معاون درمان وزارت بهداشت:

سند استانی سلامت مادران و کودکان در سیستان و بلوچستان تدوین می‌شود

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: سند استانی سلامت مادران و کودکان در سیستان و بلوچستان تدوین می‌شود.

سند استانی سلامت مادران و کودکان در سیستان و بلوچستان تدوین می‌شود

قاسم جان بابائی شب گذشته در جلسه کارشناسی سلامت مادر و نوزاد در زاهدان اظهار داشت: حمایت از مجموعه مدیریتی و همکارانمان در نظام بهداشت و درمان استان سیستان و بلوچستان یکی از اهداف اصلی من از سفر به این استان است.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: نادیده گرفتن خدمات و فعالیت‌های انجام شده در این استان ظلم بزرگی به مدافعان سلامت محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: کمک هرچه بیشتر به دانشگاه‌های علوم پزشکی در مناطق در حال توسعه و به ویژه استان سیستان و بلوچستان یکی از راهبردهای اصلی وزارت بهداشت را تشکیل می‌دهد چون می‌دانیم که اداره نظام بهداشت و درمان در استان‌های در حال توسعه از مناطق و شهرهای برخوردار کشور دشوار تر و خطیرتر است.

جان بابایی گفت: تعدادی از مدیران و کارشناسان خبره وزارت بهداشت در حوزه سلامت مادر و نوزاد از چهار روز قبل بازدید‌های خود از شهرستان‌های سیستان و بلوچستان را آغاز کرده‌اند و نتایج این بازدیدها در جلسه کارشناسی جمع‌بندی می‌شود.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در دانشگاه بزرگی مثل علوم پزشکی زاهدان و سایر دانشگاه‌های استان وجود دارد و با تکیه بر نظرات کارشناسی و تخصصی تیم با تجربه‌ای که در حال حاضر در وزات بهداشت فعال است، مجموعه تجارب موجود در قالب "سند استانی سلامت مادران و نوزادان" تدوین و ابلاغ خواهد شد.

وی عنوان کرد: با وجود اتفاقات بزرگی که افتناده، همچنان مهمترین معضل سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان و از جمله موضوع سلامت مادر و نوزاد کمبود و ناپایداری منابع انسانی است.

جان بابایی افزود: اعطای استقلال بیشتر به دانشگاه‌های استان برای تربیت و جذب منابع انسانی و اصلاح نظام پرداخت مهمترین برنامه ما برای رفع ریشه ای این معضل است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها