خشونت‌های خانگی در دوران کرونا در ایران افزایش یافته است.

رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از افزایش خشونت‌های خانگی (همسرآزاری و کودک‌آزاری) در دروان کرونا در سال گذشته خبر داد.

خشونت‌های خانگی در دوران کرونا در ایران افزایش یافته است.

محمود علی‌گو با اشاره به فعالیت نیروهای اورژانس در یک سال گذشته و در ایام کرونا اظهار کرد: پرسنل این مجموعه از ابتدای شیوع این ویروس به دلیل نوع فعالیت و میزان مخاطرات بدون یک روز تعطیلی خدمت‌رسانی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه نیروهای اورژانس اجتماعی نمی‌توانند فعالیت خود را متوقف کنند، گفت: در یک سال گذشته میزان خشونت‌های خانگی و تماس‌ها با سامانه ۱۲۳ افزایش یافته است که البته بخشی از این تماسها به دلیل خشونت‌های خانگی از جمله همسرآزاری و کودک آزاری و بخش دیگری به دلیل توسعه خدمات از سوی اورژانس اجتماعی بوده است.

رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: نیروی اورژانس اجتماعی حضورشان همانند کادر درمانی الزامی است و در همین ارتباط سازمان بهزیستی در در سال گذشته با توجه به شرایط اقدام به حمایت از این نیروها کرد به طوری که پیش از این حقوق این نیروها مطابق قانون کار پرداخت نمی‌شد اما از سال گذشته قرارداد و حقوق آنها بر مبنای حقوق کار منعقد شده است.

علی‌گو اضافه کرد: در سال گذشته مبلغ ۶۰ میلیارد تومان اضافه بر منابع قبلی به اورژانس اجتماعی تزریق شد و در سال جدید نیز سعی می‌کنیم حداقل حقوق را برای پرداخت به نیروها رعایت کنیم.

وی با اشاره به افزایش تعداد تماس گیرندگان با سامانه ۱۲۳ اوژانس اجتماعی افزود: بخشی از این تماسها به دلیل همسرآزاری و کودک آزاری بوده و رشدی را نسبت به سال ۹۸ در سال ۹۹ داشته است و بخشی نیز به دلیل توسعه خدمات در سطح استانها از طریق سامانه ۱۲۳ بوده است.

علی‌گو با اشاره به افزایش خشونت‌های خانگی گفت: در ایام کرونا به دلیل حضور اجباری خانواده‌ها در کنار هم شاهد افزایش خشونت‌ها بوده‌ایم و ما نیاز به آموزش‌های تاب‌آوری و سبک زندگی داریم تا این خشونت‌ها کاهش پیدا کند.

منبع: تسنیم

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • کاربر ناشناس
    0

    والبته قهر و آشتی.

  • یاشا داریوش
    0

    و طلاق

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها