۵ رویداد جهان؛ از میلیاردر شدن کیم کارداشیان تا دلیل کمبود سس کچاپ در امریکا

پنج رویداد اصلی جهان در روزهای گذشته را بخوانید.

۵ رویداد جهان؛ از میلیاردر شدن کیم کارداشیان تا دلیل کمبود سس کچاپ در امریکا

امرالله صالح، معاون اول رئیس جمهوری افغانستان خبر داد که پلیس کابل عاملان قتل یما سیاوش، مجری مطرح تلویزیونی افغانستان را بازداشت کردند.

او در توئیتر خود نوشته که این گروه یازده نفری طالبان در شمار زیادی از بمب‌گذاری‌ها، دهها مین‌گذاری و از جمله قتل یما سیاوش دست داشتند؛ در ماه‌های اخیر ترورهای هدفمند و انفجار مین‌های مغناطیسی در شهرهای بزرگ افغانستان به‌گونه ای چشمگیر افزایش یافته اگرچه دولت، طالبان را مسئول تمام این ناامنی‌ها می‌خواند اما این گروه دست داشتن در اکثریت این رویدادها را از جمله قتل خبرنگاران رد کرده است.

کمبود کرونایی، سس کچاپ در امریکا

امریکا با کمبود سس گوجه‌فرنگی (کچاپ) روبه‌رو شده است. دلیل کمبود این چاشنی محبوب، افزایش تقاضا در دوران کرونا برای کیسه‌‌های کوچک یک بار مصرف سس است.

هاینز، پرفروش‌ترین مارک سس کچاپ در امریکا، گفته افزایش تقاضا به‌دلیل اوج گرفتن سفارش غذا از خانه‌ها است. بسته‌های سس معمولاً در کنار غذاهایی قرار می‌گیرند که به خانه مشتری فرستاده می‌شوند.

کارخانه هاینز می‌گوید خط تولیدشان را با شرایط جدید تطبیق داده‌، تولید سس‌های شیشه‌ای را متوقف و سعی کرده تولید این سس‌های یک بار مصرف را افزایش دهد اما تقاضا بیشتر از عرضه است. به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال بهای بسته‌های سس کچاپ از ژانویه ۲۰۲۰ حدود ۱۳ درصد بیشتر شده است.

گزارش شده است که مدیران رستوران‌ها برای رفع نیاز خود به خرید از فروشگاه‌ها و استفاده از مارک‌های متفرقه روی آورده‌اند. به گزارش رسانه‌های امریکا گذشته از سس، اقلامی مانند دستمال توالت، پپرونی و قوطی‌های آلومینیومی نیز در نتیجه شیوع کرونا کمیاب شده‌اند.

دردسر حمل مشعل المپیک

شهردار اوساکا، دومین شهر بزرگ ژاپن گفت به دلیل میزان ابتلا به کرونا مراسم حمل مشعل المپیک در این شهر را لغو کرده است.

هیروفومی یوشیمورا از شهروندان خواست در خانه بمانند تا از ایجاد فشار بیشتر روی کادر درمان جلوگیری شود. اوساکا و مناطق اطراف آن گرفتار خیز چهارم ویروس کرونا شده‌اند.

این نگرانی وجود دارد که نوع جهش‌یافته ویروس کرونا در موج جدید گسترش ویروس دخیل باشد. مشعل المپیک قرار بود هفته آینده به مدت دو روز در این شهر گردانده شود.

کیم کارداشیان به جمع میلیاردرها پیوست

کیم کارداشیان وست ستاره تلویزیونی با افزایش دارایی خود به یک میلیارد دلار به کلوپ ابرثروتمندان ملحق شده است.

ثروت خالص او به لطف فروش محصولات آرایشی و لباس، به‌علاوه درآمدهای تلویزیونی، آگهی‌های تجاری و سرمایه‌گذاری به این میزان رسیده است. او اکنون یکی از ۲۷۵۵ نفری است که در فهرست مجله «فوربز» از میلیاردرهای جهان قرار دارد.

پس‌لرزه‌های یک مصاحبه

نتایج نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد، مردم بریتانیا تمایل دارند که «ویلیام» جای پدرش «چارلز» را در سلطنت بگیرد و بعد از پایان حکمرانی «الیزابت دوم» پادشاه شود.

تنها ۲۷ درصد بریتانیایی‌ها مایلند تا شاهزاده چارلز، ولیعهد این کشور در آینده پادشاه شود و در مقابل ۴۷ درصد شاهزاده ویلیام، پسر ارشد ولیعهد را مناسب این جایگاه می‌دانند.

افرادی بین ۱۸ تا ۲۴ سال هم شاهزاده هری، پسر کوچک ولیعهد بریتانیا را مناسب پادشاهی تشخیص دادند، با اینکه او ششمین فرد در صف سلطنت است. درصدی از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی معتقدند که هری و همسرش مگان مارکل به وجهه تاج و تخت لطمه زده‌اند.

این نظرسنجی به دنبال مصاحبه جنجالی این زوج با اوپرا وینفری انجام شد که در جریان آن، آنها گفتند که یک عضو خاندان سلطنتی در رابطه با اینکه رنگ پوست پسرشان «آرچی» تا چه حد تیره خواهد شد، نگرانی‌هایی داشته است.

با این حال مگان مارکل به اسم این فرد اشاره‌ای نداشت. بعداً گفته شد که فرد مورد نظر ملکه یا همسرش فیلیپ نبوده‌اند. اکثریت مردم بریتانیا مایل هستند تا ویلیام، پادشاه بعدی کشورشان باشد و قطعاً این به تلاش‌ کاخ باکینگهام برای احیای وجهه چارلز پس از طلاق او در سال ۱۹۹۶ از دایانا و مرگ دایانا در سال ۱۹۹۷ لطمه می‌زند.

منبع: ایران آنلاین

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها