت زنجان قرار گیرد

رضا عسگری در جلسه شورای اداری شهرستان زنجان که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه وضعیت به‌ گونه‌ای است که علی‌رغم بسیج همه امکانات سرعت عمل کرونا از ما پیشی گرفته است، اظهار کرد: در حال حاضر در اجرای طرح سعی می‌کنیم پابه‌پای ویروس حرکت کنیم، ولی متاسفانه سرعت بالا رفته و کم‌لطفی برخی شرایط فعلی را به وجود آورد.

وی تصریح کرد: در سطح استان موارد مثبت و فوتی افزایش یافته و در بروز بیماری، شهرستان زنجان در رنکینگ زنجان در رده اول، خرم‌دره، ابهر، سلطانیه، خدابنده و ایجرود در جایگاه‌های بعدی قرار گرفته است و در مقایسه با بروز بیماری در استان نیز میزان بروز از متوسط استانی بالاتر است.

این مسئول با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی کنترل بیماری در اولویت قرار دارد، افزود: تقاضا این است که تا زمانی که در شرایط قرمز قرار داشته و شاهد اوج‌گیری بیماری هستیم. اولویت نخست در مبارزه با بیماری کرونا است و در ادارات و ارگان‌ها باید با حداکثر توان تلاش شود تا هم اطلاع‌رسانی صورت گیرد و هم اینکه امکانات در اختیار مرکز بهداشت قرار گیرد.

عسگری ادامه داد: مسئولیت نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از مرکز بهداشت برداشته شده و سایر ارگان‌ها وارد میدان شوند و کادر درمان فقط مسئولیت شناسایی رهگیری و درمان را باید بر عهده داشته باشند و انتظار داریم همه امکانات ماشینی و مالی ادارات و ارگان‌ها در حصول نتیجه و خروج از شرایط فعلی در اختیار مرکز بهداشت قرار گیرد.

فرماندار زنجان با بیان اینکه بعد از موج سوم به ازای هر مورد مثبت، بیش از ۲۰ نفر ردگیری می‌شد، گفت: اما بعد از شیوع موج چهارم و افزایش تعداد موارد سرپایی این عدد به عدد ۲ تا ۲.۵ درصد کاهش یافته که این وضعیت خطرناک است و باید شرایطی فراهم شود که مرکز بهداشت دغدغه‌ای نداشته باشند تا کارها پیش رود.

وی با بیان اینکه کرونا شرایطی را فراهم کرده است که تبعات اقتصادی و اجتماعی دارد، عنوان‌ کرد: برای کاهش این تبعات همه باید کنار هم قرار گیریم تا این روزها نیز پشت سر گذاشته و شرایط به حالت مناسب‌تری برگردد.

عسگری همچنین به ثبت‌نام انتخابات شورای شهر و روستا اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه ثبت‌نام برای حضور در شوراهای اسلامی روستایی فردا به اتمام می‌رسد باید برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری انتخاباتی باشکوه را در خردادماه فراهم کنیم. البته از تجربیات دوران کرونایی برای این رخداد نیز باید بهره ببریم.

فرماندار زنجان در ادامه به اهمیت توجه به شعار سال نیز اشاره کرد و یادآور شد: در سال‌های گذشته بخش عمده سیاست‌گذاری‌ها برای رونق تولید بود و سال گذشته علی‌رغم مشکلات مالی به خاطر تحریم و کرونا، توانستیم در شهرستان با کمک مسئولان ارشد استانی موفقیت‌های خوبی در عرصه اشتغال و تولید کسب کنیم. در این سال تعدادی کارخانه به چرخه برجسته و اشتغال ثابت افزایش داشته و شاهد افزایش تعداد بیمه‌شدگان بودیم.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری اولویت در شهرستان باید رونق تولید و اشتغال باشد و در این مسیر تسهیل‌گری لازم با شناسایی قوانین دست و پاگیر و نیز ارائه نظرات کارشناسی باید انجام شود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها