فردا آخرین مهلت ثبت‌نام برای انتخابات شوراهای روستا/ ثبت‌نام ۵۸۹ نفر تاکنون در ایلام

رئیس ستاد انتخابات استان ایلام از ثبت نام تعداد ۵۸۹ نفر در شوراهای روستا تا پایان روز چهارم خبر داد.

فردا آخرین مهلت ثبت‌نام برای انتخابات شوراهای روستا/ ثبت‌نام ۵۸۹ نفر تاکنون در ایلام

معروف بسطامی اظهار کرد: فردا یکشنبه ۲۲ فروردین، آخرین مهلت ثبت نام در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی روستاها خواهد بود و متقاضیان حتی الامکان برای ثبت نام از روشهای غیر حضوری استفاده کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون تعداد ۵۸۹ نفر ثبت نام کرده‌اند که ۹۱ درصد مرد و ۹ درصد نیز زنان هستند، تصریح کرد: از نظر تحصیلات بیشترین آمار با تعداد ۲۳۵ نفر مربوط به دارندگان مدارک تحصیلی ابتدایی و کمترین آمار نیز ۱۴ نفر با مدرک کارشناسی ارشد هستند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام ادامه داد: از نظر سنی بیشترین مشارکت مربوط به سنین ۳۶ تا ۴۰ سال با تعداد ۱۳۴ نفر و کمترین نیز بین سنین ۷۱ تا ۷۵ سال با تعداد ۳ نفر است و گروه شغلی آزاد با تعداد ۳۵۰ نفر تا این لحظه بیشترین تعداد داوطلبان را دارا بوده‌اند.

بسطامی با اشاره به اینکه داوطلبانی که دارای سابقه شورا هستند ۱۳۰ نفر (۲۲ درصد) و مابقی یعنی ۴۵۹ نفر(۷۸ درصد) بدون سابقه شورا هستند، گفت: در این دوره ۳۵۹ روستای دارای شورای سه نفره و ۱۶ روستای دارای شورای ۵ نفره خواهند شد و در مجموع ۱۱۵۷ کرسی اصلی و ۷۶۶ کرسی علی‌البدل برای شورای ششم روستاهای استان پیش بینی شده است.

وی از افراد تحصیکرده، با انگیزه و علاقه مند به عمران و آبادانی کشور و استان دعوت کرد تا داوطلب شرکت در این انتخابات شوند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها