واشنگتن: یکی از بهترین ابزارها برای مقابله با ایران، تحریم است/ به تحریم‌ها ادامه می‌دهیم

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ضمن اشاره به این مسئله که تحریم ابزار مهمی برای مقابله با فعالیت‌های موشکی و منطقه‌ای ایران است، بیان کرد که به اعمال فشار بر ایران از طریق تحریم ادامه خواهیم داد.

واشنگتن: یکی از بهترین ابزارها برای مقابله با ایران، تحریم است/ به تحریم‌ها ادامه می‌دهیم

«ند پرایس» پنج‌شنبه شب در یک نشست خبری از سیاست اعمال فشار بر ایران از طریق تحریم دفاع کرد و این سیاست را ابزاری مهم برای مقابله با فعالیت‌های موشکی و منطقه‌ای ایران خواند.

ند پرایس در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات روز گذشته خود درباره آمادگی دولت آمریکا برای برداشتن برخی تحریم‌های غیرمرتبط با برجام اظهار داشت: «ما معتقدیم که برنامه موشکی ایران و حمایت ایران از گروه‌های نیابتی شرور [به زعم آمریکا] چالشی عمیق برای ما و شرکایمان در منطقه محسوب می‌شود. به همین دلیل است که ما به مقابله با ایران از راه‌های مختلف از جمله تحریم‌ ادامه می‌دهیم.»

وی با اعلام اینکه در صحبت‌های روز گذشته‌اش تحریم خاصی را مد نظر نداشته به‌صورت کلی از آمادگی برای برداشتن برخی تحریم‌های غیرمرتبط با برجام سخن گفته است، اظهار داشت: «ما یک مذاکره‌کننده ارشد و یک تیم مذاکره‌کننده در وین داریم که درباره جزئیات صحبت خواهند کرد. اما وقتی بحث فعالیت‌های شرورانه، مسائل حقوق بشری، برنامه موشکی و حمایت ایران از گروه‌های نیابتی در میان باشد، ما به مقابله با این رفتارها ادامه خواهیم داد و تحریم یک ابزار مهم برای انجام این کار خواهد بود.»

روز چهارشنبه ند پرایس در نشست خبری روزانه خود مدعی شد که دولت بایدن آماده است اقداماتی را برای بازگشت به توافق هسته‌ای بردارد و برای این منظور تحریم های غیرمرتبط با برجام را لغو کند.

وی در عین حال تصریح کرد: «مذاکرات وین به صورت حرفه‌ای پیش می رود، ما آماده هستیم تا اقدامات لازم و ضروری برای بازگشت به برجام را انجام دهیم، این اقدامات شامل لغو تحریم های غیرمرتبط با برجام خواهد بود. البته من در جایگاهی نیستم که بتوانم جزئیات مربوط به چگونگی آن را در اختیار شما قرار دهم.»

در حالی که آمریکا برای تقسیم‌‌بندی تحریم‌ها به «تحریم‌های مرتبط با برجام» و سایر تحریم‌ها از جمله تحریم‌های مرتبط با فعالیت‌های منطقه‌ای و موشکی تلاش می‌کند و قصد دارد به این بهانه از رفع برخی تحریم‌های مهم علیه ایران شانه خالی کند، ایران بارها تأکید کرده است که این تقسیم‌بندی را نخواهد پذیرفت و تنها در صورت رفع تمامی تحریم‌ها به‌صورت راستی‌آزمایی شده حاضر به اجرای کامل تعهدات هسته‌ای خود خواهد بود.

منبع: تسنیم

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 19
  • کاربر ناشناس
    0

    بایدن توبه کرده چرا نمی فهمید

  • کاربر ناشناس
    0

    مگر دیروز روحانی به شعور ملت توهین نکرد نگفت شما نمی فهمید بایدن توبه کرده

    نظرات شما -
    • ن
      0

      نفهم خودشه با دولت گرین کارتیش مردک احمق

  • کاربر ناشناس
    0

    واقعا خدا کند این دولت بی بخار عمرش زودتر تمام شود چون فقط دنبال این است که ذلیل بشود ولی با آمریکا رابطه داشته باشد

  • احمد
    0

    ما که از توبه بایدن چیزی نمی فهمیم توبه کرده تحریم ها را بردارد یاتحریم ها ادامه دهد

  • یاشا داریوش
    0

    تحریم کن دمت گرم

  • Iraj.soltani
    0

    توبه ی گرگ مرگه. شما تحریم کنید، ما هم غنی سازی. ببینیم کی بیشتر ضرر می کنه. ملت ایران تحریم شما را با اقتدار اقتصادی، سیاسی و نظامی پاسخ خواهد داد. و توکلت علی الله والله خیر المتوکلین.

  • ملت هوشیار
    0

    احسنت به دولت محترم آمریکا خوب میکنی تحریمشون کن حالا که برا ما مردم هیچ کاری نمیکنه همون بهتر که دهنش ساییده بشه موافق تحریم این مولاها هستیم تحریم ایران یعنی تحریم سوریه لبنان و حشد شعبی اصلا هم تاثیری روی ایرانی ندارن چون از قبل دولت محترم جمهوری اسلامی دهن ایرانی را سرویس کرده ومن الله توفیق

  • م ب
    0

    بسم الله الرحمن الرحیم قطع یقین دولت آمریکا برای مذاکره با ایران التماس خواهد کرد چون اگه با ایران توافق نکنه قطعا در مقابله با قدرت اقتصادی چین شکست میخوره از طرفی حامیان آمریکا کم کم دارند به سمت چین میروند پایین بودن قیمت جهانی نفت و انرژی یعنی ده برابر شدن سرعت رشد اقتصادی چین ،تامین انرژی و نفت مفت ایران برای چین ضررش بیشتر از هرچیزی واسه خود آمریکاست کرونا هم کار چین بود تا قیمت نفت را به پایین ترین حدش بیاد و تا به موقع سبقت اقتصادی را از آمریکا بگیره ،ترامپ هم خودش جاسوس کمونیست و روسیه بود تا با برهم زدن برجام نفت رایگان خاورمیانه را به سمت شرق سرازیر کنه و از خارج شدن از معاهده پتریس یعنی بفرما آقای چین برو حدود60درصد انرژی مورد نیازت را از زغال سنگ استفاده کن سران آمریکا هم به این نتیجه رسیدند و حذف ترامپ و... پس دولت آمریکا مجبوره مجبوره با ایران مذاکره کنه هر شرایطی هم بزاریم قبول میکنه دست برتری با ایرانه و قیمت جهانی نفت بالا میره و تا جلوی اقتصاد چین وایسته بارهنمود های رهبر عزیزمان قطعا در آینده ای نه چندان دور چه بخواهند و چه نخواهند دنیا مجبوره ایران عزیز را به عنوان یه قدرت جهانی قبول کنه چه با رییس جمهور اصلاح طلب و چه بارییس جمهور اصول گرا الان وقت اتحاده ایران و ایرانیه

  • علی حسینی
    0

    مگر آمریکا توبه نکرده بود ای حسن شیطون

  • جمعه
    0

    از تحریم شدن ایران، کشورهای روسیه و چین و هند بیشترین سود را می برند.و در نهایت همین کشورها مانع از هسته ای شدن ایران خواهند بود.زیرا ایران هسته ای برای آسیا خطر ناک تر هست تا اروپا و آمریکا. آمریکا هم از تحریم ایران کشورهای اعراب را به بهترین روش می دوشد.

  • ناشناس
    0

    تحریم پدر اکثریت مردم را دراورده انهایی که موافق ادامه تحریم هستند توده ای های طرفدار روسیه وچین میباشند

    نظرات شما -
    • منصوری
      0

      کسی طرفدار تحریم نیست. مشکل اصلی تبعیض است. بار تحریم رو دوش توده مردم است وآقایان حاضر نیستند کوچک ترین سختی را به خاطر تحریم ها تحمل کنند. بنابراین فشار را گذاشتند رو دوش مردم و میگویند:اگر عزت میخواهید و هزاران وعده و وعید تحریم ها را تحمل کنید. خوب شما خودتان چقدر میخواهید برای این مملکت هزینه کنید؟

  • امیررضا
    0

    من از اولش گفتم با چین و روسیه نمیشه مذاکره کرد حالا بفرمایید مرگ بر چین کمونیست مرگ بر کسایی که مملکتمونو فروختن به چین لعنت خدا بر اونایی که با چین قرار داد بستن

    نظرات شما -
    • اسد
      0

      چه ربطی داشت؟ مجلس گفت رعایت برجام تموم شه و این ها به تکاپو افتادند. بعد هم معاهده با چین باعث شد آمریکایی ها بیان یپای میز و زر مفت تازه تحویل بدن به تیم مذاکره. برو آمریکا بچه جون. برو حال کن اونجا. از تتلو که کمتر نیستی . برو...

    • محمد
      0

      اقلا یک ذره این وجودروجودروبگاوبرذسی کن هرچیز غربیهاگفتند بلغورنکن .کجاایران روبه چین فروختن جهل تا کجا ؟شاید هم ازاین کمی هاهستی والله اعلم

  • ص _ ن
    0

    ۱۰۰۰ بار مرگ بر دلالان سکه و ارز ایران ، که شما آمریکایی ها را پر رو کرده اند . به دلیل اینکه داد ستد مردم را مختل کرده و ارزش پول ملی را پایین آورده اند . باید دست دلالی از سکه و ارز کوتاه شود .

  • علی۵
    0

    میگفتند وقت طلاست ولی برای مردم عادی وقت مس هم نبود.الان تحریم ها بردارند این دولت سال آخرش به مردم چیزی میده؟ آب هم از دستش نمی چکه. اعضای خانواده های دولت دو تابعیتی همه اون ور آب دارند حال میکنند و فشار به بابا برای چپاول و واریز پول بیشتر. اصرار آقایان به مذاکره برای تامین مایحتاج خانواده در اونور آب است ولا غیر.

  • ممد
    0

    لیاقت ما مردم همین مسئولین کاسب تحریم هستند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها